2026-07-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nja, om jag blir arg så beror det inte på att jag har fel utan på dig och din sorts orubbliga enfald

Man kan bli arg av olika skäl.

Men när man slänger ur sig förolämpningar och står helt svarslös och hänvisar till en "religiös föreställning/trossats" att det finns "extremister överallt" så är det en stark signal på att personen i fråga har fel. Jag lovar dig att det i det här fallet inte beror på din personliga tillkortakommande utan att det faktiskt inte finns några argument för det du påstår, kartan stämmer helt enkelt inte med kompassen.

Du kan lära dig att känna igen den signalen och modifiera hur du resonerar så det blir rätt nästa gång.
Citera
Avstängd
Citat:
Islamister -vs högerextrema= different shit - same outcome

Idiot
Muslimer och nazister...

Inte islamister. Nästan alla muslimer hatar bögar.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Kanske det. Men det är även MAGA ,Afs och andra patetiska extremistideologier.

Har du sett mig försvara dem eller?
Citera
2026-07-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det gjorde du visst. Om det inte är islam som är problemet, utan dess extremister, bör väl samma gälla nazisterna. Om du ska vara konsekvent.

Fast det är inte samma sak. Islam är en religion. Nazism är en ideologi uttänkt av en rasistjävel från Österrike.
Citera
Avstängd
Citat:
Nja, inte riktigt. S har exakt samma strama asylpolitik som M och SD.

Men fortsätt du med din skrämselpropaganda
Ähhhh. Fast de kan inte regera utan stöd från de andra som vill ha en slapp invandringspolitik.
Citera
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det var inte jag som tog upp det, det var Leland som påstod att Vänsterpartiet inte försvarade islamister.

Min poäng kvarstår. Som sagt tycker du är vettig inom andra ämnen
Citera
2026-07-26, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Nu var det ju dina partier som var infiltrerade av islamism, inte mina. Att du orkar debattera här inne trots att dina argument tog slut för flera timmar sedan, ja det är ganska imponerande faktiskt. Alla dina kompisar har tydligen gett upp då de är lite smartare.

Mina partier? Jag röstade M förra valet.
Citera
2026-07-26, 21:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Min poäng kvarstår. Som sagt tycker du är vettig inom andra ämnen

Hur skulle jag belägga att Vänsterpartiet försvarade islamister på något enklare sätt än det faktum att de försökte organisera en palestinademonstration under den värsta massakern på judar sen AVK?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du att det inte är islamism om man försvarar Hamas?

Nej, det menar jag inte. Men Hamas har inte ett skit med trådens ämnet att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Förvisso, men det omöjliggör ordentliga utredningar om hur och varför det gått som det gjort. Det gör det svårare att förhindra framtida attentat. Nu vet man ännu inte riktigt hur insatsen gått till, men polisens starkaste vapen är uthålligheten så man behöver väldigt bra ursäkter till varför man inte backar undan. Det har man kanske om man råkat överrumpla terroristen av misstag. Hur man än vänder och vrider på det så är resultatet av polisens arbete ett misslyckande. Man ska inte ge islamister en martyrdöd för det leder till fler som försöker.
Ett misslyckande hade varit om man tillåtit islamisten att skada ytterligare personer. Islamisten är oskadliggjord utan annan blodspillan än hans egen, mitt betyg är att insatsen var framgångsrik.
Citera
2026-07-26, 21:33
Medlem
Lite gott och blandat från den goda vänstern;

https://www.sverigesradio.se/artikel/hyllat-terror-sedan-2006-nu-petas-v-kandidat-i-karlskrona

https://www.svd.se/a/70QMK9/v-utesluter-amineh-kakabaveh

https://omni.se/socialdemokraterna-namns-i-fransk-islamismrapport/a/EyeM7G

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/pekgul-kanner-till-manga-i-mp-som-kan-kallas-islamister

Bara ett axplock givetvis.
Citera
2026-07-26, 21:33
Medlem
SmartSkalles avatar
Hoppas bara inte skjulet blev skadat eller fick något kulhål, vore ju väldigt synd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in