2026-07-28, 16:12
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Så.... Vi landar i följande:

1. Social distansering var en bluff
2. Munskydd var ett skämt
3. Nedstängningar var värdelösa
4. mRNA-sprutorna var riktigt farliga
5. Dödligheten bland smittade var låg
6. Ivermektin funkade
7. Hydroxiklorokin funkade också
8. Remdesivir var dödligt
9. Covid uppfanns i Wuhan-laboratoriet
10. Fauci finansierade kLabbet
11. Fauci ljög - om allt ovan

Häpnadsväckande. Verkligen.
Vad? du vet mycket!🩷 men säg mig kan du inte berätta lite om Frankfurt servern istället eller om de nya häpnadsväckande fakta som skulle f å USA att skälva? Eller kommer det på fredag kanske?
Citera
2026-07-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Ja men de har ändå publicerat. Det är ju äkta pissmedia - inte washington Times och NY Post...

Fauci är rökt han har brutit mot alla hederskodex.

Svenska media kommer att försöka spinna detta som en "extrem attack på vetenskapen" från typ Musk och RFK. Rand Paul har de ju inte hunnit svartmåla så mycket. Gissar han är väl "ett hot mot demokraaaaaatin..." eller dylikt.

Du tycker inte du skall vänta med att få detta verifierat innan du drar dina långtgående slutsatser. MAGA och QAnon har jagat Fauci länge och fabricerat så kallade bevis förut, det har hittills visat sig vara påhitt.
Citera
2026-07-28, 16:50
Moderator
Ancistruss avatar
Vill ni diskutera covid-19 har vi redan fullt av trådar om det. Och detsamma gäller om det var en konspiration. Vi behöver verkligen inte fler trådar om det.

Men visst, vill ni strik diskutera just själva senatsförhöret så har vi ju ingen tråd om just det så kör på. Men då ska inläggen handla just om själva senatsförhöret.

/Mod
Citera
2026-07-28, 17:03
Medlem
Nixters avatar
Rand Paul bygger nu sin retorik innan förhöret direkt på X.

"Fauci knew the Wuhan market was not the source of COVID."
https://x.com/i/status/2082116653442085104
Citera
2026-07-28, 17:51
Medlem
Citat:
Rand Paul bygger nu sin retorik innan förhöret direkt på X.

"Fauci knew the Wuhan market was not the source of COVID."

Ni älskar er cirkel kommunikation.

1. Någon skriver något på sociala medier.
2. Detta tas upp av någon annan, som påstår saker och förstärker budskapet
3. Detta tas som indikation på att det som skrevs under punkt 1 måste vara sant
4. Repeat

Ingen har fortsatt bekräftat den påstådda dagboken som äkta. Dvs det som nu fyller sociala medier. Dock verkar det bekräftat att Fauci faktiskt hade en dagbok.

Skall bli en spännande utfrågning av Fauci kommer han att bekräfta eller förkasta att dagboken är hans.

Annars blir det ju bara en ny Frankfurtserver för din del.
Senast redigerad av Master.Palm 2026-07-28 kl. 17:55.
Citera
2026-07-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm

4. Repeat

Ingen har fortsatt bekräftat den påstådda dagboken som äkta. Dvs det som nu fyller sociala medier. Dock verkar det bekräftat att Fauci faktiskt hade en dagbok.

Skall bli en spännande utfrågning av Fauci kommer han att bekräfta eller förkasta att dagboken är hans.

Tror du att NY Times och Washinton Post skulle äventyra sin trovärdighet och skriva om den - om de inte har kvitton på dess äkthet?

Eller är det bara svårt att svälja?
Citera
2026-07-28, 18:31
Medlem
klybans avatar
Citat:

4. Repeat

Påminner lite som en del var när internet var nytt och för den som var med på den tiden.
Så var det en del som helt och hållet hade tanken, står det på internet, så MÅSTE det vara sant.

