2026-07-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
En kvinna som är woke kommer bli en dålig mamma. Så hennes kanske viktigaste egenskap kommer vara dålig.

Först kommer hon vilja vara 38 när hon börjar försöka bli gravid. Sen om det blir en unge, som med stor risk kommer vara mongo, så kommer hon inte vilja ta hand om den som förväntat. Inte amma för länge. Inte vara föräldraledig för länge. Allt ska delas upp 50.000% lika. Därefter kommer hon vilja bryta normer. Pojken ska gå i klänning. Flickan får inte leka med dockor. Man ska gå på pride hela familjen. Inget kött får ätas för det är dåligt för miljön. Kanske hamnar man i ett tvångsblandat område. Ni ser var det här är påväg. Det blir ett helvete helt enkelt.

Du kommer helt klart få svårt att hitta en livskamrat såvida du inte söker en stenhård man 😁
Citera
2026-07-28, 14:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det kan jag inte, eftersom jag håller med om att 'woke' är ett luddigt begrepp. Vi behöver inte definiera det på samma sätt. Sen kan jag väl hålla med om att flera om dom saker du tog upp inte är attraktiva - men jag skulle ändå inte kalla till exempel 'färga håret' för att vara woke.

Ja. Det var lite klumpigt formulerat av mig. Men blålila pottfrilla är väll rätt noggrant?
Citera
2026-07-28, 14:11
Medlem
Mjälls avatar
Ick är woke
Citera
2026-07-28, 14:18
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Woke som i en sorts social medvetenhet kring orättvisor tycker jag helt ok. Jag var själv som yngre intresserad i vissa sådana frågor oavsett om det var klimatet, djur, kulturer, rättigheter, frihet eller jämlikhet.

Det woke jag har svårt för är väl mer när det blir en yuppie grej eller hipsters sociala värdesignalerande. Du vet som när snubbarna i sotarmössa och runda glasögon eller estetelever lägger armarna i kors för att du använder ett "problematiskt språkbruk" eller "post-koloniala vita narrativ om den rasifierad kroppen".

Sen finns det vissa saker inom woke kulturen jag gillar. De är mer intresserade och värderar konst, litteratur, kultur, männsikor och musik (generellt). Typiska höger personer är oftast mer orienterade efter mekanik/teknik, filosofi, ekonomi osv. Det är lite som att sociologen möter antropologen.

Vänsters gillar inte kultur mer, de är bara mer måna att visa upp dominans inom arenor som saknar objektiva kriterier (eftersom de har fel om basic biology) därför detta förhävande inom litteratur, konst, musik osv

De är m.a.o mer pretto inte mer kulturella
Citera
2026-07-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har hört att det finns vissa saker som kvinnor finner avtändande hos en kille.

Det kan bland annat vara att man fiser, rapar och framstår som aldeles smutsig.

Men då tänkte jag: Woke

Borde inte Woke vara ett ick också? Det riktas oftast till män, men båda dom två könen kan vara få för sig av vara Woke.

Woke är lite av ett löst begrepp, men det handlar mycket om att vara vänster. Färga håret, protestera, neka viss typ av fakta, konsumera lågprisprodukter som framställs i reklam som ekovänliga, acceptans av övervikt, hormonbehandling, vill byta kön, bråkig osv.

Vad tycker ni?
Jag tycker Woke är ett ick och bara beta-män/kvinnor kan vara Woke.
Go woke go broke, iallafall när det gäller spel och film. Ingen vill spela spel med fula brudar i, samma gäller film
Citera
2026-07-28, 14:21
Medlem
Woke som i att allt kretsar kring i att högljutt protestera mot äldre böcker, ordval, antal specifika personer i en ledning, presentera sig som feminin och ”i kontakt med sina känslor” i kombination med rödvinsglas och flätad cykelkorg och i avsaknad av någon typ av fysisk aktivitet som kan misstänkas typas som lite mer maskulin- ja det är oerhört tråkigt och ointressant att lära känna en sån person.

En man som egentligen inte bryr sig och därmed på riktigt inte bryr sig utan respekterar andra- det är intressant.

Så, leva ut sin övertygelse och pådyvla den alla andra är faktiskt lika ointressant oavsett hur den ser ut.
Citera
2026-07-28, 14:22
Medlem
goseigens avatar
Woke betyder inget mer än att vara vaken.

Fascister försöker smeta ordet på andra i en dålig mening, men de är själva woke när de säger att andra är får.

Det är ett helt meningslöst begrepp, som bara används av nötter, liksom alfa/beta o.s.v.

Allt är woke, som man inte tycker om, så slutar det. Som med memen om en motor some är woke.

https://scontent.fbma3-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/474778598_1003425171611748_8797042486016915801_n.j pg?stp=dst-jpg_tt6&cstp=mx1037x1296&ctp=s640x640&_nc_cat=104& ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=EOGigxlmUPMQ7kNvwHzOCYO&_ nc_oc=AdqEJPtNNNQcnIBv0U47m_PsAeGp9pZB24uSsO4vZPcW nD9O1_XumPVK9p7mD9LXpG0&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent. fbma3-1.fna&_nc_gid=6Z3Rk8mfqhLKE1T8KJzb7w&_nc_ss=7a2a8& oh=00_AQAHq6QTCO9ctX6iweJnAlKupvnRGJXPQn96GzrLBejG wQ&oe=6A6E6FC1
Citera
2026-07-28, 14:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ja. Det var lite klumpigt formulerat av mig. Men blålila pottfrilla är väll rätt noggrant?
Ja absolut, det tycker jag dock är fult oavsett personens åsikter.
Citera
2026-07-28, 15:08
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Jag har hört att det finns vissa saker som kvinnor finner avtändande hos en kille.

Borde inte Woke vara ett ick också? Det riktas oftast till män, men båda dom två könen kan vara få för sig av vara Woke.

Woke är lite av ett löst begrepp, men det handlar mycket om att vara vänster. Färga håret, protestera, neka viss typ av fakta, konsumera lågprisprodukter som framställs i reklam som ekovänliga, acceptans av övervikt, hormonbehandling, vill byta kön, bråkig osv.

Vad tycker ni?
På sätt och vis är det väl det. Det signalerar opersonlighet för mig. Osjälvständighet. Ängslighet. Det är ju inte alls så att de nödvändigtvis tycker så på djupet.
Citera
2026-07-28, 15:12
Medlem
100%
Citera
2026-07-28, 15:41
Medlem
halaltarzans avatar
Ser man rasister i varje buske och håller på och svamlar om "allas lika värde" så är man väl woke, och då blir man någon som jag ogärna umgås med.
Citera
2026-07-28, 16:12
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:

Vad tycker ni?

Ja, jag skulle aldrig kunna bli intresserad av en man som var WOKE. Jag tror att män ofta kan förlåta kvinnor för att de (kvinnorna) är det, för det ses som lite naivt och barnsligt och därför gulligt. Men hos en man ska man kunna förvänta sig rationalitet, självständigt tänkande, och mod att stå upp för dessa självständiga åsikter också.

Sedan måste jag ändå lägga till att det finns undantag, där en WOKE-åsikt sammanfaller med en åsikt som en viss man (eller kvinna för den delen) skulle ha haft ändå, men med en annan bevekelsegrund. T.ex. finns det präster, brinnande i anden, som verkligen SER Jesus i varje flykting o.s.v.. De TROR verkligen att det rör sig om riktiga flyktingar. Men som självklart inte har de andra WOKE-åsikterna, som HBTQ-jamsande och feminism-trams. DÅ behöver det inte vara avtändande. (Men fortfarande naivt...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in