2026-07-31, 09:36
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det tror jag inte.

Något som jag själv funderat på är hur många av dessa personer som driver på hela hetsen mot att bevisa att SARS-CoV-2 var ett "biovapen" att man försökte "minska befolkningen" och att det hela var en gigantisk komplott, de har alltså samarbetat med de personer som suttit och producerat lögner och rena påhitt i professionell skala. Ett par av dessa falserier och påhittade "senatsförhör" har alltså organiserats av Ron Johnson som nu sitter i utskottsförhöret och kallar Fauci för lögnare.

Det skulle inte förvåna mig det minsta om massor av "uppseendeväckande uppgifter är falska, mycket av det de producerat hittills har ju visat sig vara ren lögn. Varför skulle det här var annorlunda?

Som jag skrev i ett annat inlägg, min konspirationsteori är att detta är ett sätt att flytta fokus från de rena problemen man själva har ställt till med. Eller att leverera på de löften om att rensa upp alla felaktigheter man påstått funnits. MAGA har ju till stor del drivits på genom att man anklagar andra flr saker och enat personer missnöjda med sin tillvaro mot en enad fiende.

Nu sitter de själva på spitionen och har problem att klara av den vanliga driften av landet, statsskulden skenar och tack vare Donald Trumps konstanta utspel vågar ingen göra något mer än klaga på tidigare administration då man själva inte riktigt vet vad som kommer vara ok I morgon, eller vilken allierad man nu inte är kompis med.

Då blir det perfekt att sitta och kasta idiotfrågor och påståenden på Fauci då han inte kommer bemöta dessa för man kommer köra en häxjakt oavsett.

Ska dock bli kul att se vad som händer när nuvarande administration börjar falla inifrån. Om inte Trump skiter i konstitutionen och kör en tredje gång finns ju inte högsta hönset, och alla kommer börja försvara sig själva. Speciellt om han sedan sitter och Twittrar vad han tycker framtida regering gör bra eller dåligt. Då tror jag Johnson får det svårt själv.
Citera
2026-07-31, 10:50
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Har vi något som hellst bevis på att dessa är sanna? Hur många vuxna människor skriver dagböcker?
Yes, det är hans dagbok. Jag vet inte hur vanligt det är att vuxna människor skriver dagböcker men AF gjorde det.
Citera
2026-07-31, 10:54
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
På onsdag ska Dr. Fauci förhöras, bland annat av Rand Paul. Samtidigt har Faucis dagböcker offentliggjorts – och enligt uppgifter innehåller de uppseendeväckande avslöjanden.

Bland annat påstås att:

• Fauci kände till att dödligheten var ungefär en tiondel av det som kommunicerades till allmänheten.

• Fauci visste att covid härstammade från laboratoriet i Wuhan.

• Fauci planerade att skicka en docka insmetad i getblod till Jane Fonda som en "trofé".

Om dessa dagboksuppgifter stämmer innebär dagböckerna i praktiken ett erkännande av att hela narrativet var en bluff – och att de långtgående åtgärderna som följde saknade grund.

I denna tråd samlar vi all dokumentation kring förhöret av Faucis före, efter och dess efterföljande händelser.

Första inlägget:
https://x.com/i/status/2081795664158048339

Så Fauci har alltså skött sitt jobb utmärkt? Och för det hatar Trump honom? Got it!

Jane fonda hatar för övrigt Trump, precis som alla normala människor.
Citera
2026-07-31, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag skulle säga att den inledande texten:

Counsel retained by any witness and accompanying such witness shall be permitted to be present during the testimony of such witness at any public or executive hearing and to advise such witness while the witness is testifying of the witness’s legal rights;

är precis vad jag syftade på, dvs om en fråga är olämpligt ställd för att snärja den utfrågade så kan ombudet påtala det.

Notera att jag inte har någon uppfattning om detta var var Fauci’s ombud gjorde.
Ja det får advokaten påtala för Fauci, men enbart i syfte att upplysa honom om hans rättigheter. Han får inte påverka svaret.

Det Faucis advokat gjorde var att invända mot en senators frågor och argumentera med ledamoten under förhöret för att påtala att frågan olämpligt ställd. Det får han inte göra.

