2026-07-26, 22:17
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Man vill inte erkänna att man är syndare, vi blir rättfärdiga genom tron på Guds Sons namn, dock kan detta tolkas fel och gör att man blir lite högmodig.
Varför vill man inte erkänna att man är syndare? Det är väl inget konstigt att erkänna? Var ju därför Jesus dog. För vi är alla fulla av synder. Är ju per definition det enklaste att erkänna liksom.
Citera
2026-07-26, 22:18
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Vi är inte goda människor utan föds i djävulens värld till djävulens normer. Och han har stor makt låta oss göra hans vilja utan att vi ens vet om det.

Dessutom frestar han oss att med vilja göra orätt för att skada oss.
Nej det stämmer inte det är bra din sjuka hjärna som intalar dig det.
Citera
2026-07-26, 22:19
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja jag menar det är väl bättre att vara djävulen och växa bortom tidigare tillkortakommanden än att projicera?
Fast poängen är väl att djävulen inte växer eller förändras han är låst i sitt högmod, sitt mörker.
Det är vi människor som har förmågan att se våra tillkortakommanden och faktiskt växa.
Att erkänna sina brister och vilja bli bättre är snarare raka motsatsen till vad han står för.
Citera
2026-07-26, 22:23
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Fast poängen är väl att djävulen inte växer eller förändras han är låst i sitt högmod, sitt mörker.
Det är vi människor som har förmågan att se våra tillkortakommanden och faktiskt växa.
Att erkänna sina brister och vilja bli bättre är snarare raka motsatsen till vad han står för.
Men då är det ju inte en levande varelse man förhåller sig till utan något man själv definierat. Att inte låta djävulen utvecklas, lära sig eller gå vidare låter som något en typisk arrogant översittare hittar på för att rättfärdiga sitt eget ego.
Citera
2026-07-26, 22:34
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Men då är det ju inte en levande varelse man förhåller sig till utan något man själv definierat. Att inte låta djävulen utvecklas, lära sig eller gå vidare låter som något en typisk arrogant översittare hittar på för att rättfärdiga sitt eget ego.
Jag utgår från den klassiska definitionen.
Men visst, vill du tro att djävulen sitter i terapi och försöker hitta sig själv så ska jag inte förstöra den bilden för dig.
Citera
2026-07-26, 23:43
Medlem
Vi är alla syndare..
Citera
2026-07-26, 23:46
Medlem
GastonLeMans avatar
Om jag e djävulen är jag en jävla fuck up till det ämbetet!
Troligtvis det sämsta valet, någon gjort att sätta mig på den platsen.
Citera
2026-07-27, 00:05
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ja hur kan du vara säker på att just du inte är djävulen utan att det är någon annan? Låter inte sådana argument som något just djävulen skulle få för sig att säga? Hur vet du i så fall annars att du är en god människa och inte egentligen djävulen?

Varför är det så viktigt att göra djävulen till en extern syndabock som alla som projicerar på detta sätt alltid tycks vara övertygade om att de är bättre på något sätt?

Det finns ingen gud och därför heller ingen djävul, det är bara sagor!
Citera
2026-07-27, 00:27
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ja hur kan du vara säker på att just du inte är djävulen utan att det är någon annan? Låter inte sådana argument som något just djävulen skulle få för sig att säga? Hur vet du i så fall annars att du är en god människa och inte egentligen djävulen?

Varför är det så viktigt att göra djävulen till en extern syndabock som alla som projicerar på detta sätt alltid tycks vara övertygade om att de är bättre på något sätt?
Jag är 119% säker på att jag inte är djävulen. Håller du på att dö och jag är nära till hands så kommer jag att rädda dig, behöver du min hjälp och jag är där så kommer jag att hjälpa dig. Hade jag varit djävulen så hade jag bara gått förbi dig eller låtsats att jag inte ser dig. Ett stort ego är ett tecken på en idiot som inte bryr sig om någon annan än sig själv och sådan är inte jag som tur är.

Så enkelt var det. Kaffe? ☕️

Tvivlar du så är du förmodligen ett steg närmre djävulen än Gud. Jag är lycklig och Gud bär mig, min energi hade aldrig varit så gudalik om jag var en demon. Jag är en människa som ger mycket, för att Gud ger mig ännu mer.

Varför är alltid människor som inte tror på Gud så himla förvirrade? Det är alltid psykiska störningar och destruktivitet och negativitet. Någon dag måste ni se sambandet? Nej annars är det bara att fortsätta och vara en stolpe.
Citera
2026-07-27, 01:10
Medlem
Citat:

Jag vet att jag själv inte är djävulen för jag blir om och om igen frestad av hans lockelser. Så därför kan jag inte vara han om jag faller för hans lockelser.

Det låter som du har uppfattat detta med djävulen fel. Vi projekterar inte något på honom, han projekterar på oss och vi tar upp det och faller för det.

Varför är de så viktigt för dig att känna dig överlägsen alla andra?
Citera
2026-07-27, 01:13
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag är 119% säker på att jag inte är djävulen. Håller du på att dö och jag är nära till hands så kommer jag att rädda dig, behöver du min hjälp och jag är där så kommer jag att hjälpa dig. Hade jag varit djävulen så hade jag bara gått förbi dig eller låtsats att jag inte ser dig. Ett stort ego är ett tecken på en idiot som inte bryr sig om någon annan än sig själv och sådan är inte jag som tur är.

Så enkelt var det. Kaffe? ☕️

Tvivlar du så är du förmodligen ett steg närmre djävulen än Gud. Jag är lycklig och Gud bär mig, min energi hade aldrig varit så gudalik om jag var en demon. Jag är en människa som ger mycket, för att Gud ger mig ännu mer.

Varför är alltid människor som inte tror på Gud så himla förvirrade? Det är alltid psykiska störningar och destruktivitet och negativitet. Någon dag måste ni se sambandet? Nej annars är det bara att fortsätta och vara en stolpe.
Det låter som om du är förälskad i din egen spegelbild, och det är väl sådan övertygelse som djävulen har enligt dig?
Citera
2026-07-27, 02:13
Medlem
Skulle jag vara djävulen hade jag inte berättat det för någon. Om jag är djävulen utan att jag vet om det, då är jag väl lyckligt ovetande. Vore ju bedrövligt om jag vore djävulen, då jag ogillar hög temperatur.

Om du skulle hamna i helvetet när du dör och jag är där med mina horn, kan du få någon fördel som att du får ta med dig en kär släkting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in