Citat:
Ursprungligen postat av
Denom
Ja hur kan du vara säker på att just du inte är djävulen utan att det är någon annan? Låter inte sådana argument som något just djävulen skulle få för sig att säga? Hur vet du i så fall annars att du är en god människa och inte egentligen djävulen?
Varför är det så viktigt att göra djävulen till en extern syndabock som alla som projicerar på detta sätt alltid tycks vara övertygade om att de är bättre på något sätt?
Jag är 119% säker på att jag inte är djävulen. Håller du på att dö och jag är nära till hands så kommer jag att rädda dig, behöver du min hjälp och jag är där så kommer jag att hjälpa dig. Hade jag varit djävulen så hade jag bara gått förbi dig eller låtsats att jag inte ser dig. Ett stort ego är ett tecken på en idiot som inte bryr sig om någon annan än sig själv och sådan är inte jag som tur är.
Så enkelt var det. Kaffe? ☕️
Tvivlar du så är du förmodligen ett steg närmre djävulen än Gud. Jag är lycklig och Gud bär mig, min energi hade aldrig varit så gudalik om jag var en demon. Jag är en människa som ger mycket, för att Gud ger mig ännu mer.
Varför är alltid människor som inte tror på Gud så himla förvirrade? Det är alltid psykiska störningar och destruktivitet och negativitet. Någon dag måste ni se sambandet?

Nej annars är det bara att fortsätta och vara en stolpe.