2026-07-26, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Han hade en machete när han gick till attack mot folkmassan. Varför skulle han bytt den mot en kniv? Det är nog bara en felskrivning av media. Självklart ska polisen inte riskera liv och lem. De ska kunna komma säkert till sina familjer. Bra att polisen opererar med stora säkerhetsmarginaler för egen del.

Trådgårdsskjul brukar innehålla allehanda verktyg.
Citera
2026-07-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag vägrar skydda bögar som tapetserar sig med ballestinaflaggor.

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Röstar dom verkligen uteslutande på MP, V och S. Har du något belägg för det? Om inte, varför drar du då en sådan slutsats?
https://www.rfsl.se/aktuellt/rfsl-slapper-valrapport-v-och-mp-i-topp-sd-i-botten/

citat:
- Statistiskt sett röstar en överväldigande majoritet av hbtq-personer på det rödgröna blocket, där Vänsterpartiet och Miljöpartiet har ett extremt starkt överstöd jämfört med befolkningen i stort.Eftersom Statistiska centralbyrån (SCB) inte registrerar sexuell läggning eller könsidentitet i sina ordinarie partisympatiundersökningar, bygger den exakta statistiken främst på SVT:s vallokalsundersökningar (VALU) och forskning från Valforskningsprogrammet vid Göteborgs universitet.

Nöjd?

Du blir alltid lika ägd av mig. Jag får snart sätta på dig ett koppel och gå ut med dig.
Citera
2026-07-26, 19:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Så du har egentligen inget belägg för ditt påstående utöver din personliga upplevelse från prideparader?

Hur många sådana har du bevistat?

Inte många, men det ändrar ingenting av det jag skriver. Om jag ser en homosexuell med palestinaflagga så tänker jag inte lyfta fingret när jag ser muslimen komma. Jag kanske skulle ha gjort det innan 7e oktober men inte nu längre.
Citera
2026-07-26, 19:53
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Slutet gott. Allting gott!
Det olyckliga med den åsikten är att islamisten sa samma sak efter sitt dåd. Vi borde vara bättre än dem.
Citera
2026-07-26, 19:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Han hade en machete när han gick till attack mot folkmassan. Varför skulle han bytt den mot en kniv? Det är nog bara en felskrivning av media. Självklart ska polisen inte riskera liv och lem. De ska kunna komma säkert till sina familjer. Bra att polisen opererar med stora säkerhetsmarginaler för egen del.
Polisen gjorde också återupplivningsförsök på den döda. Men det gav inget resultat.

Jag tror inte poliserna på platsen spillde några tårar för det.
Citera
2026-07-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det där är en helt felaktig slutsats. Det handlar inte om rasism eller vad som hände för hundra år sedan utan om en högst levande och pågående utrikespolitisk konflikt i nutid och det som har gett människor en tankeställare är Tysklands direkta medskyldighet till de pågående anfallskrigen i Mellanöstern och att Tyskland fortsätter att skicka dödliga vapendelar till mördarörelsen sionisterna.

Med ditt resonemang så är alla länder som bidrar med något till vapenindustrin medskyldiga. Från de stackarna i Asien som syr kläder till de som producerar olja och säljer världen över. Men det är så typiskt av muslimer att ge sig på barn och försvarslösa. Hade det varit lite kuk i den där jävla terroristen som du skyddar med näbbar och klor så hade han försökt döda någon som verkligen är ansvarig. Men icke, det fega jävla kräket ger sig på en Pride festival. Du är lika sjuk och äcklig som honom.
Citera
2026-07-26, 19:55
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Hatet mot sexuella minoriteter delas av islamister och högerextrema.
Islamister = Palestinavänstern
Citera
2026-07-26, 19:56
Medlem
Vet ni nu Sossar och VP vad vi kämpar emot?
Citera
2026-07-26, 19:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Om en stor grupp tungt beväpnade elitsoldater från insatsstyrkan har omringat ett litet trädgårdsskjul varför använde de inte icke dödliga metoder som tårgas chockgranater eller elpistoler för att oskadliggöra en ensam person?

Menar du på allvar att det enda taktiska alternativet för specialutbildad polis i ett helt avspärrat koloniområde var att avlossa direkt dödande skott?

Tror du verkligen att det är en slump att regimen väljer att tysta den enda personen som kunde berätta sanningen om händelsen?

Om det inte handlade om att dölja det utrikespolitiska hämndmotivet varför var det då så bråttom att likvidera honom i stället för att ställa honom inför rätta i en domstol?

Jag tror man ville att han skulle dö. Utrustningen tyder på det.

Tyskland daltar inte med terrorister. Det har de tröttnat på redan på 70-talet.

Det är också intressant att två skottsalvor med 4 skott vardera avlossades med några minuters mellanrum.

Tydligen var man tvungen att sätta några varningsskott bredvid kroppen efter de första skotten för att få berättelsen att gå ihop.

Det är inte snyggt med 4 skott i huvudet och inga varningsskott på sidan.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-07-26 kl. 20:01.
Citera
2026-07-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Islamister = Palestinavänstern
Det där tuggas i det oändliga och blir inte sannare för art det upprepas. Man kan givetvis stödja Palestina utan att vara islamist!
Citera
2026-07-26, 19:59
Medlem
Citat:
Röstar dom verkligen uteslutande på MP, V och S. Har du något belägg för det? Om inte, varför drar du då en sådan slutsats?
Nej, homosexuella röstar på alla partier och jag har träffat flera som är moderater. Men nästan alla som går på Pridefestivaler röstar på mp, v och s. Det är inte samma sak som alla som är homosexuella, för många är vettiga, och de tycker väldigt ofta illa om festivalerna.
Citera
2026-07-26, 20:00
Medlem
..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här