2026-07-25, 23:59
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
2: Måste en trådstart vara sann eller självupplevd?
Nej, för det kan ingen människa veta något om. Däremot kan inte en trådstart vara skriven på ett sätt så att händelsen framstår som påhittad, då urartar tråden nästan undantagslöst i trams och spekulationer om händelsen har hänt eller ej.
Citera
2026-07-26, 00:01
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Vilken regel lutade sig varningen på?
Jag har inte delat ut någon varning men skickat tråden till Papperskorgen med stöd av reglerna 0.02 och 0.03.
Citera
2026-07-26, 00:07
Moderator
pbos avatar
Jag noterar att TS inte kunde vänta på att saken behandlades färdig via PM innan denna tråd startades. Därmed är inte hela diskussionen med.

Den kommer här istället.

Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Citat:
Ursprungligen postat av SuicidalSuzy
Citat:
Citat:
Hej.

Jag garanterar dig på liv och död att historien om nötfärsen som togs av ett danskt par är hundra procent sanningsenlig. Tycker du på allvar att detta skulle vara ett omöjligt scenario?

Det är klart att det här inte händer varje dag då hade det inte varit något speciellt. Men nu hände det faktiskt precis som jag skrev.

Du vet, det är något så att säga förnedrande i att inte bli trodd, hoppas folk misstror dig när det någon gång händer något utöver det vanliga.

Besviken. Igen.
Hej,

Nej jag tror inte att detta har hänt. Det bedömningen baseras inte bara på den osannolika händelsen utan framförallt på hur trådstarten är skriven. I allmänhet beskriver inte människor självupplevda händelser på det sättet.

Tråden kommer att fortsätta ligga i papperskorgen.

Vänligen
pbo /mod
Okej, du har fel, det har inträffat hur mycket du än försöker säga motsatsen. Hur beskriver människor upplevda händelser enligt dig? Jag skriver på det sättet jag gör helt enkelt.
Det är relativt ointressant vad du påstår har hänt eller inte eftersom jag knappast kan veta om det är sant eller ej. Däremot är trådstarten skriven så att den inte framstår som trovärdig och då kommer tråden bara urarta i trams. Därför har tråden skickats till Papperskorgen.

Jag har inget att tillägga.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Vänligen
pbo /mod
Citera
2026-07-26, 00:20
Medlem
Citat:
Jag noterar att TS inte kunde vänta på att saken behandlades färdig via PM innan denna tråd startades. Därmed är inte hela diskussionen med.

Den kommer här istället.
Vadå vänta på att saken behandlades färdigt i pm? Du sa klart och tydligt att tråden kommer ffortsätta vara papperskorgad så vad fanns det att vänta på?

Enligt dig så är det mitt sätt att skriva helt enkelt som gör att tråden underkänns? Det känns ju lite märkligt, alla uttrycker sig annorlunda i skrift och tal. Något som enligt dig diskvalificerar en annan att starta trådar.

Och Ja, händelsen har hänt exakt så som jag har förklarat den! Ska jag ta med mig en GoPro nästa gång jag handlar.

edit: Och nu så letar du efter nya regler till varför du pkade tråden. Från början var det för att jag ljög men nu har du ändrat dig och letar nya orsaker. Ynkligt.
Citera
2026-07-26, 00:56
Medlem
53....so whats avatar
Läste den första tråden och tänkte besvara den, men MOD var i vägen... igen!
Vet inte varför den bedömdes fejk, eller hur man skall uttrycka det. Detta händer lite då o då, tyvärr.
För en del trådar borde få hänga kvar lite längre kan man tycka ibland.

OK, lite OT men ändå...
Till ts fråga i första tråden.
Du skulle naturligtvis ställt dig före danskarna i kön, frågat om det kommer att malas upp mer, alt. om det fanns mer köttfärs. Vid svar att det var det sista, skulle du vänt dig om till danskarna, pekat på ett av paketen och tryckt ett finger genom skyddsplasten, ursäktat dig och samtidigt frågat om de även ville ha detta skadade paket. Pillat dig lite i näsan med samma finger och sett skitglad ut.
Citera
2026-07-26, 01:18
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:

Den kommer här istället.

