• 5
  • 6
2006-10-16, 23:04
Medlem
Rixpundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galt
MEN LOOOOL azzååå***
Hur fungerar det då?

Ja om man är missbrukare eller föredetta missbrukare så är det totalt omöjligt att få insomnings/sömntabletter utskrivet som funkar.

Man kan få Atarax eller Theralen vilket är totalt verkningslöst om man har grava sömnproblem man blir även erbjuden dudnermedicinen propavan vilket är ett bra alternativ om man vill ställa upp i Stockholm maraton eller likande man blir trött i skallen men kroppen främst benen blir aktiv som fan så då kan man ju inte sova därför heller.

Som vanligt när det gäller läkare så tänker dom med arslet först och dom nekar en totalt med motivering att dom inte kan skriva ut tillexempel Imovane för att det kan missbrukas så dom tvingar in en i Alkoholmissbruk istället man måste ju göra nånting för att kunna sova det är en väldigt hög om inte DEN avgörande faktorn för en människas fysiska och mentala hälsa.

Som tur är så finns det ju preparat som verkligen funkar att köpa på gatan ochså så det är inte helt kört.
Citera
2006-10-17, 04:25
Medlem
galts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixpundare
Ja om man är missbrukare eller föredetta missbrukare så är det totalt omöjligt att få insomnings/sömntabletter utskrivet som funkar.

Man kan få Atarax eller Theralen vilket är totalt verkningslöst om man har grava sömnproblem man blir även erbjuden dudnermedicinen propavan vilket är ett bra alternativ om man vill ställa upp i Stockholm maraton eller likande man blir trött i skallen men kroppen främst benen blir aktiv som fan så då kan man ju inte sova därför heller.

Som vanligt när det gäller läkare så tänker dom med arslet först och dom nekar en totalt med motivering att dom inte kan skriva ut tillexempel Imovane för att det kan missbrukas så dom tvingar in en i Alkoholmissbruk istället man måste ju göra nånting för att kunna sova det är en väldigt hög om inte DEN avgörande faktorn för en människas fysiska och mentala hälsa.

Som tur är så finns det ju preparat som verkligen funkar att köpa på gatan ochså så det är inte helt kört.

Jo nu förstår jag vad du menar. I mitt exepem tog jag fram hur det normalt bör fungera, vilket det också göra i många fall. Men som vanlig är de de som är i störst behov av hjälp som får lida. Tyvärr.
Citera
2010-09-07, 13:24
Medlem
Själv däckar jag på några stycken Tramadol (Den fina tabletten som botar allt)
Citera
2010-09-07, 13:31
Medlem
Du tar upp en 4 år gammal tråd för att skriva det. Grattis.
Citera
2010-09-07, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeckenBenet
Du tar upp en 4 år gammal tråd för att skriva det. Grattis.

Säger bara vad som funkar för mig, vad spelar det för roll att tråden är 4 år gammal.. du läser ju
Senast redigerad av Rebelson 2010-09-07 kl. 13:58.
Citera
2010-09-09, 17:37
Medlem
MindWalker86s avatar
En liten flaska Lord Calvert funkar bra. Dra den, och kolla en seg/tråkig film så lär du sova efter 30 min.
Citera
2010-09-09, 17:45
Medlem
Inte-Igens avatar
Imovane

skönt att någon grävde upp detta gamla lik btw.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in