2026-08-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Om en pandemi blir politik eller vinstdrivande är det ju fel redan där.

Trump är köpt, precis som alla andra som försöker sticka upp. Det är ett mönster i västvärlden idag som är svårt att missa.
Nu finns det ju ingenting som pekar på att Fauci misskött sitt ämbete. Tvärtom verkar han gjort ett bra jobb.

Men folk behöver spektakel så de får trakassera den här 80åringen ett tag men inget kommer ju komma av det så klart.
Citera
2026-08-01, 15:59
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag vägrar citera dåren korrektomundo ovanför men ni andra tveksamma kan söka på dödligheten för alla de sjukdomar man sedan 60-70-talet vaccinerat emot. Gå tillbaka till 1800-talet och framåt. Då ser man att i takt med bättre hygien, bättre sanitära omständigheter, bättre kost osv så rasade dödstalen. När sedan Big Pharma inleder att hugga alla barnvar i stort sett alla sjukdomar redan nere på noll. Dessutom, även om ett vaccin skulle minska risken för att få en viss sjukdom så ökar risken att få andra just pga att vaccinets uppgift är att störa det egna immunförsvaret. Sök själva. Om nu vacciner är så bra och säkra, varför har Big Pharma friskrivits från ansvar för biverkningar? Efter friskrivningen så skenade vaccinationsprogrammet och i USA får barn upp till 18 nästan 100 vaccinationer, i Sverige ca 30.

MRNA-huggen är något helt annat än de vanliga vaccinen. Medan de vanliga vaccinen sänker ditt immunförsvar och lagrar tungmetaller i hjärnan på dig så förändrar mRNA ditt DNA. En studie i Lund visade det och efter det har det varit massiv damage control. Vi får väl se vad förhören av Fauci leder till och om några kommer ställas till svars. Big Pharma har förvisso friskrivningsklausuler men så vitt jag förstått gäller inte de klausulerna om man VET att det man släpper ut är skadligt/dödligt och inte informerar om det. MRNA har lett till fler dödsfall än alla andra vacciner sammantaget under decennier. Natruligtvis måste det bli konsekvenser. Det talas även om att läkare och sjuksköterskor kommer ställas till svars, förutom politiker. Jag visst inte och jag lydde bara order fungerade inte 1945 i Nürnberg och det lär inte fungera nu heller.
Citera
2026-08-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag vägrar citera dåren korrektomundo ovanför men ni andra tveksamma kan söka på dödligheten för alla de sjukdomar man sedan 60-70-talet vaccinerat emot. Gå tillbaka till 1800-talet och framåt. Då ser man att i takt med bättre hygien, bättre sanitära omständigheter, bättre kost osv så rasade dödstalen. När sedan Big Pharma inleder att hugga alla barnvar i stort sett alla sjukdomar redan nere på noll. Dessutom, även om ett vaccin skulle minska risken för att få en viss sjukdom så ökar risken att få andra just pga att vaccinets uppgift är att störa det egna immunförsvaret. Sök själva. Om nu vacciner är så bra och säkra, varför har Big Pharma friskrivits från ansvar för biverkningar? Efter friskrivningen så skenade vaccinationsprogrammet och i USA får barn upp till 18 nästan 100 vaccinationer, i Sverige ca 30.

MRNA-huggen är något helt annat än de vanliga vaccinen. Medan de vanliga vaccinen sänker ditt immunförsvar och lagrar tungmetaller i hjärnan på dig så förändrar mRNA ditt DNA. En studie i Lund visade det och efter det har det varit massiv damage control. Vi får väl se vad förhören av Fauci leder till och om några kommer ställas till svars. Big Pharma har förvisso friskrivningsklausuler men så vitt jag förstått gäller inte de klausulerna om man VET att det man släpper ut är skadligt/dödligt och inte informerar om det. MRNA har lett till fler dödsfall än alla andra vacciner sammantaget under decennier. Natruligtvis måste det bli konsekvenser. Det talas även om att läkare och sjuksköterskor kommer ställas till svars, förutom politiker. Jag visst inte och jag lydde bara order fungerade inte 1945 i Nürnberg och det lär inte fungera nu heller.
Varför tror du att förhören av Fauci ska mata dina konspirationer?

