2026-07-21, 22:04
Medlem
Har beställt nätverkskablar men kommer inte köpa den produkt som jag hade tänkt de ska användas till utan en annan vilket ändrar placeringen och därmed kabellängden. Det står att de kan returneras inom 30 dagar för full återbetalning men det är omöjligt att hitta info om det är gratis eller inte och kundtjänst är stängd.
Jag har inte mottagit kablarna ännu så jag kan inte gå in på retur och kolla upp eventuell kostnad.
Citera
2026-07-21, 22:09
Medlem
JustTrollings avatar
Nej. Det är inte gratis.
Citera
2026-07-21, 22:19
Medlem
Varför inte bara avbeställa? Eller är de redan skickade kanske.
Citera
2026-07-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Nej. Det är inte gratis.
Ok
Citera
2026-07-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honzik
Varför inte bara avbeställa? Eller är de redan skickade kanske.
De är skickade redan
Citera
2026-07-22, 10:13
Medlem
isgetens avatar
Jag kan inte minnas att jag fått betala någon returfrakt då jag skickat tillbaka. Har för mig man får tillbaka hela beloppet också, även fraktkostnaden det kostade att skicka. Det är bara gå in på ordersidan så printar man ut en retursedel med frakt.
Citera
2026-07-22, 11:03
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.and.only
De är skickade redan
Kommer beställningen till ett postombud? I så fall kan du be om retur utan att hämta ut eller bara vänta på automatisk retur.
Annars så säljs det ostämplade frimärken rätt billigt på tradera.
Citera
2026-07-22, 13:01
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kommer beställningen till ett postombud? I så fall kan du be om retur utan att hämta ut eller bara vänta på automatisk retur.
Annars så säljs det ostämplade frimärken rätt billigt på tradera.

Tror inte att TS ska låta paketet ligga kvar för automatisk retur, det brukar kosta hela frakten både tur och retur.

Det bästa är att ta emot paketet, göra en vanlig retur och det är upp till varje säljare om frakt/returfrakt kostar.
Citera
2026-07-22, 13:55
Medlem
Fantens avatar
Jag vet inte hur det är utan Prime, men med är det gratis returer.
Citera
2026-07-22, 14:38
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Tror inte att TS ska låta paketet ligga kvar för automatisk retur, det brukar kosta hela frakten både tur och retur.

Det bästa är att ta emot paketet, göra en vanlig retur och det är upp till varje säljare om frakt/returfrakt kostar.
När jag jobbade hos ett postombud så kostade det inte något med postnord för retur om liggtiden gått ut men du har rätt i att vissa tar betalt, kanske DHL och Schenker.
Citera
2026-07-22, 17:02
Medlem
Det är olika beroende på vem säljaren (Amazon själva, eller en säljare på plattformen) är samt om man har Prime medlemskap eller ej:

https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html?nodeId=GXM7UWCH63ZJHAVP
Citera
2026-07-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag vet inte hur det är utan Prime, men med är det gratis returer.
Så det är alltid gratis retur med prime om varan är berättigad till retur? Har flera gånger funderat på att tillfälligt gå med i prime men alltid struntat i det eftersom det står att man får hemleverans då vilket jag inte vill ha. Det verkar inte gå att välja ombud/paketskåp med prime. Går det att göra det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in