Citat:
Det finns inte fler män än kvinnor i världen.
De dejtar dock annorlunda. Män är mer öppna för korta förbindelser, kvinnor däremot vill ha en långsiktig daddy.
Och visst, jag har inte så mycket emot att ha sex med samma tjej hela tiden, sålänge hon är äventyrlig och bra. Kan ju vara fördelar också med att slippa dejta runt.
Av denna anledning ställer jag mig frågande till din slutsats "det är kvinnor som ställer krav på män". Visst, om vi pratar one night stands ja. Om vi däremot pratar långsiktiga relationer kan män istället vara de som kan ställa de flesta kraven.
Du kan lika gärna säga "det är snygga människor som har övertaget i världen ungefär som en chef har övertaget över sin anställd". För övrigt köper jag inte den liknelsen heller, eftersom företag ofta är mer beroende av de anställda än tvärtom. Det kan kosta dem hundratusentals kronor om en nyckelperson säger upp sig och de måste rekrytera och lära upp någon ny.
Som jag sa förut - detta behöver inte ses som eftergifter. Personligen är jag ganska flexibel och har inte så mycket emot att "uppoffra" polygami om tjejen jag får är snygg och bra i sängen och i övrigt bra på många sätt.
Men när det gäller saker som spelar roll för mig, skulle jag aldrig göra några eftergifter. Skulle t ex aldrig ha en korthårig flickvän, eller nån som inte gör det jag gillar i sängen, eller som kräver att vi skaffar barn, eller som t ex vill flytta till Finland.
Citat:
Då förstår jag dig, du tycker alltså att knulla är mycket viktigt, lite av livets mening.
Det är inte jag som "tycker" det, utan det är så människokroppen är skapt. Det som kallas för hjärnans belöningscentra triggas mycket av de hormoner som frigörs vid orgasm, det är inget man kan ignorera. Det finns s.a.s. snarare två val - att kännas vid sanningen eller försöka att förneka den.
Citat:
Har du aldrig ifrågasatt varför du vill ha de sakerna på ett djupare plan?
Jag har filosoferat mycket genom åren och har nått den viktiga insikten att man även kan grubbla FÖR mycket. Det problemet gäller nog dig. "If it feels good, do it" är grundregeln. Bevisbördan vilar på den som påstår att något som verkar bra, inte skulle vara det. Knark är ett sådant exempel - det KÄNNS bra men ÄR ju inte bra, inte på lång sikt.
Citat:
Ur ett större perspektiv, alltså inte jag-perspektivet, så sätter sig män frivilligt i en undergiven position genom att betala för sex om de gör det som standard. Män är ju som bekant det starkare könet. Gillar man att vara undergiven så är det logiskt att man vill ha det så, men män verkar inte vilja erkänna det. Det är ett känsligt ämne som skapar starka känslomässiga reaktioner.
Du verkar desperat att se allting i dominans och underkastelse, vinnare och förlorare. Som marxisternas teorier om nollsummespel. Jag håller inte alls med om att precis alla som köper sex måste ses som varken offer eller vinnare. Det beror ju helt på hur det görs. Visst, det finns sexköpare som kan sägas vara förloraren i det utbytet, men det finns också exempel på motsatsen.
För övrigt var det väl inte sexköp som detta gällde, det var bara ett sidospår. Slutsatsen kan få bli: köp bara sex om du vill, inte om du inte vill.
Citat:
Folk ifrågasätter sällan sina ha-begär, men om man skrapar på ytan så tror jag att hela den västerländska livsstilen är utformad sån att män vill ha saker för att de ska få sex av kvinnor.
Det vet jag inget om, jag umgås oftast med kvinnor faktiskt så jag har inte diskuterat kvinnor med män speciellt ofta. Jag vet dock hur jag själv funkar. Självklart vill jag ha sakerna som jag vill ha, bostad, bil etc, för min egen skull först och främst, och inte för att jag därvid har chans att få en kvinna eftersom HON gillar dessa saker. Skulle det vara mer kvinnligt än manligt isåfall att gilla bilar? Knappast.
Vänstern pratar ofta om "statusjakt", men det är inte för att jag vill få "imponans" som jag gillar snygga bilar, utan för att jag själv på riktigt gillar dem. Jag hade velat ha dem även om jag vore ensam på jorden. Jag har haft status nästan hela mitt liv så status är inte ett otillfredsställt behov för mig.
Citat:
Ja du måste väl åka till jobbet och slava där. Så att du kan upprätthålla livsstilen.
Här börjar man ana vad dessa MGTOW-tankar EGENTLIGEN handlar om. Du är antagligen någon sorts arbetslös bidragstagare som inte kan få tjejer utan att fjäska, och därför försöker du intala dig själv att det skulle vara rationellt att inte ha tjejer alls.
Citat:
Det jag vill diskutera här är inte mig själv utan hur simpsen ser på sin roll i samhället. Du vägrar erkänna att du är en undergiven simp, det är där jag tappar dig. Varför vill du intala dig det? Jag förutsåg dessa typer av invändningar, och de fascinerar mig.
Nu återgår du till pejorativen. Du började tråden bra med att definiera "simp", och då gjorde jag bedömningen att jag med din definition inte är en sådan. Vad har ändrats? Varför är jag "simp"? Och vad vill du EGENTLIGEN ha sagt med det?
Eftersom jag är anonym här, och eftersom jag inte ens känner dig, struntar jag såklart i att du kallar mig pejorativ. Jag är enbart intresserad av argumentation. Du kanske inte förstår att ett ord inte är absolut utan endast relativt till den definition man använder. Många ords definition står ju i ordboken men i det här fallet verkar det gälla ett värdeomdöme och definitionen är därmed beroende av dig.