Citat:
Ursprungligen postat av
jessewn372
Instämmer, tom två sprej kan vara för mycket av en doft med stark "sillage". Vissa aromakemikalier (tex amberwood) är oerhört potenta och bedövar nästan nässlemhinnan, de ska användas med samma försiktighet som kärnvapen. Men när företagen utvecklat dessa och lanserar molekylerna i fråga, sköljs marknaden snart över av mängder med kloner som luktar samma och alldeles för mycket.
Jag kan nog dra på 10 spray av nån favorit när jag är ensam hemma, men bland folk gör jag som du, 1-2 under skjortan. Det är inte heller de tyngsta animaliska oud-dofterna jag väljer då, utan man får ta fräscha, office-friendly sorter.
Även den bästa musiken blir olyssningsbar på högsta volym.
Jag får lära mig en del och tackar för det. Har märkt att billiga parfymer kan visserligen ibland lukta gott och lyxigt för en lekman som mig (men gör det antagligen inte för nån som du som kan betydligt mer) men försvinner efter några enstaka timmar. Dyrare flaskor jag lite oförskämt köpt för 1-2K SEK har fungerat hela dagen. Med dem senare nämnda räcker 1-2 sprej.
Om man ska hålla sig on-topic. Varför känner män att de behöver parfym överhuvudtaget? Mer än en statussymbol dvs. Är inte smink, nagellack, örhängen och parfym ett, egentligen, kvinnligt attribut? Har det som mycket annat blivit en symbol för rika som sedan hittat sig ned till vanligt folk?