Han får samma frågor som han besvarat 1000 ggr redan. Det är ju bara larv, fattar du inte det?
Citera
2026-08-01, 16:08
Medlem
RudyardKiplings avatar
Oups, höll på att svara Alpoxen och sedan råkade jag se inlägget ovan...

Citat:
Nu finns det ju ingenting som pekar på att Fauci misskött sitt ämbete. Tvärtom verkar han gjort ett bra jobb.

Precis. Han har gjort det jobbet som hans riktiga uppdragsgivare beställde. Det betyder inte att det är legitimt eller att det inte är straffbart i det riktiga samhället.
Citera
2026-08-01, 16:08
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Sakupplysning:
Fauci är inte en ”byråkrat” utan en av världens mest framstående virusforskare.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Fauci
Oavsett vad man anser om hans agerande under pandemin så är det obestritt att han var en av de mest kompetenta man kunde ha på posten.
Sant.

Jag skulle nog också påstå att det för en neutral granskare framstår som ganska klart att det Rand Paul och många av Fauci-kritikerna gör är att tolka Fauci's representation av den globala osäkerhet som rådde från början av 2020 fram till någonstans 2023 när man hade SARS-CoV-2 under kontroll, som avsiktliga försök att vilseleda.

Hela saken bottnar i att en grupp människor hävdar att viruset var ofarligt (samtidigt som de hävdar att samma virus orsakar allt från turbocancer, infertitlitet och liten snopp). Det var inte ofarligt. Det var uppskattningsvis 10 ggr farligare än ett influensavirus räknat i dödlighet. Men faktum är att det rådde en stor osäkerhet om hur pandemin skulle utvecklas, om viruset skulle mutera, hur det smittade, vilka åtgärder som var bäst, hur COVID-19 skulle behandlas osv.

Det är klart att det blev fel ibland. Man visste ju NOLL. Hade man vetat det man vet idag hade man inte slängt människor i respirator och pumpat i dem morfin. Tillverkningsföretag fick kontrakt att bygga delar till respiratorer för att man behövde 50 tusen nya. Men allt detta gjordes av det enkla skälet att man inte visste. Man räknade på risker och gjorde vad som var bäst enligt den modellen.

Men att ha fel är inte att begå ett brott eller luras. Fauci har säkert haft fel ibland, om det säger jag ingenting, men bakom honom står en gigantisk apparat med tusen och åter tusentals experter med riskkalkyler, ekonomiska prognoser och infektionsmodeller. Den utfrågning som nu skedde där man påtalar att delar i hans PRIVATA anteckningar inte reflekterar vad han säger i sitt ämbete blir i det avseendet rent pinsam. Det är RFK Jr och Rand Paul som är pinsam.

Jag behöver inte sträcka mig längre än till det här forumet för att inse att majoriteten av pappskallar som sitter och debatterar saker de inte har utbildning eller hjärna för, kommer ALDRIG hamna i en situation där de tvingas hålla isär åsikter och officiell ståndpunkt i sin yrkesroll - en situation jag befinner mig i dagligen - och det blir därför pinsamt när dessa personer dessutom skall ge sig i kast med att bedöma ANDRAS agerande i deras yrkesroll och vad deras privata åsikter reflekterar utan att kunna ta hänsyn till skillnaden, eller ens vara medveten om att de två är helt skilda saker.

Det räcker ju med att någon påpekar att den officiella dödsiffran för COVID är X så kommer pöbeln skrikande med anklagelser om att personen är en mördare som ljuger samt tycker si eller så.

