2026-07-25, 00:52
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Instämmer, tom två sprej kan vara för mycket av en doft med stark "sillage". Vissa aromakemikalier (tex amberwood) är oerhört potenta och bedövar nästan nässlemhinnan, de ska användas med samma försiktighet som kärnvapen. Men när företagen utvecklat dessa och lanserar molekylerna i fråga, sköljs marknaden snart över av mängder med kloner som luktar samma och alldeles för mycket.

Jag kan nog dra på 10 spray av nån favorit när jag är ensam hemma, men bland folk gör jag som du, 1-2 under skjortan. Det är inte heller de tyngsta animaliska oud-dofterna jag väljer då, utan man får ta fräscha, office-friendly sorter.

Även den bästa musiken blir olyssningsbar på högsta volym.
Jag får lära mig en del och tackar för det. Har märkt att billiga parfymer kan visserligen ibland lukta gott och lyxigt för en lekman som mig (men gör det antagligen inte för nån som du som kan betydligt mer) men försvinner efter några enstaka timmar. Dyrare flaskor jag lite oförskämt köpt för 1-2K SEK har fungerat hela dagen. Med dem senare nämnda räcker 1-2 sprej.

Om man ska hålla sig on-topic. Varför känner män att de behöver parfym överhuvudtaget? Mer än en statussymbol dvs. Är inte smink, nagellack, örhängen och parfym ett, egentligen, kvinnligt attribut? Har det som mycket annat blivit en symbol för rika som sedan hittat sig ned till vanligt folk?
Citera
2026-07-25, 02:07
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.

Va fan bryr du dig ens om en man du inte är på jakt efter?
Jävla stolpskott, konstigt att du sitter ensam med katt.
Citera
2026-07-25, 02:40
Medlem
GastonLeMans avatar
Nä, det är allt gott att i sommarens bris få dofta ikapp med syrener och rosor.
Få en kvinnas uppmärksamhet i sommarnatten.
Det får mannen att känna en uns av kvinnans känsloregister, så låt oss lukta som vi vill.

”Den vita överlägsna mannen vill oxå lukta gott!”
Citera
2026-07-25, 04:38
Medlem
Jag stinker manliga feromoner ur armhålan. Det luktar så kryddigt att jag själv blir knäsvag.
Citera
2026-07-25, 05:07
Medlem
Pungsvings avatar
Parfym är för folk med dåligt självförtroende. Ju mer parfym desto vidrigare person.
Citera
2026-07-25, 07:01
Medlem
Ledsensomfans avatar
Felpost
Citera
2026-07-25, 07:01
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.
Du gillar alltså ind*er.
Citera
2026-07-25, 07:34
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Du gillar alltså ind*er.
Så illa kan det inte vara, ingen sund människa gillar dom kissdrickande, gatubajsande,curryslukarna .
Citera
2026-07-25, 10:00
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Stresssvett luktar ofta illa. Svett från träning oftast doftfritt. Detta är inte kärnfysik.
Tack. Fattade inte att det skulle vara kontroversiellt när jag skrev det.
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Nicheparfym är ju en värld i sig tex. Bärbar konst.
Jo men det kan jag förstå. Lite som piercingar eller modehattar. Kul för dem som gillar det, och jag har absolut några udda intressen jag med
Citera
2026-07-25, 13:53
Medlem
Citat:

Kvinnor använder mer parfym än män. Har du inte märkt det?
Citera
2026-07-25, 17:17
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Är du medveten om att du låter din kropp absorbera aluminium när du använder deodorant? Tjejer brukar inte lukta så illa även efter 24 timmar sedan senaste dusch, jag slickar gärna fittan på en brud som inte har duschat de senaste 12 timmarna, perfekt balans av naturliga aromer efter den tiden.

Pisslukt och annat klägg - naturliga aromer? Tack, men nej tack!
Citera
2026-07-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Är du medveten om att du låter din kropp absorbera aluminium när du använder deodorant? Tjejer brukar inte lukta så illa även efter 24 timmar sedan senaste dusch, jag slickar gärna fittan på en brud som inte har duschat de senaste 12 timmarna, perfekt balans av naturliga aromer efter den tiden.
Det finns massor ekologiska deo....
Och förresten, äckligt kommentar, vi pratade om parfym och deo, inte slicka någon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in