2026-07-31, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ja menade SVT naturligtvis, och sedan är det fortfarande ett public service mediabilag och inte en talesman för vänstern.

Dessutom - att låta någon komma till tals är inte att ta ställning. Detta chattforum låter ju alla möjliga komma till tals exempelvis.

Så du har fortfarande att bevisa att vänstern tar ställning för mullorna i Iran. Är det inte likarna du ger upp nu och erkänner att du hade fel?

SVT och public service är i orimligt hög utsträckning representerat av människor på vänstersidan. Det i sig är ett problem för trovärdigheten. Janne Josefson har uttryckligen berättat hur han hyllades för granskning och reportage om högern men möttes av frågor om varför han skulle granska vänstern.

Svt behöver inte vara en uttalad talesman för vänstern, det är en orimlig tanke eftersom bolaget rent faktiskt inte får vara uttalat ställningstagande. Det hindrar inte att verksamheten präglas av politiska åsikter.

Att ge stöd sker inte bara uttryckligen. Tvärtom är det ofta avsaknad av kritik, kontext och fakta som visar partiskhet.
Citera
2026-07-31, 07:23
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det är inte sant, din eländige judehatare.
Jag har svårt att erinra mig ett enda krig som USA varit inblandat i de senaste fyrtio åren som inte ligger i Israels intresse.

Venezuela möjligen.

Vad är inte sant?
Citera
2026-07-31, 07:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Jag har svårt att erinra mig ett enda krig som USA varit inblandat i de senaste fyrtio åren som inte ligger i Israels intresse.

Venezuela möjligen.

Vad är inte sant?

Vad hade Israel med Afghanistan att göra? Sverige var mer involverat i Afghanistankriget än Israel.
Citera
2026-07-31, 08:00
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad hade Israel med Afghanistan att göra? Sverige var mer involverat i Afghanistankriget än Israel.
Det beror väl på om man anser att 9/11 var en greenflag eller t.o.m. anordnat av Israel eller om man anser att 9/11 inte skulle skett om USA inte stoppat pitten i mellanöstern för Israels räkning redan från början.
Citera
2026-07-31, 08:10
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurstudenten2000
SVT och public service är i orimligt hög utsträckning representerat av människor på vänstersidan. Det i sig är ett problem för trovärdigheten. Janne Josefson har uttryckligen berättat hur han hyllades för granskning och reportage om högern men möttes av frågor om varför han skulle granska vänstern.

Svt behöver inte vara en uttalad talesman för vänstern, det är en orimlig tanke eftersom bolaget rent faktiskt inte får vara uttalat ställningstagande. Det hindrar inte att verksamheten präglas av politiska åsikter.

Att ge stöd sker inte bara uttryckligen. Tvärtom är det ofta avsaknad av kritik, kontext och fakta som visar partiskhet.
Public service tv i och för sig out of topic i den här tråden men utredningar har ju visat att public service snarast slutar åt höger numera. Hur som helst så har du påståtts av diverse debattörer att vänsterfolk skulle stödja regimen i Iran och jag är efterlyst exempel på detta. Inte ett enda exempel som är relevant har kunnat presenteras. För övrigt har public service tv, inte heller uttalat stöd för regimen i Iran.
Citera
2026-07-31, 11:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Det beror väl på om man anser att 9/11 var en greenflag eller t.o.m. anordnat av Israel eller om man anser att 9/11 inte skulle skett om USA inte stoppat pitten i mellanöstern för Israels räkning redan från början.

Nej, verkligheten är inte baserad på åsikter. Islam har varit i krig med väst sen Muhammed och Osama Bin Laden använde precis samma argument som alla andra islamister använt sen Muhammed.
Citera
2026-07-31, 11:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Public service tv i och för sig out of topic i den här tråden men utredningar har ju visat att public service snarast slutar åt höger numera. Hur som helst så har du påståtts av diverse debattörer att vänsterfolk skulle stödja regimen i Iran och jag är efterlyst exempel på detta. Inte ett enda exempel som är relevant har kunnat presenteras. För övrigt har public service tv, inte heller uttalat stöd för regimen i Iran.

Du ljuger. Det finns hur många exempel som helst när SVT låtit IRGC direkt kommentera konflikten i Iran utan att låta någon regimkritiker komma till tals.

Hur kan du ens missat protesterna utanför SVT?
https://www.100.se/program/100percent-nyheter-i-korthet/svenskiranier-demonstrerar-utanfoer-svt
Citera
2026-07-31, 13:47
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du ljuger. Det finns hur många exempel som helst när SVT låtit IRGC direkt kommentera konflikten i Iran utan att låta någon regimkritiker komma till tals.

Hur kan du ens missat protesterna utanför SVT?
https://www.100.se/program/100percent-nyheter-i-korthet/svenskiranier-demonstrerar-utanfoer-svt
Okej det verkar fatta lite trögt. Men det är inte ditt fel. Alla kan inte vara Einstein.
Så jag tar det igen: det jag efterlyste var belägg för att vänstern stödjer möllorna i Iran. Det innebär alltså att vara i efterlyser även om form av vänsterpolitiker som uttalar ett sånt här stöd det jag hittills inte visats kommer inte heller att visas för jag tror inte att det finns det existerar. SvD är inte en företrädare för något vänsterparti utan det är public service mediabolag som enligt undersökningar snarare lutar politiskt åt höger än åt vänster.
Så egentligen är den här frågan i relevant för mitt ursprungliga inlägg men för all del låta oss se då om STV tagit ställning för möllorna. Precis enlighet med ett normalt mediabolag låtit diverse personer komma till tals. För övrigt ungefär som Flashback.
Förstod du den här gången?
Citera
2026-07-31, 13:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Okej det verkar fatta lite trögt. Men det är inte ditt fel. Alla kan inte vara Einstein.
Så jag tar det igen: det jag efterlyste var belägg för att vänstern stödjer möllorna i Iran. Det innebär alltså att vara i efterlyser även om form av vänsterpolitiker som uttalar ett sånt här stöd det jag hittills inte visats kommer inte heller att visas för jag tror inte att det finns det existerar. SvD är inte en företrädare för något vänsterparti utan det är public service mediabolag som enligt undersökningar snarare lutar politiskt åt höger än åt vänster.
Så egentligen är den här frågan i relevant för mitt ursprungliga inlägg men för all del låta oss se då om STV tagit ställning för möllorna. Precis enlighet med ett normalt mediabolag låtit diverse personer komma till tals. För övrigt ungefär som Flashback.

SVT är vänster och SVT stödjer IRGC. Det är ett faktum, inte en åsikt. Jag har postat belägg för att SVT låtit IRGC komma till tals i SVT men i princip inga regimkritiker.
Citera
2026-07-31, 13:52
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

När du säger vänstern räknas då Socialdemokraterna in i det? Det var ju på statsbesök i Iran 2017, är inte det att legitimera Mullornas Iran?
Citera
2026-07-31, 15:13
Medlem
Gusselbys avatar
Usch, jag ryser när jag ser alla jude-hatare. Hitlers.

Bara en massa lögner.

Det är viktigt att vi som inte är judar står emellan och försvarar dem. Denna ständiga förföljelse är gräslig och otäck.
Citera
2026-07-31, 17:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Kallar du mig efterbliven när du själv blandar ihop SVT och SvD i vart och varannat inlägg? Herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in