2026-08-04, 20:29
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det vore bättre om Rand Paul skrapade ihop någon form av bevis istället för att bara försöka få mediauppmärksamhet (vilket är vad det handlar om).

Om man HAR några bevis är det ju bara att han lägger fram dem. Men det är ju endast privata dagboksanteckningar vi pratar om. Det finns ju INGET som utgör bevis. Förstår du verkligen inte det här? Är det så illa att du verkligen TROR att det finns bevis? Är det så?
Nu skriver du en massa missinformation igen.

Han har t.o.m. kvittona som visar att Fauci, genom NIH, och det här jag länkat till dig så håll käften om "ge mig bevis", finansierade GoF. Inte bara till Wuhan utan över jorden runt.

Det är den farligaste typen av forskning när det kommer till virologi. Det stängde ned hela världen.
Citera
2026-08-04, 20:36
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jo jag har visat dig återkommande hahahahahahahahaha!

Alltså vad du är patetisik.

Om gain of function nu inte är så farligt, varför ljög man om att man finansierade dem?
Det är ingen som har ljugit om att man finansierat GoF, det är därför alla de dokumenten funnits publicerade sedan dagen då ansökan om finansiering gjordes. Jag har ju länkat till ansökan. Förstår du verkligen inte det här, trots att jag förklarar det tjugo gånger? Är det så illa? Här är ansökan igen:
https://www.wide-angle.info/index.php?option=com_jdownloads&task=download.send &id=644&catid=3&m=0&Itemid=101

Notera också att en majoritet av forskare anser inte ens att den vetenskapliga definitionen öht ÄR GoF.

Det Fauci får frågan om är om man finansierat GoF enligt den juridiska definitionen (har ni finansierat farlig GoF), och på det har Fauci helt riktigt svarat Nej.

Det går naturligtvis inte att "bevisa" att Fauci ljugit om att inte ha gjort något när de BEVISLIGEN inte gjort det. Ansökan om bidrag är det bevis som vi och Rand Paul måste förhålla oss till. Att det springer runt en massa antivaxxar-patrask runt Paul och är övertygade om att Fauci ljugit är inget bevis.

Förstår du verkligen inte det här. Jag vet allvarligt inte hur jag skall kunna hjälpa dig om du inte förstår så här enkla saker utan att hela tiden gå till personangrepp.
Senast redigerad av korrektamund0 2026-08-04 kl. 20:44.
Citera
2026-08-04, 20:42
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det är ingen som har ljugit om att man finansierat GoF, det är därför alla de dokumenten funnits publicerade sedan dagen då ansökan om finansiering gjordes. Jag har ju länkat till ansökan. Förstår du verkligen inte det här, trots att jag förklarar det tjugo gånger? Är det så illa? Här är ansökan igen:
https://www.wide-angle.info/index.php?option=com_jdownloads&task=download.send &id=644&catid=3&m=0&Itemid=101

Det Fauci får frågan om är om man finansierat GoF enligt den juridiska definitionen (har ni finansierat farlig GoF), och på det har Fauci helt riktigt svarat Nej.

Det går naturligtvis inte att "bevisa" att Fauci ljugit om att inte ha gjort något när de BEVISLIGEN inte gjort det. Ansökan om bidrag är det bevis som vi och Rand Paul måste förhålla oss till. Att det springer runt en massa antivaxxar-patrask runt Paul och är övertygade om att Fauci ljugit är inget bevis.

Förstår du verkligen inte det här. Jag vet allvarligt inte hur jag skall kunna hjälpa dig om du inte förstår så här enkla saker utan att hela tiden gå till personangrepp.
Lögn!

Paul has repeatedly asserted that the U.S. funded gain of function research. The
two had a public spat at a Senate Health Committee in July, with Paul suggesting
Fauci lied to Congress about whether the NIH funded GOF research.
Fauci said he "never lied before the congress" and stood by his assertion that the
NIH did not fund GOF research at the Wuhan Insitute of Virology. He said: "Sen.
Paul, you do not know what you're talking about, quite frankly."

https://www.congress.gov/117/meeting/house/114270/documents/HHRG-117-GO24-20211201-SD004.pdf

NIH committee green-lighted Wuhan coronavirus experiments despite concerns, emails show

The lab work that created the chimeras took place in Wuhan in September 2015 under EcoHealth’s NIH-funded project studying coronavirus risks, records show. It involved splicing together fragments from different wild bat coronavirus strains that were genetically similar to the Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) virus that killed nearly 800 people more than a decade earlier.