Och förhöret ja, jag misstänker på samma skräpnivå som vanligt och bara massa påståenden och ingen fakta.

Det blir ju oerhört intressant och om Fauci säger nej, det har jag aldrig skrivit en.

Vi har lärt oss att när TS öppnar munnen, så är det mest mot alltid exakt tvärtom, jag förutspår detta igen och för då får man praktiskt taget alltid rätt.

Undrar vad de ska tjata om på förhöret, att samarbete vi vetat om i decennier är helt nytt och ingen visste om?
För ser det argumentet ofta, och en annan tänker "Men, men, men det har vi ju vetat om i flera decennier.....)

Tänk om R hade lagt ned tid på arbeta och politik, så kanske medborgarna hade fått någon mer hjälp än nu.
Tydligen är skräp mer deras sak.
Citera
2026-07-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Påminner lite som en del var när internet var nytt och för den som var med på den tiden.
Så var det en del som helt och hållet hade tanken, står det på internet, så MÅSTE det vara sant.

Och förhöret ja, jag misstänker på samma skräpnivå som vanligt och bara massa påståenden och ingen fakta.

Det blir ju oerhört intressant och om Fauci säger nej, det har jag aldrig skrivit en.

Vi har lärt oss att när TS öppnar munnen, så är det mest mot alltid exakt tvärtom, jag förutspår detta igen och för då får man praktiskt taget alltid rätt.

Undrar vad de ska tjata om på förhöret, att samarbete vi vetat om i decennier är helt nytt och ingen visste om?
För ser det argumentet ofta, och en annan tänker "Men, men, men det har vi ju vetat om i flera decennier.....)

Tänk om R hade lagt ned tid på arbeta och politik, så kanske medborgarna hade fått någon mer hjälp än nu.
Tydligen är skräp mer deras sak.

Tror du att NY Times och Washinton Post skulle äventyra sin trovärdighet och skriva om dagboken - om de inte har kvitton på dess äkthet?

Citera
2026-07-28, 18:52
Medlem
Nixters avatar
Citat:

4. Repeat

Sociala media ? En ex-journalist vid New York Times intervjuas kring dagboken och morgondagens förhör i amerikansk TV.....

Se inslaget, ytterst intressant

PS. Ingenting i DN, eller SVT än. Förhöret är imorgon. Det börjar bli bråttom att lägga ut sina artiklar med vänsternarrativ. Snabba Snabba!
Senast redigerad av Nixter 2026-07-28 kl. 18:55.
Citera
2026-07-28, 19:08
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Tror du att NY Times och Washinton Post skulle äventyra sin trovärdighet och skriva om dagboken - om de inte har kvitton på dess äkthet?

Robert F Kennedy Jr har ju gått ut med på nationell TV att man har fått fram dessa dagböcker från mängder av data extraherat under 8 månader. Information har därefter givits till Rand Paul och Ron Johnson Senatorer som har pågående utredningar mot Fauci.

Se intervjun med Robert F Kennedy
https://x.com/i/status/2081893497771004136
Citera
2026-07-28, 19:14
Medlem
Citat:
Sociala media ? En ex-journalist vid New York Times intervjuas kring dagboken och morgondagens förhör i amerikansk TV.....

Se inslaget, ytterst intressant

PS. Ingenting i DN, eller SVT än. Förhöret är imorgon. Det börjar bli bråttom att lägga ut sina artiklar med vänsternarrativ. Snabba Snabba!

Precis, han är steg 2 i min modell ovan. Själv föredrar jag att avvakta till utskottsförhöret innan jag drar några slutsatser.
Citera
2026-07-28, 19:20
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Precis, han är steg 2 i min modell ovan. Själv föredrar jag att avvakta till utskottsförhöret innan jag drar några slutsatser.

...Insikten att allt det som nu hävdas om Fauci, hans dagböcker och all annan djävla galenskap han sysslat med under åren faktiskt stämmer och din vänster-propaganda har varit just propaganda börjar så smått sjunka in hos Handflatan....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in