2026-07-22, 22:59
Moderator
tobess avatar
(Små)barn skriker ibland. De är också en del av samhället och de som så småningom kommer att betala din person och torka din röv på äldreboendet.

Tips:

1. Skaffa ett par ordentliga hörlurar med ANC.
2. Om det inte räcker, res i business class (betydligt mindre risk för att familjer med småbarn skulle befinna sig där).

Sist men inte minst, om varken ett eller annat av alternativen hjälper så stå ut. Det är några få timmar av ditt liv och föräldrarna till ungarna som skriker har antagligen betydligt högre stressnivå och blodtryck än du pga det.
Citera
2026-07-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Det som inte är okej är när föräldrar inte tar ansvar och tröstar/hjälper/möter upp barnens känslor så att de kan lugna sig.

Om ett barn skriker och gråter och du märker att det inte får stöd, kan du nästa gång på ett snyggt sätt vända dig till föräldern och säga "Det blir en tuff miljö på planet när ditt barn skriker och jag har besvär med hörseln. Skulle du kunna se om du kan göra något för din son/dotter?"

Sedan kan det vara bra att känna till att öronvärk är ganska vanligt hos barn under flygresor, särskilt hos spädbarn och yngre barn. Det beror på att trycket i mellanörat inte hinner jämnas ut när flygplanet stiger eller sjunker. Det är ganska ofta en anledning till skrik och gråt på flyg.
Ok, jag har också insett att öronvärk ibland är anledningen till skrikandet. Föräldrarna har inte, även om jag eller någon annan säger det på ett snyggt sätt, kunnat stoppa skrikandet.

Jag dock inte att jag ska stå ut med att ha gallskrikande barn i närheten i fem timmar utan att flygbolaget reducerar priset på min resa, eller?

Föräldrarna får väl välja bort flygresor under de åren barnen gallskriker av öronont, eller?
Citera
2026-07-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Ansvar över vadå exakt?
Ansvar över exakt - sina barn
Citera
2026-07-22, 23:12
Medlem
Om man stör sig så mycket kan du boka en klass där barn inte är tillåtna. Annars får man betala priset för att få sitta med vanligt folk.

Ska vi förbjuda småbarn och deras familjer på flyg? En dag är det du eller din familj som ska åka, då vill man gärna ha möjligheten... stå ut eller betala dig loss från det.
Citera
2026-07-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Ansvar över exakt - sina barn
Ansvar över barn innebär att förbjuda dem från att gråta för att någon random person tycker det är jobbigt?

Tror helt ärligt folk skiter fullständigt i dina åsikter.
Citera
2026-07-22, 23:16
Medlem
Room531s avatar
Ta ett kapitel ur brians bok då.

https://www.youtube.com/watch?v=NP7SfpcsVhE

Ska det vara så jeffla svårt! WAAH!
Citera
2026-07-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Om man stör sig så mycket kan du boka en klass där barn inte är tillåtna. Annars får man betala priset för att få sitta med vanligt folk.

Ska vi förbjuda småbarn och deras familjer på flyg? En dag är det du eller din familj som ska åka, då vill man gärna ha möjligheten... stå ut eller betala dig loss från det.
Jag och moín familj har rest mycket, även med småbarn. Vi har aldrig stört andra resenärer.
Citera
2026-07-22, 23:23
Medlem
Katzyns avatar
Tja, vill man ha återväxt på samhället får man acceptera att barn finns och är barn. Vill man det inte utan önskar dö ensam i sitt bajs i sena sjuttioårsåldern i en värld på undergångens rand har jag förstås viss föreståelse för att man störs av artens fortlevnad.
Citera
2026-07-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Ansvar över barn innebär att förbjuda dem från att gråta för att någon random person tycker det är jobbigt?

Tror helt ärligt folk skiter fullständigt i dina åsikter.
Du är förmodligen ett miffo så det är synd om dej, men jag ska förklara tydligt.

Ansvar över barn innebär att förbjuda dem från att gråta för att någon random person tycker det är jobbigt

Väx upp, klipp dej och skaffa dej ett jobb din fubbick.
Citera
2026-07-22, 23:31
Medlem
Ett par bra over ear-hörlurar med noise cancelling/brusreducering. Problem löst. Alla kan samexistera.
Citera
2026-07-22, 23:39
Medlem
auto-fellatios avatar
Jag förstår inte ens varför man flyger med småbarn.

Definitivt inte åka på charter med dem.

Skrikande barn ska man stanna hemma med och fostra tills de är mogna att flyga. 😂
Citera
2026-07-22, 23:45
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Jag flög till Gran Canaria förra året. Resan tog cirka fem timmar. Bakom mej satt två vuxna med två barn. Barnen gallskrek växelvis hela resan, i fem timmar, oavbrutet utan uppehåll. Jag frågade personalen om det gick att byta plats men det var fullbokat.

I går reste jag med flyg från London till Stockholm och hade två gallskrikande ungar bakom mej och en i sätet framför mej. Det var högt skrik från barnen hela resan, dock endast i cirka två timmar.

Jag reser också en del i jobbet med tåg i Sverige och Danmark och problemet med med gallskrikande småungar inträffar också där, ofta.. Men då går det att flytta sig även om det blir ståplats i en annan vagn.

Är det ok?

Sedan jag emigrerade till USA har jag slagits av att amerikaners barn inte skriker alls lika ofta.
I barnbidragens Sverige är barn något som även skräpmänniskor har råd att skaffa, vilket de gärna gör också. Men sedan upptäcker de att de inte klarar av att uppfostra dem. Det är samma klientel som de som skaffar pitbulls. Inget ont om någon hundras men vi vet ju vilken sorts människa det är som företrädelsevis vill ha sådana hundar. Sedan undrar de varför hunden inte lyder. Var den inte färdiguppfostrad när den kom från kenneln eller?

Det är i de allra flesta fall skitmänniskor vars barn gallskriker. Antingen har barnen fått fel incitament så att de "lär" sig att bara om de skriker så får de som de vill. Eller så är de understimulerade och har förvärvat den fula vanan att skrika om de vill ha uppmärksamhet eller är allmänt uttråkade.

Många har dessutom attityden att "åh, det handlar ju om barn, då måste man ha lite extra tålamod". Jag minns inte att jag skrivit under något samhällskontrakt som säger att barn har rätt att störa sådär mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in