2026-08-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
För det första pratar vi väl inte historia här. Förnuftsäktenskap är inte vanliga i svensk nutidskultur.

Och att bli vald av kärlek är inget måste tycker du? Då kommer du nog från en ickesvensk kultur av något slag. (Liksom förmodligen även han som inte heter adolf hitler här). För i min värld är det ett måste.

Tvångsgifte inom svensk kultur förkläds som ”förnuftsäktenskap”.
Om du inte går med på att bilda par kan du bli inlåst på psyk, isolerad och fråntagen dina vänner som bestraffning.
Citera
2026-08-05, 03:57
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Så där sa många av oss skötsamma killar innan våra fruar lämnade oss för en bohemisk men "spännande" loser. Håller det nya förhållandet på sikt? Nej knappast, men det finns alltid nya idioter att jaga.

Skötsam och lojal = tråkig i längden
Du fortsätter med incelrunkandet, det är alltid samma visa från er manosfärmongon. Elaka dumma kvinnor buhu, nice guys finish last buhu ,snälla killar får inga kvinnor ,kvinnor vill bara ha bad boys buhu,kvinnor är elaka buhu.

Jag är 47 år och min fru är 49 och jag är ganska säker på att min fru vid snart 50 års ålder är ganska trött på osnytna bad boys som bara skulle ställa till problem och oreda i hennes liv.

Det där var kanske spännande för henne när hon var tonåring/tidiga 20 års åldern men nu så är jag ganska säker på att hon hellre har en man som betalar räkningarna och sätter mat på bordet än skapar konstant kaos och oreda.
Citera
2026-08-05, 10:04
Medlem
Tänk er en Bam Margera,en riktig douchebag.
Citera
2026-08-05, 14:06
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Du fortsätter med incelrunkandet, det är alltid samma visa från er manosfärmongon. Elaka dumma kvinnor buhu, nice guys finish last buhu ,snälla killar får inga kvinnor ,kvinnor vill bara ha bad boys buhu,kvinnor är elaka buhu.

Jag är 47 år och min fru är 49 och jag är ganska säker på att min fru vid snart 50 års ålder är ganska trött på osnytna bad boys som bara skulle ställa till problem och oreda i hennes liv.

Det där var kanske spännande för henne när hon var tonåring/tidiga 20 års åldern men nu så är jag ganska säker på att hon hellre har en man som betalar räkningarna och sätter mat på bordet än skapar konstant kaos och oreda.

Absolut, dock är jag tämligen övertygad om att många kvinnor blundar och tänker tillbaka på sina spännande pojkvänner när de tar emot sina halvtrötta män. Menmen, inte mycket vi kan göra åt det.
Citera
2026-08-05, 14:40
Moderator
pbos avatar
Citat:

Som sagt var många av oss lika självsäkert präktiga som dig innan vi plötsligt blev dumpade. Det kanske du inte blir. Men det vet du inget om för det finns inga varningssignaler eller något du kunde ha gjort annorlunda. Plötsligt händer det. Präktiga frun får mittlivskris ich dumpar trygga killen för att jaga spännande bohemer. Det är ju hur vanligt som helst.

I takt med att samhället infantiliseras så blir människor sämre på att hantera sina känslor. Därmed blir fler kvinnor oförmögna att skilja på de känslostormar som uppstår genom osäkerhet och taskigt bemötande, och känslor av attraktion. En bad boy ger fjärilar i magen och de gillar känslan fast det egentligen är olust. Förr växte kvinnor ifrån det, men nu när många människor inte blir vuxna träffar man 60-åriga kvinnor som fnittrande berättar om hur spännande det är med opålitliga machokillar.
Citera
2026-08-05, 14:51
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Absolut, dock är jag tämligen övertygad om att många kvinnor blundar och tänker tillbaka på sina spännande pojkvänner när de tar emot sina halvtrötta män. Menmen, inte mycket vi kan göra åt det.
Gör din kärring det tror du ?
Citera
2026-08-05, 14:54
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Som sagt var många av oss lika självsäkert präktiga som dig innan vi plötsligt blev dumpade. Det kanske du inte blir. Men det vet du inget om för det finns inga varningssignaler eller något du kunde ha gjort annorlunda. Plötsligt händer det. Präktiga frun får mittlivskris ich dumpar trygga killen för att jaga spännande bohemer. Det är ju hur vanligt som helst.

