2026-07-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Visa gärna hur din anus-cell korrekt räknar ut femte roten ur random 10-siffrigt tal snabbare än en miniräknare från 1980-talet.

Videobevis eller du ljuger.
Visa hur din AI går emot fysikens lagar samt biologin?
Video bevis annars ljuger du, jebem fyfan , hjärndöd.
Kopplar du ej vad han pratar om ens herregud?
Citera
2026-07-24, 00:11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Jo, det är dataintrång om ett dataintrång har skett. Att ingen skada skedde har ingen betydelse. Men visst kan det vägas in i domen om skadan var stor eller liten.

Ja det "är" dataintrång men det är inte brottet dataintrång. För att dömas för brottet dataintrång krävs först och främst en mänsklig gärningsman.

Om man glömmer handbromsen och en bil rullar in i ett datacenter, döms t ex inte bilen för "dataintrång".
Citera
2026-07-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Visa hur din AI går emot fysikens lagar samt biologin?
Video bevis annars ljuger du, jebem fyfan , hjärndöd.
Kopplar du ej vad han pratar om ens herregud?
Om jag hade påstått att AI går emot fysikens lagar samt biologin hade jag också länkat videobevis.

Har du fler halmgubbar eller annat trams för att försöka ducka frågan eller låtsas som om du skulle kunna stå för vad du påstår om ditt anus?
Citera
2026-07-24, 00:22
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Ja det "är" dataintrång men det är inte brottet dataintrång. För att dömas för brottet dataintrång krävs först och främst en mänsklig gärningsman.

Om man glömmer handbromsen och en bil rullar in i ett datacenter, döms t ex inte bilen för "dataintrång".
Någon är ju ansvarig för att dra igång AI-mjukvaran som ledde till dataintrånget. Inte konstigare än att någon startar traditionella hackingverktyg. De som startade verktyget är ansvariga. Jag har inte påstått att GPT5.6 är en juridisk person (det är iofs en diskussion som förmodligen väldigt snart blir aktuell).

Men just nu är det solklart utvecklarna av de aktuella AI-agenterna och modellerna som är ansvariga för de brott som deras mjukvara orsakar. Och det är väl en ganska bra morot. Då kanske de anstränger sig lite mer för att inte skapa fler Kriminella Neurala Nätverk.

Eller varför anser du att det är viktigt att vi får fler och starkare Kriminella Neurala Nätverk (KNN)?
Citera
2026-07-24, 00:26
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Någon är ju ansvarig för att dra igång AI-mjukvaran som ledde till dataintrånget. Inte konstigare än att någon startar traditionella hackingverktyg. De som startade verktyget är ansvariga.

Det står i lagtexten svart på vitt att det krävs uppsåt för att kunna dömas för dataintrång.

Du är rädd för teknik och lider sannolikt av paranoid psykos.
Citera
2026-07-24, 00:29
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Det står i lagtexten svart på vitt att det krävs uppsåt för att kunna dömas för dataintrång.

Du är rädd för teknik och lider sannolikt av paranoid psykos.
Det fanns ett uppsåt genom att man utförde ett säkerhetstest. Ett möjligt och inte helt osannolikt utfall av testet är att det kunde uppstå ett dataintrång. Vilket också hände. Då har man ju haft det uppsåtet.
Citera
2026-07-24, 00:35
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Det fanns ett uppsåt genom att man utförde ett säkerhetstest. Ett möjligt och inte helt osannolikt utfall av testet är att det kunde uppstå ett dataintrång. Vilket också hände. Då har man ju haft det uppsåtet.

Varför brinner du ens så starkt för denna fråga, med tanke på att intrånget inte ens ledde till någon konkret skada? Det måste ju vara där skon klämmer?
Citera
2026-07-24, 00:44
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Varför brinner du ens så starkt för denna fråga, med tanke på att intrånget inte ens ledde till någon konkret skada? Det måste ju vara där skon klämmer?
Jag anser att AI-utvecklingen är mycket skadlig för mänskligheten.
Oväntade emergenta förmågor som dataintrång är varningsskott som man nu måste ta på allvar.
Citera
2026-07-24, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Om jag hade påstått att AI går emot fysikens lagar samt biologin hade jag också länkat videobevis.

Har du fler halmgubbar eller annat trams för att försöka ducka frågan eller låtsas som om du skulle kunna stå för vad du påstår om ditt anus?
Vad vill du komma fram till?
Jag har ej påstått ett skit, men användaren du citerade gjorde.
Varför är det hans bevisbörda, är det inte lika mycket din?

Frågan?
Att ni blir prknullade av sam altman och att dessa skittrådar borde ej existera?
Fking hjärndöd tråd endast.😅
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-24 kl. 00:51.
Citera
2026-07-24, 00:52
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Oväntade emergenta förmågor som dataintrång är varningsskott som man nu måste ta på allvar.

För att tekniken är kraftfull och du inte riktigt förstår den. Många tror att AI kommer få en egen vilja. Nej, detta kommer ALDRIG att hända. Det enda AI är, är möjligheten att på ett intelligent sätt lösa svåra problem sekundsnabbt. Klart att AI kan bli farligt om de kommer i onda aktörers händer, men det kan i gengäld bli väldigt bra om det kommer i goda aktörers händer.
Citera
2026-07-24, 00:55
Medlem
Citat:
"AI-utvecklingen utvecklas genom pr.
AI-teknik är skadligt för folk, absolut.
En hel generation utan kognitiv förmåga.
Citera
2026-07-24, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Vad vill du komma fram till?
Jag har ej påstått ett skit, men användaren du citerade gjorde.
Varför är det hans bevisbörda, är det inte lika mycket din?

Frågan?
Att ni blir prknullade av sam altman och att dessa skittrådar borde ej existera?
Fking hjärndöd tråd endast.😅
Fel av mig, du svarade på mitt svar till anus-cellens inlägg: (FB) GPT 5.6 Sol har rymt och hackat Hugging Face

Det var hans tramspåstående jag ifrågasatte: "En enda cell i närheten av mitt anus spöar skiten ur alla världens miniräknare och datorer"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in