When EcoHealth officials revealed in a May 2016 progress report that their Chinese collaborators already had constructed the SARS-like chimeras, they proposed carrying out a series of infectivity experiments with the new viruses. They also proposed constructing additional chimeric strains by inserting fragments of different bat coronaviruses into infectious clones of another pathogen, Middle East Respiratory Syndrome (MERS), and then testing their ability to infect animal and human cells.

Fauci ljög! Du ljuger!

Allt det här är på grund av megalomani där man leker gud och hela världen fick straffas av det.

Faucis roll i Covids uppkomst är stor och han skall ställas inför rätta över det.
Citera
2026-08-04, 20:48
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Lögn!

Paul has repeatedly asserted that the U.S. funded gain of function research. The
two had a public spat at a Senate Health Committee in July, with Paul suggesting
Fauci lied to Congress about whether the NIH funded GOF research.
Fauci said he "never lied before the congress" and stood by his assertion that the

Det är ju EXAKT det jag säger, att Rand Paul SÄGER att NIH finansierade GoF. Och nu bekräftar du alltså att det är så. Bra! Nu börjar vi komma någon vart.

Fauci har dessutom helt rätt. "Sen. Paul, you do not know what you're talking about, quite frankly."

Hör av dig.
Citera
2026-08-04, 20:49
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det är ju EXAKT det jag säger, att Rand Paul SÄGER att NIH finansierade GoF. Och nu bekräftar du alltså att det är så. Bra! Nu börjar vi komma någon vart.

Fauci har dessutom helt rätt. "Sen. Paul, you do not know what you're talking about, quite frankly."

Hör av dig.
Nej jag tror inte vad det är jag läser!

Alltså sån äcklig liten lögnare du är!

Fauci ljög under ed! Och därför behövde han bli benådad av Biden.
Senast redigerad av Ajogen 2026-08-04 kl. 20:52.
Citera
2026-08-04, 21:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nej jag tror inte vad det är jag läser!

Alltså sån äcklig liten lögnare du är!

Fauci ljög under ed! Och därför behöver han bli benådad av Biden.
Det känns uppriktigt som du behöver ta en paus nu. Du verkar i obalans.

Fokusera på vad som sagts och gjorts i Senators förhöret och vad som står i Faucis privata dagboksanteckningar, det är mitt tips.

Jag föreslår att du läser den ansökan som gjordes, jag länkade till den, och sedan försöka få en uppfattning om vilken typ av forskning som man gjorde. Problemet här är att du inte har den ämneskunskap som behövs för att förstå vilken typ av forskning som man ägnade sig år och vad det egentligen innebar rent virologiskt.

Som jag tidigare förklarat är jag HELT övertygad om att du har en helt felaktig närmatt komisk uppfattning om vilken typ av forskning som man finansierade och vad den egentligen innebär. Man hade INTE för avsikt att göra virus smittsammare och det var INTE det som finansieringen avsåg. Det experiment som senare uppmärksammades där ett virus visade sig vara mer smittsamt på möss var alltså INTE resultatet av att man försökt göra ett virus mer smittsamt. Och Fauci har svarat på om NIH har finansierat GoF med avsikt på forskning som avser att gära virus farligare. Igen: det har NIH INTE gjort.

Det Fauci menar när han svarar Rand Paul att han inte vet vad han talar om är HELT korrekt. Det handlar om en pajas som är så totalt inkompetent att Fauci knappt kan hålla sig för skratt
Citera
2026-08-04, 21:02
Medlem
Citat:
Det vore bättre om Rand Paul skrapade ihop någon form av bevis istället för att bara försöka få mediauppmärksamhet (vilket är vad det handlar om).

Om man HAR några bevis är det ju bara att han lägger fram dem. Men det är ju endast privata dagboksanteckningar vi pratar om. Det finns ju INGET som utgör bevis. Förstår du verkligen inte det här? Är det så illa att du verkligen TROR att det finns bevis? Är det så?
Jag trodde du hade läst förhöret? Du läste inte om när man gick igenom myndighetsmail, EcoHealth Alliance, Wuhan labbet, DEFUSE-förslaget, Transparans osv? Säker på att du var läskunnig nog för att förstå vad du läste? Hade inte du koll? Just nu framställer du dig som en person som har NOLL koll utanför vad Aftonbladet har berättat om...

Har du bevis för att det handlar om mediauppmärksamhet från Rand Pauls sida eller är det papegojan i dig som återupprepar andras talking points?
Senast redigerad av smultronkungen2 2026-08-04 kl. 21:06.
Citera
2026-08-04, 21:06
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det känns uppriktigt som du behöver ta en paus nu. Du verkar i obalans.

