2026-07-28, 00:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Jo, på vissa rutter.
Ändå förvånansvärt få bruna, kan vara så att de är rädda för vatten/båtar.
Ska man längre ut i skärgården så räcker inte SL kortet på sommaren och det är inga blattar alls.

... Och vad som är så himla mysigt, åtminstone på mindre öar, precis alla hejar på varandra när man promenerar förbi. Alla är generösa med att t ex smaka på ens bärbuskar, du får hallon av mig så får jag svartvinbär av dig t ex.

Så trevligt och hjärtevärmande.
Citera
2026-07-28, 01:39
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
... Och vad som är så himla mysigt, åtminstone på mindre öar, precis alla hejar på varandra när man promenerar förbi. Alla är generösa med att t ex smaka på ens bärbuskar, du får hallon av mig så får jag svartvinbär av dig t ex.

Så trevligt och hjärtevärmande.

Det där händer alltid när det är 100% svenskar i ett område. Lade märke till det själv för 20+ år sedan.
Citera
2026-07-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Här i Stockholm har jag överhuvudtaget sett rätt få flyktingar. Däremot kan ekonomiska migranter från tredje världen utgöra en majoritet på många håll.
Jaså? Bor själv i Stockholm och har aldrig sprungit på en flykting. Däremot kolonisatörer från främmande länder.
Citera
2026-07-28, 20:44
Medlem
Såg nu på dagens nyheter att en afghan som jobbar inom hemtjänst åker till Värmdö med båt. Var lite obekvämt att se honom traska på samma miljö likt Skärgårdsdoktorn.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in