2026-07-26, 21:24
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Svarade på vad? Om du avser din fråga: "Hur ser du på nazism, det är bara extremisterna som är problemet, inte åsikterna, eller?" så förstod jag inte riktigt vad du menade. Kan du utveckla?
Det gjorde du visst. Om det inte är islam som är problemet, utan dess extremister, bör väl samma gälla nazisterna. Om du ska vara konsekvent.
Citera
2026-07-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Sådana här terrordåd sker exempelvis inte i Östeuropa som enligt ditt synsätt är fullt med "extremistjävlar".

Det handlar om specifika problem kopplade till specifika trossystem. Att Islam/muslimer hatar bögar och är beredda att använda våld.

Precis som det faktum att katolska präster lever i celibat och är runt barn drar tills sig många pedofiler som vill utnyttja den täckmanteln. Katoliker har försökt begrava de problemet precis som du förnekar verkligheten och sanningen då det inte passar in i din extremistiska världsbild.

Att du kommer med förolämpningar och blir arg är en signal att du har fel, annars skulle du ha argument och inte stått svarslös.

Det här kommer att hända igen och igen och igen för att samma experiment kommer att upprepas igen och igen och igen : att importera människor från främmande kulturer helt utan idé och plan förutom att berika sig själva på majoritetens bekostnad (både nationellt och internationellt).

Nja, om jag blir arg så beror det inte på att jag har fel utan på dig och din sorts orubbliga enfald
Citera
2026-07-26, 21:25
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ordbrak-efter-terrordadet--har-blod-pa-sina-hander/

Är det något den vidriga vänster är experter på så är det fokusförflyttning. Han kunde inte bara hålla sig till vad som har hänt utan han var tvungen att dra högerkortet.
Som jag alltid säger: det kommer sluta med att vänsterpacket anordnar ett fackeltåg mot rasismen i stället för demonstrationståg mot islamismen.

Vakna för fan svenskar!
demonstrationståg mot Islam.
Gå inte i vänsterfällan att blanda bort begreppen.
De är onda muslimer allihop som följer hatläran ISLAM.
Citera
2026-07-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Snacka inte skit. Du vet lika väl som vi andra att Islam är den onda hatideologin och muslimerna (som ni pk-iter försöker särskilja som "islamister") är utövarna och det är precis samma skit alltihop.

/ Kristendomisten.

Måste kännas skönt att ha en sådan ensidig världsbild som du
Citera
2026-07-26, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
Same shit din idiot.

Islamister -vs högerextrema= different shit - same outcome

Idiot
Citera
2026-07-26, 21:27
Medlem
Citat:
Du kanske borde börja fundera på varför du och din sort har mycket gemensamt med islamister.

Nu var det ju dina partier som var infiltrerade av islamism, inte mina. Att du orkar debattera här inne trots att dina argument tog slut för flera timmar sedan, ja det är ganska imponerande faktiskt. Alla dina kompisar har tydligen gett upp då de är lite smartare.
Citera
2026-07-26, 21:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jaha, det visste jag inte. Men nu handlar inte tråden om Palestina/Israel.

Menar du att det inte är islamism om man försvarar Hamas?
Citera
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Helvete vad härligt det måste vara och få vara med i insatsstyrkan och få skjuta ner islamister. Någon som vet vad dom har för vapen hos den tyska styrkan?
Citera
Medlem
Q-Trons avatar
Så här brukar det låta från verklighetsförnekare:

1. Problemet finns inte. Du hittar bara på.
2. Ok, problemet kanske finns, men det är ingen stor grej.
* <---
3. Jo, problemet verkar existera litegrann, men drabbas verkligen du eller någon du känner av det? Nej, just det. Så det så.
4. Problemet finns, men det är egentligen inget problem. Det är din inställning till problemet som är det verkliga problemet.
5. Ok, nu kan jag inte förneka problemet längre - men istället för att ta ansvar och erkänna detta - så kommer jag att angripa dig som från början påtalade problemet. Det är ditt fel att problemet överhuvudtaget existerar.

* Med avseende på ämnet som tråden berör så skulle jag säga att vi befinner oss ungefär här mentalt i Europa kring detta just nu.
Citera
2026-07-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Ja idag ja...
Det kan ändras efter valet... röstar man fram V, S, MP så får man hit betydligt mycket fler muslimer.

Hur öppna vågar homosexuella vara o områden som Rinkeby, Bergsjön, Biskopsgården, Rosengård? I alla dessa områden där muslimer dominerar?

Det var ju en bög i Bergsjön i Göteborg som blev halalslaktad av en arg muslim för några få år sedan. Han fick halsen avskuren och dog. Enda anledningen var att han var bög. Han kände inte ens GM.

Nja, inte riktigt. S har exakt samma strama asylpolitik som M och SD.

Men fortsätt du med din skrämselpropaganda
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Jag tycker oftast du har vettiga ideér.

Med det sagt tappar du konstant fattningen när det snackas om judar eller kritik mot allt som kan uppfattas som judisk kultur eller nation.

Såklart finns det nyanser i allt, vilket du verkar förstå när det pratas om allt annat på detta forum. Varför blir du så hatisk när detta diskuteras? Tråkigt att se. Jag gillar dina argument normalt.

Det var inte jag som tog upp det, det var Leland som påstod att Vänsterpartiet inte försvarade islamister.
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Man kan konstatera att vänsterns två älsklingar, Pride och Islam, inte drar riktigt jämnt.

Kommer vänstern sticka huvudet i sanden och fokus-förflytta som vanligt, eller kommer de att faktiskt ta debatten den här gången, och ha modet att se sanningen i vitögat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in