Citat:
Ursprungligen postat av
top_secret
Visst kan jag det! Palme vurmade och fjäskande:
https://www.reddit.com/r/Sverige/comments/1qgz0rx/olof_palme_om_ayatollorna/
Eller varför inte när Löfven och nästan hela sosseregeringen åkte på statsbesök 2017? Ett fullständigt PR jippo. De på hemmaplan så feministiska kvinnliga ministrarna täckte vördnadsfullt håret för mullorna.
Nu kom det dragande med ett fullständigt urgammalt citat från Olof Palme som knappast kan vara aktuellt idag. Det är intressanta dessutom att du har förfalskats citatet. Jag har faktiskt tagit reda på precis vad det var han sa och det var så här:
”När det gäller Iran sade jag, när jag var där första gången, under Banisadrs tid, att man i Iran har byggt upp sina demokratiska institutioner med pedantisk noggrannhet. Varenda seriös observatör delar uppfattningen att det är precis så det är. Sedan är det en annan sak vartill man har använt dessa institutioner eller låtit bli att använda dem.’
I princip tror jag att Olof Palmes beskrivning är var korrekt. Direkt efter revolutionen så byggdes det upp faktiskt demokratiska strukturer som dock ganska snart korrumperades av islamisterna
Och att stater inklusive Sverige har diplomatiska kontakter med varandra är fullständigt normalt. Men det är många fall tvungna att ta kontakter även med starter summan ogillar. Sverige har till exempel en ambassad i Nordkorea.
Så jag väntar fortfarande på belägg för att vänstern gullar med och stöder islamisterna Iran. Men jag tror inte att ni är högern kommer att kunna leverera det här för det är nämligen bara ett påhitt.