2026-09-11, 10:34
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.D.Rockefeller
Jag anser att det är helt oacceptabelt med gallskrikande barn i timtal på tåg eller flyg.

Jag är själv förälder, med ett barn på 4 år.
Vi har ännu inte rest med barnet på tåg eller flyg av den anledningen att vi inte kan lita på att barnet inte stör omgivningen under hela resan, varje given dag. Speciellt eftersom flyg och tåg ofta innebär obekväma tider för ett barn. Redan en längre biltur är påfrestande för en liten.

Vår första flygresa blir till Köpenhamn i vinter, då närmar hon sig 5, och det är 55 minuter. Redan det tvekar vi kring, men det blir ett test.

Slutsatsen blir, man får offra semesterresor som i ärlighetens namn är för föräldrarnas egen skull, tills barnen blir tillräckligt mogna för att hantera sitt beteende.
Hur skoj är det som förälder att släpa med ett barn som genomlider flera timmar av tristess och t.o.m. öronsmärta (annars hade de inte gråtit) för sin egen egoisms skull? Ett barn kan ha precis lika skoj på en resa inom landet, vilket är vad vi väljer, med många stopp på resvägen.

Har man behov att hälsa på familj långt borta, får man arbeta med flera mellanlandningar anser jag. Jag kan väl i viss mån ha större förståelse i en sådan situation. Men alla dessa charterresor med för små barn är helt oförlåtliga.

Gott att läsa att det finns föräldrar som faktiskt förstår detta. Cred till dig och din partner.

// CC
Citera
2026-09-12, 09:47
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Måste fråga, vad gjorde föräldrarna i dessa fall?
Satt dom bara stilla och lät barnet skrika?

Vad tänker du dig att de ska göra? Strypa ungarna med träningsband likt amerikanska feminister?

Ibland skriker ungar, så är det bara. Vill man ha tyst och lugnt och ro utan att behöva bära ett par hörselkåpor för 50:- kan man på de flesta resor boka en förstaklassbiljet för att skippa skrikande barn/svarta/narkomaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in