2026-07-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
I andra länder ja. Men i Europa är islam inte en politisk ideologi utan enbart en religion.

Att jag verkligen måste påminna dig om vad du skrev. Det är uppenbart och tydligt faktafel.

Jag vill inte sänka mig till personangrepp så jag stannar vid att du borde andas några gånger, faktachecka det du skriver och försöka vara lite nyanserad.
Senast redigerad av FartyDog 2026-07-26 kl. 22:47.
Citera
2026-07-26, 22:39
Medlem
Citat:
Artiklarna styrker ju inte era påståenden d.v.s. att "alla moskeer i Sverige är infiltrerade av muslimska brödraskapet".

Har jag aldrig skrivit. Börjar tro att du trollar nu faktiskt. Du ser inget problem med innehållet i länkarna?
Citera
2026-07-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Att jag verkligen måste påminna dig om vad du skrev. Det ärter uppenbart och tydligt faktafel.

Jag vill inte sänka mig till personangrepp så jag stannar vid att du borde andas några gånger, faktachecka det du skriver och försöka vara lite nyanserad.

Fast det stämmer ju inte. Bara för att det finns några små skitpartier som använder islam som politisk ideologi så betyder det inte att det genomsyrar politiken i Europa.
Citera
2026-07-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Har jag aldrig skrivit. Börjar tro att du trollar nu faktiskt. Du ser inget problem med innehållet i länkarna?

Du har rätt. Det var en annan skribent som gjorde det påståendet. Och visst är det ett problem men åter igen, det gäller en minoritet och inte samtliga muslimer i Sverige.
Citera
2026-07-26, 22:49
Medlem
Citat:
Fast det stämmer ju inte. Bara för att det finns några små skitpartier som använder islam som politisk ideologi så betyder det inte att det genomsyrar politiken i Europa.
Nu är det sista gången jag bemödar mig med att svara dig eftersom du inte är intresserad av fakta och vara korrekt utan driver någon typ av strutsliknande argumentation.

”enbart en religion”

Du har naturligtvis rätt att ha den åsikten och argumentera för den med den är fortfarande objektivet felaktig.
Citera
2026-07-26, 22:50
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Vem skapade hbtq bögtågen i EU och varför kom de upp samtidigt som massinvandringen? vi vet vilka
Politikerna använder hbtq-politiken som en eftergift till folket för att de kör över folket i andra frågor, som migrationspolitiken.
Hbtq-politiken är för att visa politikernas närhet och bryddhet om individens behov. "Vi låter er till och med besluta ert kön." Det är en nonsensfråga man delegerat för att ge sken av att man är folkligt förankrad. Samtidigt kör man över folket i väsentliga frågor.
De kom samtidigt för att hbtq ska överskugga den maktfullkomlight som i övrigt råder.
Citera
2026-07-26, 22:50
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Läs tråden.
Ge ett exempel.
Citera
2026-07-26, 23:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Dessa länder agerar inte heller efter sin religion. Saudiarabien bombade Yemen idag, i enlighet med Israel och USA. Saudi styrs av en kung och pengar. Samtliga länder du nämnde styrs framförallt av pengar, inte islam. Varken Saudiska, Qatariska eller emiratiska "flyktingar" utgör det muslimska problem som vi har i Europa idag. Det är somalier, libaneser, irakier, syrier med flera som skall raka vägen hem eller välja det sämre alternativet.

Din påhittade profet är en gris som brinner i ett påhittat helvete.

Tack för att du bekräftar min poäng: dessa länder styrs av geopolitik, pengar och strategiska intressen inte av ett enhetligt, globalt religionskrig mot väst och när du medger att de agerar utifrån makt och kapital snarare än religion faller ju hela idén om att konflikten i grunden är teologisk. Det handlar om realpolitik och att bunta ihop miljoner människor från olika länder och kräva massdeportationer löser inga geopolitiska konflikter. De flyktingströmmar vi ser till Europa är ett direkt resultat av just de invasioner och destabiliseringar som västvärlden och dess allierade har varit högst delaktiga i. Orsak och verkan.

När det gäller dina sista rader: Profeten är en väldokumenterad historisk person vars existens är ett akademiskt faktum oavsett vad man tycker om islam. Om vi däremot ska prata om religiösa figurer som "påhittade" så krävs det en ganska extrem intellektuell akrobatik för att köpa konceptet om en biologisk "Guds son" som föds av en oskuld och återuppstår från de döda.
Citera
2026-07-26, 23:02
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:

Hela dagen har du suttit och försvarat Islam efter ett terrordåd utfört av en muslim.

Kan väl förstå om man vill göra det vid andra tillfällen om det är viktigt för en, men varför just idag?

Hade varit kul att veta hur du tänker. Hoppas du vill svara, jag dömer dig inte, bara väldigt nyfiken
Citera
2026-07-26, 23:04
Medlem
Raktinyllets avatar
Det blir 72 bögar i helvetet för terroristen
Citera
2026-07-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Politikerna använder hbtq-politiken som en eftergift till folket för att de kör över folket i andra frågor, som migrationspolitiken.
Hbtq-politiken är för att visa politikernas närhet och bryddhet om individens behov. "Vi låter er till och med besluta ert kön." Det är en nonsensfråga man delegerat för att ge sken av att man är folkligt förankrad. Samtidigt kör man över folket i väsentliga frågor.
De kom samtidigt för att hbtq ska överskugga den maktfullkomlight som i övrigt råder.
Fast kan inte pridetågen, värdegrundsinflationen och allas lika värde vara ett svar på islams intåg? "De" tror att de kan påverka muslimerna genom "propaganda" fast resultatet blir snarare en avsky mot det nya landet. I deras hemländer avrättas homos, bara muslimer har riktigt värde (utom kvinnor) och deras värdegrund är väldigt långt från västerlandets.
Citera
2026-07-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Fast kan inte pridetågen, värdegrundsinflationen och allas lika värde vara ett svar på islams intåg? "De" tror att de kan påverka muslimerna genom "propaganda" fast resultatet blir snarare en avsky mot det nya landet. I deras hemländer avrättas homos, bara muslimer har riktigt värde (utom kvinnor) och deras värdegrund är väldigt långt från västerlandets.
Det är ju kvinnlig logik, gifter sig med en man som är utåtagerande, "men jag kan förändra honom".
Och många kvinnor sitter på myndigheter mm samt kvinnor röstar ofta vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in