Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
Då ska du få ett kortfattat svar: Tidö-regeringen måste röstas bort för att fördubblad fattigdom, skyhög arbetslöshet, korruption på bananrepubliknivåer, samt en oberoende rättsstat och demokrati i fritt fall inte är det som svenska folket vill ha.
Vi vill att Sverige ska fortsätta vara Sverige, inte bli ett nytt Ungern.
Så är det, i ett nötskal.
Marco!
Jag håller helt med dig i din analys, och det kanske är ot i tråden och vi får ta det i pm.
Men varför jag gick från RKU till Vänsterpartiet till SD till Alternativ för CP till numera ingenting är för att alla har varit helt värdelösa och låter sig köpas.
Många fattar aldrig att allting är ett fulspel vi ska titta på och bråka med varandra om som om det vore en fotbollsmatch.
Det är det inte så många som tänker på.
Det finns bra politiker i flera partier, men över en viss nivå så handplockas folk och det är aldrig till ditt och mitt bästa.
Varför folk röstar höger är pga vänsterns vansinne, när högern kommer in så gör den det som grefvar&baroner är bäst på=knulla befolkningen.
Min take är att allting är styrt av Wallenberg eller liknande i kulissen.
Vi bör ta varandra i händerna över partigränserna och göra upp mot Psykopaterna som bevisligen ljuger hela vägen till banken oavsett vem som vinner valen.
Ot i tråden..
Men du skriver bra Marco och jag har läst dina grejer i flera år.
Ontopic*
Jag börjar bli mer mer skeptisk till vad som faktiskt är sant i siffror och statistik.
Baserat på all skit jag ser exakt hela tiden ifrån alla håll.