Citat:
Du citerar gamla inlägg till mig, inlägg du redan citerar. Det får du. Men du fortsätter inte vår diskussion och svarar inte på min fråga.Du har upprepat skrivit att det är någåt fel på undervisningen ungdomarna i propaganda filmen fick. Du påpekar att ungdomarnas uttalande i videon handlar om undervisningen. Det är i sig inte konstigt då propaganda videon vill att vi ska tro det.
Men nu när du har kollat på även dokumentären, fick inte du där uppfattningen att ungdomarna pratar om antisemitismen som finns mot de nu, samt att den får de att behöva ha säkerhets polis med sig?
Det är sjukt dåligt att använda ungdomar i en propaganda video och förvränga vad de pratar om. Så man skuldlägger ett folk för det man själv gör. Du köpte detta. Det är inte ni som hatar de och ev. vill frånta de sitt land och videon som är gjord för att underblåsa detta hat, nej det är istället dom som lär sina barn att hat finns (orättfördigat) och det gör dem till land tjuvar.
Att man ens köper en så knäpp sak, är ju helt sjukt.
Så för att svara dig på det du vill skriva om, tar jag med det här nedan.
Citat:
Att ha den åsikten att en av "länderna" måste avvecklas är inte bra. Oavsett vilket av den. Min åsikt då, men du är fri till din. Men jag tycker den är obehaglig. Speciellt med tanken att judar har bott där i typ 3000 år, samt att 80% är födda där.
Många har "jagats" dit. Det finns människor som klumpar i hopp judar och klistrar en gruppmentaliet på de och hatar de. Det är som en del människor har de som tradition eller latent i sig. Ibland blossar det upp rejält och man rättfärdigar en fördrivning. Uppenbart behöver judar ett eget land, det räcker att läsa dina inläg och se propaganda videon om Israel för att förstå varför. Den senaste fördrivning vi hade i Eorupa var i Polen 1968. Då gömde man det man gjorde genom att kalla judarna sionister, men det var fortfarande en helt vanlig jude fördrivning.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-07-30 kl. 08:54.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-07-30 kl. 08:54.