2026-07-26, 11:32
Medlem
Jag tänker på en plats likt Reneees brygga eller en skärgård i överlag eller kanske på ett fritidshusområde i Sälen eller Åre.

Har ni stött på chocken av att se en båt fylld med kvinnor som är heltäckt i slöja och har barn som pratar arabiska eller somaliska?

Det närmsta jag vet är att det kom en buss till Åre bestående av flyktingar som skulle lära sig att åka skidor. Sedan har väl rätt mångas stött på romer som "tar över" ens sommarstuga genom att sätta upp tält eller placerar sin husvagn där sådär 2014-2016.

Vad har ni sett själv? Har ni som har tillgång till hus i skärgården stött på muslimska kvinnor som går runt en Midsommarstång i samma miljö där SOS med Lasse Åberg spelades in?
Citera
2026-07-26, 11:39
Medlem
andan0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag tänker på en plats likt Reneees brygga eller en skärgård i överlag eller kanske på ett fritidshusområde i Sälen eller Åre.

Har ni stött på chocken av att se en båt fylld med kvinnor som är heltäckt i slöja och har barn som pratar arabiska eller somaliska?

Det närmsta jag vet är att det kom en buss till Åre bestående av flyktingar som skulle lära sig att åka skidor. Sedan har väl rätt mångas stött på romer som "tar över" ens sommarstuga genom att sätta upp tält eller placerar sin husvagn där sådär 2014-2016.

Vad har ni sett själv? Har ni som har tillgång till hus i skärgården stött på muslimska kvinnor som går runt en Midsommarstång i samma miljö där SOS med Lasse Åberg spelades in?
såg en kvinna som såg ut att vara från indien i förrgår, mitt ute i sundsvalls djupaste skogar. en väldigt lustig känsla, jag hade hälsat på min gamla morfar och körde förbi henne på vägen hem när hon var ute med sin hund.

jag har aldrig någonsin sett en utlänning i det lilla ”samhället” där han bor innan i förrgår.
Citera
2026-07-26, 11:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Har ju sett indier i detta. På extremt obskyra tillfällen. Dvs man väntade inte att se en asiat här! Det var ju dock turist asiater. De hade pluggat innan. Att detta ska man liksom göra på besök i Sverige!

Det blir ju bara plus i ens bok!

Senaste. Var som i regel som man brukar. Käkade på Rasta. Det kom in en busslast av just asiater. De blev helt till sig. Hade köpt bakad potatis med råkor och det det ville de liksom alla ha efter de såg det Jag menar sådana turister är ju liksom grymma! De kommer spendera pengar här och vill apa efter vad vi käkar.
Senast redigerad av Zaedrews 2026-07-26 kl. 11:57.
Citera
2026-07-26, 12:08
Medlem
Hur ser man att någon är flykting?
Citera
2026-07-26, 12:15
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Jag känner en som säger sig ha sett en somalisk flykting cyklandes i djursholm men det tror jag inte på
Citera
2026-07-26, 12:17
Medlem
kyrkstockens avatar
Det fanns ett flyktingläger i kungshamn/smögen till min stora förvåning när jag var där för några år sedan. Ja på sommaren.

Att de inte skulle ut och segla i najad 42:an var lätt att se utan att vara rasist.
Citera
2026-07-26, 12:34
Medlem
BombaySaphires avatar
Jag har dessvärre stött på några enstaka negrer i skärgården. Det känns jättefel.
Citera
2026-07-26, 12:36
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Hur ska jag kunna veta om någon är flykting?
Citera
2026-07-26, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har ju sett indier i detta. På extremt obskyra tillfällen. Dvs man väntade inte att se en asiat här! Det var ju dock turist asiater. De hade pluggat innan. Att detta ska man liksom göra på besök i Sverige!

Det blir ju bara plus i ens bok!

Senaste. Var som i regel som man brukar. Käkade på Rasta. Det kom in en busslast av just asiater. De blev helt till sig. Hade köpt bakad potatis med råkor och det det ville de liksom alla ha efter de såg det Jag menar sådana turister är ju liksom grymma! De kommer spendera pengar här och vill apa efter vad vi käkar.

Att se thailändare som plockar blåbär är något helt annat. Jag tänkte på somaliska kvinnor som har slöja som pratar högt på somaliska som är i skärgården.
Citera
2026-07-26, 12:41
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Alla möjliga typer av lyckosökare från världens alla hörn har börjat köpa upp fastigheter ute på vischan i Sverige.
Folk från Storbritannien, Kanada, Nederländerna, Frankrike osv.
Man gör videos på youtube om hur konstiga alla svenskar är och informella videos där man instruerar andra lyckosökare hur man kan köpa fastigheter i Sverige.
Man verkar se Sverige som en lekstuga, inte ett riktigt land som inte tillhör dem.
Tråkig utveckling, det verkligen svärmar av inkräktare i Sverige som roffar åt sig.
Min Oikos känsla är ordentligt död när man stöter på dessa människorna.
Citera
2026-07-26, 12:57
Medlem
Europes avatar
Här i Stockholm har jag överhuvudtaget sett rätt få flyktingar. Däremot kan ekonomiska migranter från tredje världen utgöra en majoritet på många håll.
Citera
2026-07-26, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke

Och jag sett flera svenska ligga och spy och tugga snus vad vill du diskutera?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in