Nivån...
Senast redigerad av korrektamund0 2026-08-01 kl. 16:13.
Citera
2026-08-01, 16:15
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du tycker inte du skall vänta med att få detta verifierat innan du drar dina långtgående slutsatser. MAGA och QAnon har jagat Fauci länge och fabricerat så kallade bevis förut, det har hittills visat sig vara påhitt.
Skönt att det finns vettiga personer som du! Det är lätt att tro på vetenskapen när man har data på sin sida, men den verkliga tron prövas när allt talar för att man gått på en bluff, men det är då tron behövs som mest! Jag har dammat av mina "Thank You Dr Fauci"-tröjor och tänker bära dem med stolthet! Om du skickar swish-nummer så bjuder jag på nästa booster!
Citera
2026-08-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Sakupplysning:
Fauci är inte en ”byråkrat” utan en av världens mest framstående virusforskare.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Fauci
Oavsett vad man anser om hans agerande under pandemin så är det obestritt att han var en av de mest kompetenta man kunde ha på posten.

En av världens mest framstående?

Du har snaskat för mycket kotte bög-Barbro. Är du helt slut i huvudet?

Kary Mullis totalsågning av Fauci sammanfattar rätt bra hur jävla lurad du är.

https://www.youtube.com/watch?v=cTWN_PJ8t2o

Fascisten Fauci är i första hand immunolog och smittskyddsexpert, inte virolog.
Mullis tilldelades Nobelpriset i kemi 1993 för sin uppfinning av polymeraskedjereaktionen (PCR).
Där pratar vi kompetens. Mullis skapade en av 1900-talets mest använda laboratorietekniker.
Fauci är en typisk fraud och inget annat.
Citera
2026-08-01, 16:21
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Nej det var inte politiker. Det var CIA som ville diskreditera dårar som trodde at JFK blev mördad av israeler i stället för en ensam gammal kommunist. Deras egna papper skuldbelägger iofs Israel nu, men det visste inte vanligt folk då, så då var ju den spekulationer helt galen!
Så var det ja, tack för rättningen.
Citera
2026-08-01, 16:34
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag är ledsen att behöva göra dig besviken, men uppemot 500 000 fall, 48 000 på sjukhus, 1 000 barn med encephalit per år och uppemot 500 döda per år är knappast NOLL, eller hur?

Vi kan se i statistiken att du snackar skit, sprider dynga och sitter och desinformerar. Jag skriver av det som ett allvarligt fall av ointelligens. Vaccination mot mässling startade 1963 i USA, och enligt dig "När sedan Big Pharma inleder att hugga alla barnvar i stort sett alla sjukdomar redan nere på noll. "

Hur ointelligent och ignorant inför verkligheten kan någon bli egentligen?

Kod:
År.     Fall     Döda
1942	547393	
1943	633627	
1944	630291	
1945	146013	
1946	649843	
1947	222375	
1948	615104	
1949	625281	949
1950	319124	468
1951	530118	683
1952	683077	618
1953	449146	462
1954	682720	518
1955	555156	345
1956	611936	530
1957	486799	389
1958	763094	552
1959	406162	385
1960	441703	380
1961	423919	434
1962	481530	408
1963	385156	364
1964	458083	421
1965	261904	276
1966	204136	261
1967	62705	81
1968	22231	24
1969	25826	41
1970	47351	89
1971	75290	90
1972	32275	24
1973	26690	23
1974	22094	20
1975	24374	20
1976	41126	12
1977	57345	15
1978	26871	11
1979	13597	6
1980	13506	11
1981	3124	2
1982	1714	2
https://ourworldindata.org/grapher/measles-cases-and-death
Statistiken är talande och reflekterar en av de viktigaste och mest framgångsrika vaccinationskampanjer i mänsklighetens historia. På 10 år 1963-1973 minskade antalet smittade från 385 156 till 26 690 tusen och dödsfallen minskade från 364 till 23

Är man helt ointelligent och dessutom iliterär samt faktaresistent, då kan man ju som du naturligtvis intala sig själv att verkligheten ser annorlunda ut än den groteska bild någon desinformatör lurat i dig.

För att relatera det här till Fauci's utfrågning så ställdes det faktiskt en del frågor som jag själv tyckte var relevanta.