Advokaten får inte coacha Fauci genom att säga "de försöker snärja dig, säg att du inte minns" eller "de försöker snärja dig, svara nej".
Advokaten får däremot ge rådgivning genom att säga "de försöker snärja dig, jag råder dig att åberopa femte tillägget".
Citera
2026-07-31, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Den sedelpressen som Trump skryter om? Som Trump själv tagit många gånger?

Tror ni inte på er ledare i sekten längre?

😢

Exakt vad har Fauci med Trump att göra?
Citera
2026-07-31, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Så Fauci har alltså skött sitt jobb utmärkt? Och för det hatar Trump honom? Got it!

Jane fonda hatar för övrigt Trump, precis som alla normala människor.

Exakt HUR kommer Trump in i bilden?
Citera
2026-07-31, 13:59
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Doktor Anthony Fauci har arbetat för amerikansk offentlig verksamhet i över 50 år, varit rådgivare åt sju presidenter, hedrats med flera utmärkelser som bla. Presidential Medal of Freedom och många andra akademiska hedersbetygelser.

Donald Trump har dömts för brott 34 gånger.

Dina fakta visar att världen är på väg att lämna verkligheten och gå in i någon slags konspirationsläge styrt av dårar på internet.
Citera
2026-07-31, 14:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Hur många vet jag inte. Minst en, genom att jag brukar föra några noteringar i slutet av dagen.

Faucis anteckningar är mer som en labbjournal där han har skrivit lite av sina vetenskapliga spekulationer om vad pandemin innebär. Något alla forskare gör i sitt arbete som forskare.

Att dessa anteckningar kallas "dagbok" får det att låta som att det skulle röra sig om Faucis personliga och innersta tankar och då utgöra en mer ärlig redogörelse än den han senare kom att delge offentligt. Rand Paul som själv är läkare (liksom hans far) vet förstås detta, men väljer ändå att kalla det för en dagbok.

Rand Paul är sur på Faucis för att Fauci kallade honom för en moron (eller något liknande). Det vi ser nu är hur mycket av en moron Rand Paul faktiskt är. Han ska hämnas för det och kallar därför in Fauci för obligatorisk frågeställning och kan då sitta och vara otrevlig tillbaka.
Håller med. Det är daganteckningar under en epidemi och Pauls beteende genom åren och nu vittnar mer om en politisk klappjakt och besatthet.
Personlig vendetta.

Om Fauci tilldelats immunitet hade han kunnat prata fritt utan att ha ett hot om mened hängande över huvudet och delgett intressant info.

Anteckningarna sa inte ett dugg, det var ett medel mot målet.
Det var mindre intressant att information kom fram än att han ska in i fängelse.
Pauls våta dröm.

Helst via mened, nu via att försöka gå vägen via förakt mot kongressen när han åberopade 5e.
Citera
2026-07-31, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Doktor Anthony Fauci har arbetat för amerikansk offentlig verksamhet i över 50 år, varit rådgivare åt sju presidenter, hedrats med flera utmärkelser som bla. Presidential Medal of Freedom och många andra akademiska hedersbetygelser.

Donald Trump har dömts för brott 34 gånger.

Och anledningen till att konservativa spamkonton (och TS) nu istället försöker prata om Fauci är för att republikanernas "special military operation" (SVO) Epstein Fury, som våldtäktsmannen i Vita Huset dragit igång, har gått fullständigt åt helvete.
Why are American soldiers still dying in a war Trump has supposedly “won” 38 different times?

Tror du verkligen att om man är MOT att utveckla vacciner på tre månader så är man FÖR folkmordet i Gaza?

Vem har fått dig att tänka i de banorna?
Citera
2026-07-31, 15:10
Medlem
Ajogens avatar
Vital questions on Gain of Function Research

Dr. John Campbell går igenom kritiska delar av utfrågningen, för den som vill ha en sammanfattning.
Citera
2026-07-31, 15:45
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Exakt vad har Fauci med Trump att göra?
Fauci var ju anställd av Trump.
Citera
2026-07-31, 16:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Dina fakta visar att världen är på väg att lämna verkligheten och gå in i någon slags konspirationsläge styrt av dårar på internet.
Vad är det för fel i den återgivningen, kommer du berätta detta eller fly?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in