Maktmissbruk deluxe.

"I allmänhet beskriver inte människor självupplevda händelser på det sättet." Vad fan menar du?
Citera
2026-07-26, 01:49
Medlem
Citat:
Nej, för det kan ingen människa veta något om. Däremot kan inte en trådstart vara skriven på ett sätt så att händelsen framstår som påhittad, då urartar tråden nästan undantagslöst i trams och spekulationer om händelsen har hänt eller ej.
Låter som att pbo korgat tråden för att slippa moderera andras off-topic inlägg.

Det tycker jag är fel och tyder på lathet
Citera
2026-07-26, 05:46
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Uppenbart missbruk av mods, som förnekar din yttrandefrihet.
Förbannade jävla torskar som är mods nuförtiden, behöver man vara aktivt vänsterlutande för att bli mod idag?
Citera
2026-07-26, 06:49
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Maktmissbruk deluxe.

"I allmänhet beskriver inte människor självupplevda händelser på det sättet." Vad fan menar du?
Jag menar det jag skriver. Självupplevda saker beskrivs i allmänhet på ett helt annat sätt. Ihopfantiserade trådstarter ser ut på det här sättet, som små mininoveller. Därför förefaller detta vara ihopfantiserat och tråden hamnade i papperskorgen som trams. Vare sig det har hänt eller inte, vilket vi inte kan veta, är det avgörande hursomhelst att man skriver på ett någorlunda trovärdigt sätt.
Citera
2026-07-26, 06:54
Moderator
pbos avatar
Citat:
Vadå vänta på att saken behandlades färdigt i pm? Du sa klart och tydligt att tråden kommer ffortsätta vara papperskorgad så vad fanns det att vänta på?

Enligt dig så är det mitt sätt att skriva helt enkelt som gör att tråden underkänns? Det känns ju lite märkligt, alla uttrycker sig annorlunda i skrift och tal. Något som enligt dig diskvalificerar en annan att starta trådar.

Och Ja, händelsen har hänt exakt så som jag har förklarat den! Ska jag ta med mig en GoPro nästa gång jag handlar.

edit: Och nu så letar du efter nya regler till varför du pkade tråden. Från början var det för att jag ljög men nu har du ändrat dig och letar nya orsaker. Ynkligt.
Det var du som fortsatta diskutera via PM, då startar man ju normalt inte en tråd här parallellt innan man fått svar igen. Hursomhelst ska hela PM-kedjan redovisas vilket jag nu har ordnat.

Din lilla novell i trådstarten förefaller vara ihopfantiserad oavsett hur kränkt du låtsas vara. Därmed hamnade tråden i Papperskorgen.
Citera
2026-07-26, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Spelar ingen roll om det är lögn. Det skulle kunna vara reellt. Så frågeställningen är på sin plats för framtida liknande händelser.
Trådar där Flashbackaren står i händelsens centrum brukar ofta bli korgade på grund av någon "inofficiell regel".
Citera
2026-07-26, 11:07
Avstängd
OlofJohanssonSvins avatar
Jag hann svara i originaltråden innan den papperskorgades och tyckte den verkade trovärdig, inte minst för att det handlade om Danskar som shoppar loss i lågprislandet Sverige.

Jag antar nötfärsen var svensk, tänk att komma från salmonellalandet Danmark åka över till lågprislandet Sverige och kunna köpa kvalitetsnötfärs för 67 danska kronor kilot, tror fasen de tömde kyldisken på varje paket.

Som jag redan skrivit Danskar är anarkister i själen och gör precis vad fan de vill.

Tråden borde återställas, men för att göra den mer trovärdig kan ju TS skriva i vilken ort som de sålde nötfärs så billigt, du kan ju länka erbjudandet som brukar finnas online nuförtiden på butikens hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in