2026-07-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kommer beställningen till ett postombud? I så fall kan du be om retur utan att hämta ut eller bara vänta på automatisk retur.
Annars så säljs det ostämplade frimärken rätt billigt på tradera.
Skickas till postnord paketskåp. Har inte hittat någon info hos amazon om att man måste betala om det går i retur så det borde kanske fungera men jag är osäker.
Citera
2026-07-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
När jag jobbade hos ett postombud så kostade det inte något med postnord för retur om liggtiden gått ut men du har rätt i att vissa tar betalt, kanske DHL och Schenker.
Det skickas till postnord paketskåp. Hur längesen är det du jobbade där?
Citera
2026-07-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobSve70
Det är olika beroende på vem säljaren (Amazon själva, eller en säljare på plattformen) är samt om man har Prime medlemskap eller ej:

https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html?nodeId=GXM7UWCH63ZJHAVP
Det skickas av amazon men säljs inte av dem. Har ej skaffat Prime eftersom jag uppfattat det som att man automatiskt får hemleverans då och inte kan välja ex. paketskåp. Infon om hur leverans med Prime fungerar är väldigt dålig.
Citera
2026-07-22, 19:23
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.and.only
Så det är alltid gratis retur med prime om varan är berättigad till retur? Har flera gånger funderat på att tillfälligt gå med i prime men alltid struntat i det eftersom det står att man får hemleverans då vilket jag inte vill ha. Det verkar inte gå att välja ombud/paketskåp med prime. Går det att göra det?
Jo vars, det går att välja att få det till ett utlämningsställe.
Citera
2026-07-22, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one.and.only
Det skickas av amazon men säljs inte av dem. Har ej skaffat Prime eftersom jag uppfattat det som att man automatiskt får hemleverans då och inte kan välja ex. paketskåp. Infon om hur leverans med Prime fungerar är väldigt dålig.
I värsta fall kan man kontakta kundtjänst om köpförloppet skulle ha varit otydligt från början, så brukar de alltid lösa fri retur eller något liknande. Knepet är att hitta till kundtjänst i sitt konto, och en kundtjänst som inte är AI. Men därefter går det bra, personalen som jobbar där är faktiskt "riktig" och det går alltså att chatta/prata med en människa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in