I takt med att samhället infantiliseras så blir människor sämre på att hantera sina känslor. Därmed blir fler kvinnor oförmögna att skilja på de känslostormar som uppstår genom osäkerhet och taskigt bemötande, och känslor av attraktion. En bad boy ger fjärilar i magen och de gillar känslan fast det egentligen är olust. Förr växte kvinnor ifrån det, men nu när många människor inte blir vuxna träffar man 60-åriga kvinnor som fnittrande berättar om hur spännande det är med opålitliga machokillar.

Jag orkar inte med att läsa det du skriver för det är som att lyssna på incel manosfär mgtow propaganda.

Ok ok we get it , din fru lämnade dig för en storkukad spännande bad boy och nu hatar du kvinnor.
Citera
2026-08-05, 14:59
Medlem
Tatueringar är ju väldigt mainstream i de flesta delar av samhället sedan 15 - 20 år tillbaka, även bland tjejer. Så just det attributet tror jag färre har problem med idag än för ett par decennier sedan.
Citera
2026-08-05, 15:13
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Gör din kärring det tror du ?

Men det tror jag nog händer, kommer dock inte att fråga. Och jag klandrar väl inte henne heller om det skulle vara så, är trots allt 60+ och har varit ihop i typ 16 år.
Citera
2026-08-05, 15:29
Moderator
pbos avatar
Citat:
Jag orkar inte med att läsa det du skriver för det är som att lyssna på incel manosfär mgtow propaganda.

Ok ok we get it , din fru lämnade dig för en storkukad spännande bad boy och nu hatar du kvinnor.
Så då menar du ändå att det händer i verkligheten? Där ser man. Det satt långt inne. Jag skulle inte rekommendera att du går runt och tror att det är de dumpade männen som är avvikande, det kan bli ett jobbigt uppvaknande en dag.

Nu skrev jag ett ganska långt resonerande sista stycke också, men det kanske du vill bortse från. Hursomhelst så finns ganska gott om forskning på hur människors känsloliv kortsluts så att de kommer att missuppfatta den obehagliga spänning som en opålitlig människa skapar med sann attraktion. Är man känslomässigt mogen kan man naturligtvis reda ut vad som är vad, men många blir aldrig känslomässigt mogna idag.
Citera
2026-08-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Ett Need är ett måste, ett Want något du vill.

Anledningen att jag nämnde att äktenskap inte brukade baseras på kärlek var just för att belägga detta. Hade det varit ett Need så hade det inte gått öht.

Sedan kan det ju vara ett jävligt starkt Want men då de flesta äktenskap historiskt klarade sig utan kärlek som grund så vet vi som sagt att det inte är ett måste.

Jag kan engelska, (till skillnad från dig, som det verkar) så att jag vet att need betyder behöva, och want betyder vill ha.
Vi behöver kärlek, därför vill vi också ha det. Precis som du behöver mat och vill ha det när du är hungrig.
Vet du inte ens att vi behöver kärlek, så kan jag förstå att du argumenterar som du gör.
Att vi vill ha kärlek är inte som att vilja ha en gucciväska eller en Harley Davidson. Det är ett basbehov vi är födda med. Förvisso kan vi leva utan kärlek från en partner, men då istället med kärlek från vänner, djur osv. Och det är nog inte många som inte innerst inne upplever att de har behov av partnerkärlek.
Hur vi nu kom så här off topic...
Citera
2026-08-05, 19:13
Medlem
Citat:
.

Du verkar saftigt efterbliven.

Jag är gansks övettygad om att min fru valde mig av kärlek och jag är gansks övertygad om att min fru inte skulle blivit långvarig om jag varit en strulig och kriminell bad boy som skapat massa huvudvärk för henne.

Sluta upp med ditt incelrunkande för bad boys ,bad boys är inget annat än fucking trash

Aha, så då är kärleken viktigast ändå? Inte stabil ekonomi och jobb? Eller ligger det på samma viktighetsgrad?

Du motsäger dig själv.
Och avslöjar återigen din inskränkta, taskiga människosyn samt din avundsjuka på bad boys attraktionskraft.

Det är en himla tur att de flesta inte är som du. För då är det bra många som aldrig skulle kunna bli älskade, vilket de blir.
Senast redigerad av vinter-natt7 2026-08-05 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in