2026-07-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdsnus
Varför var så dogmatisk i frågan?
Jag är gillar både en kvinna och hennes runda bmi rump.

Härligt med en stor kvinnoröv.
Citera
2026-07-21, 21:03
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Oklart. Många av de i Sveriges mästerkock är skitsmala ju.

Håller med. Många män är awesome. Önskar bara att ni uppskattade varandras sällskap mer så färre män slipper lida av ensamhet.
Det finns en logik där dock stumpan:
Alla andra äter ju upp deras mat så de får ju inget.

Inget illa menat... men...
Jag hänger hellre med en björn i skogen ärligt talat.
Citera
2026-07-21, 21:05
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Härligt med en stor kvinnoröv.
Det är fan något med den formen, hypnotiserande att se den skumpa på stan, som en semla eller något.
Citera
2026-07-21, 21:10
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Vad menar du att alternativet skulle vara då? Ska man gå runt och säga till sina vänner att de är fula och tjocka? Nu har jag visserligen inte några överviktiga vänner, men om jag hade det skulle jag självklart inte kommentera saken. Personen ser väl själv om den är överviktig och behöver knappast informeras av mig. Tycker dessutom inte att andras vikt är min business.

Man säger hur verkligheten förhåller sig utan att vantolka.

Säg alldrig att fetma är snyggt. Det är att ljuga. Men när de gör något som objektivt är bra för dem själva, som att de tappar ett dussin kilon, eller växer ut långt silkeshår bör man påpeka det uppriktigt.

" du är vacker, du ser så smal och slank ut, välldigt charmigt!"

Svårare än så är det inte. Om du inte är ärlig med det är du en slug ohjälpsam orm.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-21 kl. 21:34.
Citera
2026-07-21, 21:26
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerknullare
Nu har jag inte någon erfarenhet av att vara varken groteskt fet eller kvinna.
Men jag har dock märkt ett rätt roligt fenomen på senaste som jag tycker förtjänar ett konkret svar: Varför uppmuntrar vänninor till feta tjejer alltid att flodhästan ska se på sig själv som någon sorts Brazilian Bombshell.

Det är en sak att vara lite knubbig sisådär som jag anser är rätt normalt särskilt när man börjar komma upp i åldern.
Men att medvetet bli tjock som en skräckpadda och sedan ha mage(no pun intended) att posta sig själv på sociala medier utan skam samtidigt som ens ryggradslösa vänninor hyllar din fetma till skyarna bara för att sanningen svider är något jag aldrig kommer förstå.

Typisk tjejgrej. Det är en passiv-aggressiv metod att mobba tjockisar. Många tjejer är livrädda för att bli skuldbelagda och därför gömmer de sin mobbing bakom en fasad av "vadå det var ju bara en komplimang".

För övrigt anser jag att man kan vara tjock på ett snyggt sätt. Min kommentar gäller på villkor att det är fultjocka vi talar om.

Om du bortser från dig själv, tror du att det finns män som attraheras av den sortens tjockhet vi pratar om?
Citera
2026-07-21, 21:34
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Jag har hört att det har att göra med kvinnor har det i generna att lura andra kvinnor att begå grava misstag i livet, med syfte att slå ut dem som konkurenter. Det ger liksom en allmän hagelbösse effekt på samhället att alla kvinnor lurar på varandra massa sinnesjuka vantolkningar och toktänk. Så vissa avdankar tidigt och blir aldrig dugliga som fruvirke.

Om en flicka klipper håret alldeles för kort kommer alla väninnor säga detsamma.

" Gud vad du ser het och snygg ut, din frisyr passar dig". o.s.v.

Men det egentliga skälet är att man vill slå ut dessa ur dejtingpolen och det gör man genom att uppmuntra fula egenskaper. Såsom fult kort hår, fult färgat hår, fetma, fula kläder, fula idéer, ful personlighet o.s.v.

Det är ganska slugt men effektivt för att minska ner på sina konkurenter. Det är därför många kvinnor som är underordnade en dominant kvinna vill självsabotera sig själva för att bevisa för den dominanta kvinnan att hon underkastat sig och inte är ett hot för den dominantas skönhet och avelmöjligheter.

Detta stämmer. Stöter som kvinna på fenomenet ibland - illojala personer som rådgivit i fulhetens favör p.g.a. statusbevakning/dålig självkänsla/kontrollbehov o. dyl. Så telling, så drygt. De visar ett fult ansikte och mister därmed faktiskt min tillit.
Citera
2026-07-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
När jag försöker prata med en snygg tjej på krogen så kommer ofta dessa feta fula tjejer och ska lägga sig i.

Fixade det åt dig. Och nu förstår du varför snygga tjejer har med sig tjockisar när de går ut.
Citera
2026-07-21, 22:09
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Fixade det åt dig. Och nu förstår du varför snygga tjejer har med sig tjockisar som mig när de går ut.
Fixade det åt dig
Citera
2026-07-21, 22:18
Medlem
Citat:
Min uppfattning är att män inte värdesätter vänskap på samma sätt som kvinnor gör. Kanske ser varandra antingen som konkurrenter, eller bara är ointresserade av varandras sällskap? Och sen blir män ensamma.
Men jag hoppas att det är bättre ställt med synen på vänskap bland de yngre männen.

Kvinnligt perspektiv, ännu en gång.
Citera
2026-07-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Kvinnligt perspektiv, ännu en gång.
Nä alltså för min del får män vara hur ensamma och miserabla de vill så länge de inte tar ut det på en kvinna. Har mer uppfattat manlig ensamhet som en rätt vedertagen problematik. Men ingen är gladare än jag om jag missuppfattat det.
Citera
2026-07-21, 22:32
Avstängd
Är du dum i huvudet?

Man väljer inte sina vänner baserat på deras vikt.

Vänd på det, varför ryggdunkar män, manliga svin?
Varför är ni vänner med män som är överviktiga?
Män som är sexistiska?
Våldtäktsmän?
Varför säger ni inte åt fula män att sluta ragga på tjejer?

Man kan fortsätta länge. Av vilka skäl får män applådera de mest vidriga män eller själva gå fria gällande vikt, kropp, ansikte?

Varför anser du att kvinnor ska tryckas ner av andra kvinnor men förväntar dig själv applåder av andra män?
Citera
2026-07-21, 22:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Tror kvinnor gillar varandra på annan basis än BMI.

Varför gillar män varandra? Eller visstja det gör ni ju inte.

En fet man tar illa upp om en polare säger att han ser bra ut.

För kvinnor är det viktigare att framstå som snäll än att vara ärlig.

Det existerar tex ingen fat acceptance-rörelse för män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in