Fokusera på vad som sagts och gjorts i Senators förhöret och vad som står i Faucis privata dagboksanteckningar, det är mitt tips.

Jag föreslår att du läser den ansökan som gjordes, jag länkade till den, och sedan försöka få en uppfattning om vilken typ av forskning som man gjorde. Problemet här är att du inte har den ämneskunskap som behövs för att förstå vilken typ av forskning som man ägnade sig år och vad det egentligen innebar rent virologiskt.

Som jag tidigare förklarat är jag HELT övertygad om att du har en helt felaktig närmatt komisk uppfattning om vilken typ av forskning som man finansierade och vad den egentligen innebär. Man hade INTE för avsikt att göra virus smittsammare och det var INTE det som finansieringen avsåg. Det experiment som senare uppmärksammades där ett virus visade sig vara mer smittsamt på möss var alltså INTE resultatet av att man försökt göra ett virus mer smittsamt. Och Fauci har svarat på om NIH har finansierat GoF med avsikt på forskning som avser att gära virus farligare. Igen: det har NIH INTE gjort.

Det Fauci menar när han svarar Rand Paul att han inte vet vad han talar om är HELT korrekt. Det handlar om en pajas som är så totalt inkompetent att Fauci knappt kan hålla sig för skratt
Men hjärtat käraste!

Du fulciterar!

Fauci har ljugit under ed.

Det var därför han benådades av Biden (om det ens var han i och med autopen och demens men whatever)

Sen har han ljugit om effekten av vaccinet, masker etc på precis samma vis.

Du som var så mån om att man inte får ta bort stycken i citering för att vilseleda (FB) Hur mycket desinformation och falsk ryktesspridning är tillåtet? och nu har du obestridligt gjort det själv.

Usch!

Det här den allvarligaste pandemin i modern historia och orsakades på konstgjord väg. Vi måste ta handling för att se till att det inte sker igen.
Citera
2026-08-04, 21:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag trodde du hade läst förhöret? Du läste inte om när man gick igenom myndighetsmail, EcoHealth Alliance, Wuhan labbet, DEFUSE-förslaget, Transparans osv? Säker på att du var läskunnig nog för att förstå vad du läste? Hade inte du koll? Just nu framställer du dig som en person som har NOLL koll utanför vad Aftonbladet har berättat om...
Om du känner att du vill diskutera något av värde från förhöret är det här verkligen tätt kanal för att slänga upp det för diskussion, och det är inget som hindrar dig.

Jag skulle gissa att Fauci tänkt på exakt samma sätt, men aldrig fått se Rand Paul eller någon annan komma med annat än tomma påståenden.

Hör av dig.
Citera
2026-08-04, 21:07
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Om du känner att du vill diskutera något av värde från förhöret är det här verkligen tätt kanal för att slänga upp det för diskussion, och det är inget som hindrar dig.

Jag skulle gissa att Fauci tänkt på exakt samma sätt, men aldrig fått se Rand Paul eller någon annan komma med annat än tomma påståenden.

Hör av dig.
åh så nu är det ok att prata om vad man tror Fauci vet. Jaha ja!
Citera
2026-08-04, 21:08
Medlem
Citat:

Hör av dig.
JAg vill diskutera det jag svarade på såklart? Du påstod att det bara handlade om Faucis dagbok, det stämmer ju inte för 5 öre och det kan väl du som läst igenom förhöret bekräfta eller hade du inte läsförståelse nog att förstå vad du läste?
Citera
2026-08-04, 21:09
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Men hjärtat käraste!

Du fulciterar!

Fauci har ljugit under ed.

Det var därför han benådades av Biden (om det ens var han i och med autopen och demens men whatever)

Sen har han ljugit om effekten av vaccinet, masker etc på precis samma vis.

Du som var så mån om att man inte får ta bort stycken i citering för att vilseleda (FB) Hur mycket desinformation och falsk ryktesspridning är tillåtet? och nu har du obestridligt gjort det själv.

Usch!

Det här den allvarligaste pandemin i modern historia och orsakades på konstgjord väg. Vi måste ta handling för att se till att det inte sker igen.
Jaha, ja då får du visa var han har ljugit så diskuterar vi det.

Men både du och Rand Paul verkar tro att bara för att man SÄGER att något hänt eller att man har bevis, så har det skett. Förstår du verkligen inte det här?

Rand Paul skulle tagit fram några bevis istället för att bara SÄGA att han har bevis.

Hör av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in