2026-07-22, 08:39
Medlem
quggels avatar
DN skriver om det idag:
https://www.dn.se/sverige/kollobarn-skulle-skickas-hem-gick-loss-med-tillhyggen/

Vandalism och hotfullt utåtagerande beteende. Polis tillkallades. Barnen hemskickade och socialen inkopplad.

Någon som vet mer?
Citera
2026-07-22, 09:02
Medlem
halaltarzans avatar
Helt underbart roligt.

Var för övrigt inne på deras hemsida, är det någon hippieverksamhet eller?
Citera
2026-07-22, 09:09
Medlem
70-talistens avatar
Någon som faktiskt vet något mer utan att gissa eller komma med rasistiska påmälen? Om man har barn och vill skicka dem på kollo, vad kommer de nemera att få möta?
Citera
2026-07-22, 09:15
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talisten
Någon som faktiskt vet något mer utan att gissa eller komma med rasistiska påmälen? Om man har barn och vill skicka dem på kollo, vad kommer de nemera att få möta?
Förorten.
Är det inte du som är litc rasistisk när du frågar sådär?
Antar att du menar numera?
Citera
2026-07-22, 09:16
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Läs artikeln !

En liten grupp äldre snorungar gav sig på de mindre barnen
Citera
2026-07-22, 09:17
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Det är ju i och för sig bra om jag har fel och invandrarbarn åker på kollo och håller på med såna aktiviteter. Då acklimatiserar dom sig till Sverige!
Ja, men jag tror såhär, att sålänge de inte är för många där samtidigt. Då hänger de i grupp, är det bara 1-2 stycken I en grupp av 30 så tror jag det skulle funka.
Citera
2026-07-22, 09:24
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbrorFarbro
Ja, men jag tror såhär, att sålänge de inte är för många där samtidigt. Då hänger de i grupp, är det bara 1-2 stycken I en grupp av 30 så tror jag det skulle funka.

Precis, en grupp som gängat ihop sig fast beslutna att sabotera för resten, är det bara att avfärda så fort som möjligt och kräva att föräldrarna hämtar dom samt en föreläsning för dem vad de har gjort. Som i de gamla goda tiderna , det fungerar varje gång.
Det förstår varje normal människa , förutom dem som försöker sig på att koka ihop någon postmodern berättelse om rasism och diskriminering och använda Baaaaarn-kortet att förminska ( offrens berättelse) och relativisera ( de är ju bara barn) som om de var på plats och sett allting
Senast redigerad av Upplyften 2026-07-22 kl. 09:28.
Citera
2026-07-22, 09:33
Medlem
Problemen började redan under gruppens första dag på Barnens ö utanför Norrtälje, ett av Sveriges mest kända kolloläger. Trots kontakt med vårdnadshavarna och åtgärder från lägerledarna fortsatte barnens beteende.

– Det handlade om upprepade allvarliga incidenter, där en del var väldigt grovt språk, konflikter och beteenden som inte fungerar i kolloverksamheten, säger Elias Gröön.

Efter flera allvarliga incidenter skulle en liten grupp kollodeltagare efter tre dagar skickas hem från Barnens ö. Då gick barnen loss med tillhyggen på byggnader och bilar.

Kollogruppen bestod av ett 40-tal barn i högstadieåldern. Regelbrotten var kopplade till en liten grupp killar.
Citera
2026-07-22, 09:46
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:

Barnens ö har mer än 20 olika gårdar att välja mellan, och alla gårdar har eget IG-konto, så var och en kan enkelt skapa sig en egen uppfattning om rasfördelning.

Mitt intryck är att det är det främst är etniska svenskar som skickar sina barn på kollo, åtminstone på de gårdar som dottern har besök (senast nu i sommar).
Citera
2026-07-22, 09:48
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Det är ju i och för sig bra om jag har fel och invandrarbarn åker på kollo och håller på med såna aktiviteter. Då acklimatiserar dom sig till Sverige!

Det var väl det de INTE gjorde?

Är uppväxt med den här naiva synen som ligger till grund för invandringen från början.
Och är rätt förvånad att den fortfarande ventileras.

Den stinker 70-tal och är helt världsfrånvänd.
Och skapad av människor som varken lever i eller behöver ta konsekvenserna av en verklighet
de tar sig rätten att skapa åt andra. Alltid andra.
Citera
2026-07-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Det var väl det de INTE gjorde?

Är uppväxt med den här naiva synen som ligger till grund för invandringen från början.
Och är rätt förvånad att den fortfarande ventileras.

Den stinker 70-tal och är helt världsfrånvänd.
Och skapad av människor som varken lever i eller behöver ta konsekvenserna av en verklighet
de tar sig rätten att skapa åt andra. Alltid andra.
Oj vad mycket innehållslöst dravel. Du bygger hela ditt argument på antagandet att det var nåt invandrarbarn som gjorde detta. Det har inte bekräftats alls någonstans.
Citera
2026-07-22, 09:58
Medlem
Detta illustrerar det fantastiska med att tvångs-integrera svenska folket med spännande, berikande kulturer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in