Citat:
As Fauci invoked his Fifth Amendment right to remain silent in the highly anticipated hearing Wednesday morning, Democrats declined to rebut arguments from Republicans that he helped cover up the origins of the pandemic and concealed his role in implementing lockdowns. Instead, they tried to redirect attention elsewhere. They said that committee chairman Sen. Rand Paul (R-KY) arranged the hearing through a faulty process. They also blamed the Trump administration and Health and Human Services Secretary Robert F. Kennedy Jr. for the recent rise in measles cases.
https://www.washingtonexaminer.com/news/senate/4667396/democrats-protect-anthony-fauci-covid-19-hearing/
Senast redigerad av korrektamund0 2026-08-01 kl. 17:03.
Citera
2026-08-01, 16:43
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Så vad jobbar du med? Fram med sanningen så vi vet vem som betalar dig.

Självmålet i detta överträffar det mesta. Självinsikt är inte din starka sida
Du menar alltså EXAKT det du gör med experter som är några av världens främsta
Vi kan nu slå fast att narcissism lider du av. Starka drag av psykopati är ett annat.
Troligen jobbar du som undersköterska och torkar bajs hela dagarna vilket är helt okej.
Försök dock inte lura i någon här att du är intelligent eller särskilt bildad för det är du inte. Det märks.
Ditt sätt att uttrycka dig låter mer som en omogen 12-åring. Det är nog så det är.
Du låtsas vara vuxen och borde inte ens få vara här.
Svaret finns kanske här: https://newsvoice.se/2026/08/elizabeth-lane-natos-propagandanatverk/

Narrativet som sprids nu verkar vara att det är synd om gamle Fauci och att han utsätts för en häxjakt.
Har svårt att tro det, för även de mest Covid-troende jag pratat med anser att det är viktigt att man utreder och lär sig av misstagen inför en framtida pandemi.
Citera
2026-08-01, 17:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Succé vaccin?

Ukrainarna vaccinernade sig inte och det var vida kännt. Inte var det någon risk när vi tog in dem. Sommaren 22.

I take the fifth på mer dravel från dig.
En total succé, räddat miljoner av liv, och hållit ut massor från sjukhusen.
Och det är en av anledningarna att de är så sura Fauci, som komiskt nog bara rekommenderade vaccinen.
De riktiga hjältarna just här är läkemedelsbolagen som fixade detta på 2h och konstruera vaccinet, sen tillverka tog 2-3 månader, och sen skala upp det.
Total succé för folkhälsan.

Och rätt tragiskt att man kör häxjakt på Fauci med förhör, och har precis ingenting som inte redan är redan besvarat av Fauci.

Men det är lugnt, fortsätt du låtsas, saklighet och fakta är inte don vän där
Citera
2026-08-01, 17:14
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Succé vaccin?

Ukrainarna vaccinernade sig inte och det var vida kännt. Inte var det någon risk när vi tog in dem. Sommaren 22.

I take the fifth på mer dravel från dig.
Tja, nu vet jag inte på vilket sätt det har med Fauci att göra, men i Februari 2022 hade man administrerat 31.7 miljoner doser i Ukraina och i December 2023 hade antalet doser vuxit till 35,7 miljoner.

https://tradingeconomics.com/ukraine/coronavirus-vaccination-total
https://countryeconomy.com/others/coronavirus-vaccine/ukraine

Vi kan alltså skriva av ditt påstående som ren ointelligens, okunskap och desinformation. Ja? Skulle vara intressant att få veta hur ni antivaxxare fantiserar ihop den där "vida kända" desinformationen som du sprider? ChildrensHealthDefense? Någon annan desinformationscentral som du hänger på? Du är lurad, kan jag upplysa om. Grundligt lurad.

Mig veterligen har inte Fauci fått några frågor i Senaten som skulle kunna kopplas samman med Ukrainas vaccinationsgrad. Eller menar du att Faucis påstådda arbete med att desinformera har lurat Ukrainarna att vaccinera sig så pass mycket som de faktiskt gjort? Låter lite långsökt, faktiskt.
Senast redigerad av korrektamund0 2026-08-01 kl. 17:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in