2026-07-28, 08:33
Medlem
Går väl att undersöka om kvinnor är gifta eller ogifta, men knappast med vilken sort, väl? Tittade inte på länken. Vad om de har en stark man med vänsteråsikter?
Citera
2026-07-28, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Jag såg nyligen ett klipp som jag tycker fångar något intressant i tiden vi lever i.

Tesen kan sammanfattas så här:

Kvinnor är idag på många sätt mer privilegierade än män, framför allt inom skolan, arbetslivet och rättssystemet. Därför borde sambandet rimligtvis vara svagare idag.

Samtidigt har kvinnor andra problem i samhället. Ett tydligt exempel är att män generellt känner sig tryggare när de går hem ensamma på kvällen.

Min fråga till er vänsterfeminister och vänsterkvinnor, med eller utan näsring, är därför:

Hur såg er uppväxt ut? Hade ni en stark och trygg manlig förebild i ert liv, eller kanske en dålig relation till er pappa eller en pojkvän som behandlade er illa?

Tror ni att sådana erfarenheter har påverkat er politiska syn och er syn på män, familjen och staten?

Länk för den som orkar:
https://www.youtube.com/watch?v=bhyTtUcujQc

Ligger troligen nåt i det då unga män med svaga/destruktiva relationer med pappan/annan sund manlig förebild tenderar att gå mot extrem-högern

Kanske finns nåt liknande för unga kvinnor och extrem-vänstern
Citera
2026-08-18, 22:10
Moderator
Mappings avatar
Feminism --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera