2026-07-28, 12:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Man vet att mod. har agerat fel när ingen admin. ger en kommentar. Eller att flera andra mod. inte skriver.
Citera
2026-07-28, 14:46
Medlem
Giant Squids avatar
Så här svarar ChatGpt

Prompt.

Svar: något nedkortat.

I detta fall så är det fria istället för att fälla anser jag, speciellt om tråden i te har blivit rapporterad.
Det kan inte vara moderatorers roll att sålla vad de anser vara relevant trådstartsnässigt
Citera
2026-07-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Ts öppnar sin superintressant och asroliga och mycket trovärdiga tråd som inte alls öppnar för tramsiga ickesvar med "måste bara skriva av mig lite".

Tycker det ser ut som att han fick göra det, han fick lite läsningar och lite svar. Inte ens en varning, vad är problemet? Hoppas det känns bättre nu Testa laidback, trådar som har 27 ämnen att diskutera eller noll st får ofta leva kvar där.
Det gjorde mig inte så extremt mycket att tråden pkades, men däremot skälen till det. Och att sen efter bli kallad lögnare och hånad för min upplevelse gillar jag inte alls faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Man vet att mod. har agerat fel när ingen admin. ger en kommentar. Eller att flera andra mod. inte skriver.
Jag har skrivit till admin, som jag hyser stor respekt för. Om han inte har tid så förstår jag. Men som du säger är det lite lustigt att ingen annan mod har kommenterat här.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Så här svarar ChatGpt

Prompt.

Svar: något nedkortat.

I detta fall så är det fria istället för att fälla anser jag, speciellt om tråden i te har blivit rapporterad.
Det kan inte vara moderatorers roll att sålla vad de anser vara relevant trådstartsnässigt
Det är såklart att min återgivning av det danska språket är gjort lite åt det humoristiska hållet, men konversationen stämmer ändå. Inte vet jag hur man skriver på danska.

Hela den här händelsen hade ju aldrig uppstått om jag kommit till köttdisken en minut tidigare eller senare. Men nu blev det helt enkelt så att jag kom precis då de roffade åt sig all färs. Jag hade kunnat skita i att reagera på det men jag blev helt enkelt jäkligt irriterad.
Citera
2026-07-29, 18:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Man vet att mod har agerat fel när ingen admin ger en kommentar. Eller att flera andra mod inte skriver.

Det är ju tvärtom. De har inget att kommentera eller att anmärka på. En echo chamber behövs knappast.
Citera
2026-07-29, 19:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju tvärtom. De har inget att kommentera eller att anmärka på. En echo chamber behövs knappast.

Jag har rätt. Och du, wannabe mod, har fel.
Varje gång, i varje tråd, träder du fram och försvarar alla moderatorer. Blir lite..pinsamt. Speciellt när du många gånger har fel. Som nu.
Citera
2026-07-29, 19:34
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Nu ja. När kejsaren klätts av totalt.
Finns inga kläder kvar och att försvara hans kläder då vill ingen göra.
Utom du och pbo.
Pinsamt dåligt faktiskt.

/VV
Citera
2026-07-30, 22:00
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Ts öppnar sin superintressant och asroliga och mycket trovärdiga tråd som inte alls öppnar för tramsiga ickesvar med "måste bara skriva av mig lite".

Tycker det ser ut som att han fick göra det, han fick lite läsningar och lite svar. Inte ens en varning, vad är problemet? Hoppas det känns bättre nu Testa laidback, trådar som har 27 ämnen att diskutera eller noll st får ofta leva kvar där.
^this

Klassisk laidback-tråd. Moderatorns skäl till korgning är dock sämst. Rätt svar är: Tråden saknar diskussionsunderlag. Effekten är densamma, men pbo valde att kommunicera en egen regel istället för stöd i regelverket.

Edit: Har läst pbo:s förklaring nu, att trådstarten är formulerad på ett tramsigt sätt och att den inte verkar trovärdig. Tror det räcker med att säga att tråden är tramsig. Huruvida tråden är trovärdig eller ej blir irrelevant oavsett. Så dåligt kommunicerat till att börja med.
Senast redigerad av The Crash 2026-07-30 kl. 22:06.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in