Citat:
Ursprungligen postat av
.nattramn.
Säg inte åt mig vad jag ska göra.
Det finns ingen chans att jag någonsin tyckt att en sådan här film var ok oavsett vem som blev utsatt. Du kan aldrig hitta mig rekommendera en film som denna. Jag är förvånad att ens någon kan med att göra det.
Du får fan stå för att du delar denna film. Du gjorde det. Inte jag, inte någon annan. Det var du.
Och ja, jag reagerar alltid på fake news oavsett om det är denna film som du ville lyfts fram eller om det är en nalle från Yemen som man säger är utklädd bomb i Gaza som i exemplet om leksaker. Om man skulle läsa hela den diskussionen postades även länken tillslut om nallen som nämns i artikel som diskussionen handlade om.
https://m.youtube.com/watch?v=-ZKZBvrXS7M
Som jag skrev i inlägget som är OT i denna tråd av dig att posta. Krig är skit och dessa bomber inget undantag.
Jag förespråkar inte användning av klusterbomber, jag ogillar dem.
Du är en sjuk vidrig människa som delar en film där man använder bildmaterial av barn/ungdomar för att skapa hat mot dem helt utan att belägga påståendena som man kommer med.
Jag tyckte inte om dig innan, för detta är inte första gången du visar vad du är. Men att du var så här jävla svining viste jag fan inte.
Jag har väl aldrig nekat till att jag har delat detta klipp, och vill ha en diskussion om eventuell israelisk kolonisering även utanför Levanten?
Jag undanber mig bara ditt överdrivna känslobabbel och dessa långa hysteriska utläggningar. Varje gång jag har en dialog med dig (och andra Israel first:ers) så kommer jag osökt att tänka på det gamla litterära greppet "unreliable narrator":
Citat:
An unreliable narrator is not simply a narrator who 'does not tell the truth' – what fictional narrator ever tells the literal truth? Rather an unreliable narrator is one who tells lies, conceals information, misjudges with respect to the narrative audience – that is, one whose statements are untrue not by the standards of the real world or of the authorial audience but by the standards of his own narrative audience. ... In other words, all fictional narrators are false in that they are imitations. But some are imitations who tell the truth, some of people who lie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Unreliable_narrator
Ett regelverk för Israel, ett annat regelverk för alla andra. Det vet ni mycket väl, men väljer ändå att fortsätta med det greppet. Det är er strategi.
I ljuset av den typen av utbrett beteendemönster i en specifik ingrupp, som i detta fallet israeliska nationalister, och i kombination med hur utbrett det med nationalism inom den israeliska ingruppen (inte alla, men en majoritet) så har man absolut tillåtselse att skrapa på ytan gällande distinkta kulturella fenomen inom gruppen.
Det har ingenting med att sprida hat eller vara rasistisk att göra, och att hävda det är vetenskapsfientligt och anti-intellektuellt.
Men, det är precis det du vill. För skrämmer man människor att prata om ALLA kulturer och kulturella beteendemönster genom häxjakt och gläpord som om delaren av videoklippet vore en företrädare för Rasbiologiska institutet, så gömmer man därigenom också de problematiska israeliska kulturella beteendena. Och det är det viktigaste av allt. För slutmålet för dig och andra nationalistiska israeler är alltid utan undantag att kratta för att dödandet av araber, perser och turkar samt de olagliga ockupationerna och de koloniala äventyren ska få fortsätta obehindrat.
Då får det vara värt att ingen kultur kan granskas.
Vi är inte naiva nog att gå på det skitsnacket, tyvärr.