Citat:
Ursprungligen postat av
Tissetiss
Fast det är ju mest funktionsnedsatta som har hjälp från välfärdssamhället, precis som det ska vara. Det är ju både män och kvinnor.
" Vanliga" kvinnor som jobbar lever ju på sin lön precis som män.
Regler för anställning, kollektivavtal och sånt gäller ju även män. Vad glad för att du får inbetalt till tjänstepension, andra löneförmåner eller att arbetsgivarna följer arbetsmiljölagar. När de inte gjort det - har det inträffat dödsfall på många mansdominerande arbeten. . De männen hade säkert velat haft mer trygghet på sina jobb. Liksom deras familjer. Men då kommer såna som du och skiter i regler " för starka män behöver ingen trygghet".. Alla är starka tills man inte är det längre.
Arbetsliv är en del av livet och familjeliv en annan del. För de flesta utesluter inte det ena det andra.
Tittar man på välfärdsuttaget så betalar genomsnittsmannen in mer värde i systemet än han tar ut under en livstid. Jag tror skillnaden mellan män och kvinnor är 3-4 miljoner. Jag finansierar din välfärd.
Och som jag skrev så är kvinnor mindre riskbenägna än män. Vi är mycket villigare att acceptera risken att dö på jobbet än vad kvinnor är.
Dessutom är kvinnor sjukskrivna dubbelt så ofta som män, mest för att de är sköra och psykiskt ömtåliga.
Det är därför vänstern lockar kvinnor idag. Mer transfereringar, mer trygghet, mindre risk.
Pappa staten finns där när du behöver hjälp, vad ska du då med en stark man till?