2026-07-26, 20:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det där tuggas i det oändliga och blir inte sannare för art det upprepas. Man kan givetvis stödja Palestina utan att vara islamist!

Nej. Palestina är en islamistisk shariastat.
Citera
2026-07-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Om en stor grupp tungt beväpnade elitsoldater från insatsstyrkan har omringat ett litet trädgårdsskjul varför använde de inte icke dödliga metoder som tårgas chockgranater eller elpistoler för att oskadliggöra en ensam person?

Menar du på allvar att det enda taktiska alternativet för specialutbildad polis i ett helt avspärrat koloniområde var att avlossa direkt dödande skott?

Tror du verkligen att det är en slump att regimen väljer att tysta den enda personen som kunde berätta sanningen om händelsen?

Om det inte handlade om att dölja det utrikespolitiska hämndmotivet varför var det då så bråttom att likvidera honom i stället för att ställa honom inför rätta i en domstol?
1) De vet inte med säkerhet vilka vapen han har. Han hade kunnat haft ett skjutvapen eller bombbälte. 2) Tårgas, elpistoler etc stoppar inte alltid angripare. 3) Polisen har en bred säkerhetsmarginaler för att de själva inte ska komma till skada.
Citera
2026-07-26, 20:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Med ditt resonemang så är alla länder som bidrar med något till vapenindustrin medskyldiga. Från de stackarna i Asien som syr kläder till de som producerar olja och säljer världen över. Men det är så typiskt av muslimer att ge sig på barn och försvarslösa. Hade det varit lite kuk i den där jävla terroristen som du skyddar med näbbar och klor så hade han försökt döda någon som verkligen är ansvarig. Men icke, det fega jävla kräket ger sig på en Pride festival. Du är lika sjuk och äcklig som honom.

Att blanda ihop basala konsumentvaror med statliga licenser för tunga militära leveranser är en total logisk vurpa. Det finns en knivskarp internationell gräns mellan allmän civil handel och att en regering aktivt väljer att förse en stridande part med högteknologiska stridskomponenter under ett pågående bombardemang av ett grannland och när det gäller angreppsytan så följer den en strikt militärstrategisk doktrin för den svagare parten i en konflikt eftersom hårt bevakade regeringskvarter eller militära installationer är ogenomträngliga för enskilda aktörer söker man sig till den logistiskt mest sårbara zonen och att slå till mot ett massivt gatuarrangemang handlar om att utnyttja avsaknaden av skalskydd för att tillfoga staten maximal infrastrukturell och prestigemässig skada och det är en hämndaktion mot systemet där den publika arenan används som ett instrument för att tvinga fram ett politiskt pris och det faktum att regimen valde att eliminera honom i det där trädgårdsskjulen i stället för att ställa honom inför en offentlig domstol talar sitt tydliga språk. De ville till varje pris stoppa att sanningen om det utrikespolitiska motivet kom ut i ljuset.
Citera
2026-07-26, 20:03
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Hatet mot sexuella minoriteter delas av islamister och högerextrema.

Du har missuppfattat det hela tyvärr. Islamister hatar människan, de högerextrema hatar politiken.

Lätt att dra fel slutsatser, men uppenbart när man nyanserar
Citera
2026-07-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Inte många, men det ändrar ingenting av det jag skriver. Om jag ser en homosexuell med palestinaflagga så tänker jag inte lyfta fingret när jag ser muslimen komma. Jag kanske skulle ha gjort det innan 7e oktober men inte nu längre.

Men Palestina-frågan har väl inget med denna tråd att göra. Såvida du inte anser att Palestinaaktivister utgörs uteslutande av bögar
Citera
2026-07-26, 20:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
1) De vet inte med säkerhet vilka vapen han har. Han hade kunnat haft ett skjutvapen eller bombbälte. 2) Tårgas, elpistoler etc stoppar inte alltid angripare. 3) Polisen har en bred säkerhetsmarginaler för att de själva inte ska komma till skada.
Polisen kommer som du skriver att säga att de inte visste om det fanns sprängämnen i skjulet.

Det är så klart en sanning. Hur skulle de kunna veta det?

Sanningen var att de uppnådde det utfall de skickades dit för.

Edit: Jag menar inte att det ligger någon konspiration gömd här utan tyska polisen använde sig av sin gängse policy mot terrorister som backas av politikerna.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-07-26 kl. 20:07.
Citera
2026-07-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Trådgårdsskjul brukar innehålla allehanda verktyg.
Ja han kan ha plockat upp vad som helst där, eller på vägen dit.
Citera
2026-07-26, 20:06
Medlem
Tyskland har ibland varit lite efter tack vare det obegripliga stödet från vänstern där men samtidigt allt skit som nationen fått på grund av deras historia. En bra grej de gjorde under andra världskriget var emellertid att hålla undan kommunismen som har dödat många fler än nazismen kunde göra.
Jag är helt emot detta dåd i Tiergarten dock!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, homosexuella röstar på alla partier och jag har träffat flera som är moderater. Men nästan alla som går på Pridefestivaler röstar på mp, v och s. Det är inte samma sak som alla som är homosexuella, för många är vettiga, och de tycker väldigt ofta illa om festivalerna.

Det betvivlar jag starkt. De personer i min närhet som exempelvis går på en pridefestival tillhör alla politiska läger. Det är väl egentligen bara lättkränkta islamister, SD och Afd som låter bli.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Om en stor grupp tungt beväpnade elitsoldater från insatsstyrkan har omringat ett litet trädgårdsskjul varför använde de inte icke dödliga metoder som tårgas chockgranater eller elpistoler för att oskadliggöra en ensam person?

Menar du på allvar att det enda taktiska alternativet för specialutbildad polis i ett helt avspärrat koloniområde var att avlossa direkt dödande skott?

Tror du verkligen att det är en slump att regimen väljer att tysta den enda personen som kunde berätta sanningen om händelsen?

Om det inte handlade om att dölja det utrikespolitiska hämndmotivet varför var det då så bråttom att likvidera honom i stället för att ställa honom inför rätta i en domstol?

Det enda vi kan vara helt säkra på är att de i gärningsmannens fädernesland Libanon hade varit mycket snällare mot en terrorist. De hade självklart bara lugnt gått fram till den med kniv attackerande mannen och försökt prata sans med honom. Libanon, ett land där det är helt kotym att genom Kafalasystemet (moderns slaveri) hålla kvinnliga gästarbetare från Asien och Afrika gisslan som 'gästarbetare'. Dessa 'nannys' hålls gisslan i flera år och passet beslagtas. Det är mycket vanligt med sexuella brott mot dessa stackars kvinnor och inte alls ovanligt att lönen uteblir och arbetsskyddsregler saknas helt enligt Libanesisk lag.

Ja, där skulle nog en man som nyss dödat inhemska medborgare säkerligen behandlas mycket bättre än i demokratiska Tyskland.
Citera
2026-07-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Polisen gjorde också återupplivningsförsök på den döda. Men det gav inget resultat.

Jag tror inte poliserna på platsen spillde några tårar för det.
Nej. De sparar nog tårarna för islamistens offer.
Citera
2026-07-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det betvivlar jag starkt. De personer i min närhet som exempelvis går på en pridefestival tillhör alla politiska läger. Det är väl egentligen bara lättkränkta islamister, SD och Afd som låter bli.

Det är bara tokvänstern som går på sånt, typ Mp,

Människor som älskar islamister som dödar bögar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in