2026-07-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Alltså NEJ. Gör det inte - usel idé. Inte snyggt eller coolt överhuvudtaget.
Ledsen att regna på din parad här men jag vill vara ärlig innan du begår detta klavertramp.

/ Högutbildad tjej under 30

Jag tycker det är coolt, och kvinnor utomlands tycker definitivt att det är coolt. Att ni svenska kvinnor bara tycker att gängkriminella babbar är coola vet jag redan, det är inte för er jag gör det

Edit: Gulligt att du tror att män bryr sig det minsta om din utbildning
Senast redigerad av Ogiltig.narvaro 2026-07-21 kl. 22:10.
Citera
2026-07-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Jag skulle vilja tatuera in runor, främst i syfte att få fitta utomlands där brudarna älskar allt som har med vikingar att göra.

Jag har testat att googla "coola runstenar", men inte hittat något än. Då jag såklart kommer behöva förklara vad det betyder så ska den helst inte säga något i stil med "Den här stenen restes för Runke den röde som dog av diabetes", utan helst något respektingivande.

Jag vill alltså helst tatuera in en kopia av en riktig text från en av alla tusentals runstenar som hittats, men jag behöver tips på vilken.
Kika på Ledbergsstenens bilder. De anses avbilda myten om Ragnarök, världens undergång,

Skeppet är Nagelfar och Fenrisulven är i färd med att sluka Oden.
Citera
2026-07-21, 22:28
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Jag tycker det är coolt, och kvinnor utomlands tycker definitivt att det är coolt. Att ni svenska kvinnor bara tycker att gängkriminella babbar är coola vet jag redan, det är inte för er jag gör det

Du kan enbart vara säker på att du tycker att det är coolt. Och hoppas att du inte ångrar dig.

Gängkriminella babbar? Skulle aldrig ta i med tång. Vilken typ av svenska kvinnor har du dragits till...?!? Inte en enda tjej jag känner skulle beblanda sig.

Tänker högt för att hjälpa dig: Run-gaddar kan vara "spännande" för svenska kvinnor som lajvar, läser arkeologi eller äääälskar Harry Potter/fantasy. Bonus! Dessa kvinnor dras nog inte heller till gängkriminella babbar - så inom den gruppen kanske du har störst chans. Vill dock flagga för att fler än snittet kan vara neurodivergenta.

Män brukar bry sig om min utbildning. De flesta - liksom du - blir provocerade på något vis.
Citera
2026-07-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Nu tänkte jag skriva så sarkasmen dröp igenom, men jag ser att jag misslyckades totalt.
Jag håller med dig förövrigt.

Haha, kanske bara jag som missade den!
Citera
2026-07-21, 22:47
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Jag skulle vilja tatuera in runor, främst i syfte att få fitta utomlands där brudarna älskar allt som har med vikingar att göra.

Jag har testat att googla "coola runstenar", men inte hittat något än. Då jag såklart kommer behöva förklara vad det betyder så ska den helst inte säga något i stil med "Den här stenen restes för Runke den röde som dog av diabetes", utan helst något respektingivande.

Jag vill alltså helst tatuera in en kopia av en riktig text från en av alla tusentals runstenar som hittats, men jag behöver tips på vilken.
De foro manligen fjärran efter guld.
Västerut gav de örnen föda.
De dogo söderut, i Särkland.
Citera
2026-07-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister

Sexy.
Citera
2026-07-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister

Vilken sten kommer det ifrån?
Citera
2026-07-21, 23:57
Medlem
pn222jws avatar
Det finns en del fornisländska som ser bra ut - https://en.wikipedia.org/wiki/Icelandic_magical_staves
Citera
2026-07-22, 00:30
Medlem
Citat:

^

Syftet med de flesta runstenarna var att skryta om sin släkt och/eller olika bragder. Därför är texterna i regel ganska korthuggna och följer ungefär det där formatet du tog som exempel. Fast snarare ''Här vilar Runke den Röde som for till Särkland och hemkom med femtio sobelskinn''. Bland de mer spännande som avviker så är rökstenen mest berömda och spännande, så den kan du ju ta en titt på.

Jag vill dock nämna att runor i bredare befolkningslager ses som sjukt lökigt att tatuera in och signalerar för de flesta ängslig manlighet och ett patetiskt förhållningssätt till nordisk mytologi. Det finns en avsevärd risk att runor kommer ha ungefär samma status som tribals inom en inte alltför avlägsen framtid. Men är du villig att ta risken så är nog rökstenen ett bra val!
Citera
2026-07-22, 00:39
Medlem
J.Doessons avatar
Ditt förnamn kanske?
Citera
2026-07-22, 01:02
Medlem
Citat:

Jag är kvinna och svensk.
Tycker du ska göra dina runor, du kan ju även göra bindrunor som skyddar mot olika saker.
Citera
2026-07-22, 03:26
Medlem
Room531s avatar
https://www.google.com/search?q=jah+ith+ber+tattoo&sca_esv=ad809df184c16d f5&sxsrf=APpeQnue1SPj5qfvZHn4U3zmioYj-67uuA%3A1784683523549&source=hp&ei=AxxgaousH6LHwPA Pn6vemQ8&biw=432&bih=765&oq=jah+eth+ber+&gs_lp=EhF tb2JpbGUtZ3dzLXdpei1ocCIMamFoIGV0aCBiZXIgKgIIATIGE AAYFhgeMggQABgWGAoYHjIFECEYoAEyBRAhGKABMg UQIRigATIFECEYoAEyBRAhGKABSKQvUNUGWNgjcAV4AJABAJgB pAGgAacRqgEEMC4xNrgBAcgBAPgBAZgCFaACkxSoAizCAgcQIx gnGOoCwgINECMY8AUYJxjqAhieBsICEBAuGAMYtAIY6gIYjwHY AQHCAhAQABgDGLQCGOoCGI8B2AEBwgIEEC4YJ8ICBBAjGCfCAg oQIxjwBRgnGMkCwgIOEC4YgAQYsQMY0QMYxwHCAggQABiABBix A8ICDhAAGIAEGLEDGIMBGIoFwgIOEC4YgAQYsQMYgwEYigXCAh QQLhiABBixAxiDARjHARiOBRivAcICBRAAGIAEwgIFEC4YgATC AggQLhiABBixA8ICCxAAGIAEGLEDGIMBwgILEC4YgAQYxwEYrw HCAgwQABiABBixAxgKGAvCAgcQABiABBgKwgIPEC4YgAQYxwEY ChgLGK8BwgISEC4YgAQYxwEYChgLGI4FGK8BwgIJEAAYgAQYCh gLwgIIEAAYgAQYywHCAggQLhiABBjLAcICChAAGIAEGAoYywHC AgUQIRifBcICCBAAGIAEGKIEwgIHECEYoAEYCpgDQPEFpDfFAK -lwWm6BgQIARgKkgcENS4xNqAHs4MBsgcEMC4xNrgH_BLCBwoyL TEuMTYuMy4xyAfkAoAIAA&sclient=mobile-gws-wiz-hp#sv=CAMScRoyKhBlLUE4VFdwUFI5emNIdDNNMg5BOFRXcFBS OXpjSHQzTToOZWZFWmd1RUMzWUZ kOE0gBCoxChtfQ2h4Z2F2aVFIOGpNd1BBUHdQSzItUThfNDESE GUtQThUV3BQUjl6Y0h0M00YADABSgQIARACGAcg09SCiQhKCBA CGAEgAigB

den här är kool
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in