Citat:
Ursprungligen postat av
Bokki89
Tack för att du med egna siffror bevisar exakt det jag har sagt hela tiden! Det här handlar inte om religion utan om kapital, imperialism och cyniska affärer.
Att Tyskland säljer vapen till Saudiarabien så att de kan bomba Jemen bekräftar ju bara min poäng: Tysklands utrikespolitik och den ekonomiska eliten styrs inte av moral eller mänskliga rättigheter utan det styrs av ren och skär vinstjakt och de struntar fullständigt i om det är araber eller judar som dör så länge miljarderna rullar in till Tredje rikets första dams barnbarn och resten av den tyska vapeneliten och det är du som är så otroligt naiv att du tror att kritik mot vapenexport handlar om "judehat". Spar ditt billiga härskarteknik kort för det biter inte här. Jag kritiserar de historiska och ekonomiska maktstrukturerna och när Tyskland säljer vapen till ockupationsmakter och diktaturer blir de en aktiv del i att sprida död och förödelse över hela Mellanöstern och därför skapas det hat, trauman och asymmetriska konflikter.
Bränslet till terrorn på Europas gator tillverkas i de tyska fabrikerna och att du försöker försvara eller ursäkta den blodiga vapenindustrin genom att peka på att de bombar i Jemen också är ju helt bisarrt och det gör bara saken ännu värre.
Det är alltid någon annans fel. Självkritiken = noll från den sidan.
Hur menar du att Sverige skulle ha klarat sig som alliansfri under så många år om vi inte hade haft en egen försvarsindustri? Skulle vi köpt vapen växelvis från NATO resp. Warszawapakten? En ren fantasivärld.