2026-07-25, 22:05
Medlem
Det gäller den här tråden:
(FB) Blir så förbannad! Danskjävel snodde åt sig all nötfärs på ICA

Där beskriver jag en händelse i en mataffär som jag ville ha hjälp med att analysera/hur man agerar.

Den blir pk:ad pga "Trådstarten saknar sannolikhetens prägel."

Det är en osannolik händelse som inträffat men inte omöjlig, det vet jag eftersom jag var med om den. Moderatorn pbo menar i pm att händelsen aldrig ägt rum och att jag ljuger om den.

Är det upp till enskild moderator att bedöma sanningshalt på trådar och sen helt godtyckligt papperskorga dessa om man själv inte tror på det. Moderatorn säger själv att denne tycker att jag beskriver en upplevd händelse på ett ovanligt sätt, och därmed är den inte sann.

Nä, gör om, gör rätt för fan!

Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Citat:
Ursprungligen postat av SuicidalSuzy
Hej.

Jag garanterar dig på liv och död att historien om nötfärsen som togs av ett danskt par är hundra procent sanningsenlig. Tycker du på allvar att detta skulle vara ett omöjligt scenario?

Det är klart att det här inte händer varje dag då hade det inte varit något speciellt. Men nu hände det faktiskt precis som jag skrev.

Du vet, det är något så att säga förnedrande i att inte bli trodd, hoppas folk misstror dig när det någon gång händer något utöver det vanliga.

Besviken. Igen.
Hej,

Nej jag tror inte att detta har hänt. Det bedömningen baseras inte bara på den osannolika händelsen utan framförallt på hur trådstarten är skriven. I allmänhet beskriver inte människor självupplevda händelser på det sättet.

Tråden kommer att fortsätta ligga i papperskorgen.

Vänligen
pbo /mod
Citera
2026-07-25, 22:11
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Jag tyckte den var trovärdig, det är knappast ovanligt att människor beter sig på det sättet du beskrev!
Citera
2026-07-25, 22:12
Avslutad
Bra, kass tramstråd
Citera
2026-07-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag tyckte den var trovärdig, det är knappast ovanligt att människor beter sig på det sättet du beskrev!

Tack. Precis, händelsen är inte så överdrivet osannolik direkt, herregud.
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
Bra, kass tramstråd
Tramstråd? Ursäkta?

Nu pkades den inte pga trams utan att för jag skulle ha suttit och ljugit ihop hela händelsen. Som om det vore ett jättespännande scenario taget direkt från Mission Impossible 2.
Citera
2026-07-25, 22:23
Avslutad
Citat:
Tack. Precis, händelsen är inte så överdrivet osannolik direkt, herregud.

Tramstråd? Ursäkta?

Nu pkades den inte pga trams utan att för jag skulle ha suttit och ljugit ihop hela händelsen. Som om det vore ett jättespännande scenario taget direkt från Mission Impossible 2.
ihopljugat trams ja
Citera
2026-07-25, 22:31
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
ihopljugat trams ja

Spelar ingen roll om det är lögn. Det skulle kunna vara reellt. Så frågeställningen är på sin plats för framtida liknande händelser.
Citera
2026-07-25, 22:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Kass mod. Svarade för såg den som trovärdig. Anmäl denna mods! De ska inte få styra hela alltet!
Citera
2026-07-25, 22:35
Medlem
Kryckmannens avatar
1: Inget är omöjligt eller osannolikt när det kommer till de lågpannade gobliner vi för tillfället kallar danskar. Tvi vale.

2: Måste en trådstart vara sann eller självupplevd?
Citera
2026-07-25, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Spelar ingen roll om det är lögn. Det skulle kunna vara reellt. Så frågeställningen är på sin plats för framtida liknande händelser.
tycker du fjantar dig
Citera
2026-07-25, 23:44
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Moderatorn pbo menar i pm att händelsen aldrig ägt rum och att jag ljuger om den.

Är det upp till enskild moderator att bedöma sanningshalt på trådar och sen helt godtyckligt papperskorga dessa om man själv inte tror på det. Moderatorn säger själv att denne tycker att jag beskriver en upplevd händelse på ett ovanligt sätt, och därmed är den inte sann.

Ehh... - riktigt skum moderering.

Jag tror dig.
Citera
2026-07-25, 23:48
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Vilken regel lutade sig varningen på?
Citera
2026-07-25, 23:53
Medlem
Citat:
Det gäller den här tråden:
(FB) Blir så förbannad! Danskjävel snodde åt sig all nötfärs på ICA

Där beskriver jag en händelse i en mataffär som jag ville ha hjälp med att analysera/hur man agerar.

Den blir pk:ad pga "Trådstarten saknar sannolikhetens prägel."

Det är en osannolik händelse som inträffat men inte omöjlig, det vet jag eftersom jag var med om den. Moderatorn pbo menar i pm att händelsen aldrig ägt rum och att jag ljuger om den.

Med tanke på att det dels inte är mot reglerna att trolla och att betalda troll får spamma alla möjliga sorters tramsiga och långsökta propaganda trådar så tycker jag att det är löjligt att din tråd togs bort när deras får stå kvar och nya tillkommer på löpande band.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in