2026-07-22, 00:21
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
.

Så tänker jag också. Kollar alltid upp och noterar numret.

Svarta pengar blir ett minne blott, om man bankerna (Bankomaterna) och affärerna kollar upp sedelnumren automatiskt. Då får vi ett kontrollsamhälle som heter duga! -Helt 100% görbart med dagens teknik.

En 500-lapp kan man då spåra, "det är ju Kalle Larssons sedel"..
Citera
2026-07-22, 01:23
Moderator
Neksnors avatar
Hittade en gång plånbok med flera tusen kr i, samt givetvis ID-handling, den hittades på en plats som gjorde att jag var ganska säker att förlusten snart skulle upptäckas. Jag själv skulle snart passera stadens polishus så jag ringde polisen och berättade vad jag hade hittat och när jag skulle lämna in det. När jag kom dit var ägaren redan på väg för att hämta sin plånbok

Själv har jag tappat en plånbok med några tusen kr i på en öppen plats med många stressade fotgängare. Jag kom på det ganska snabbt och var tillbaka på platsen ungefär en halvtimme efter förlusten. Plånboken låg, helt öppet, där jag misstänkte.

Hade jag bara hittat enstaka sedlar så hade jag behållt dem.
Citera
2026-07-22, 01:29
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Skojar du?

Skojar inte om pengar.
Citera
2026-07-22, 10:38
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Skojar inte om pengar.

Du tänker säkerligen på den uppmärksammade händelsen i Helsingborg, där en man hittade 737 000 kronor i ett brunt kuvert vid industriområdet Berga. Efter att ingen ägare anmält sig under en tremånadersperiod fick upphittaren behålla hela den stora summan
Citera
2026-07-22, 12:09
Medlem
PurpleHaze-Ganjabreeders avatar
Tar inte jag myntet eller sedeln så kommer garanterat en zigenare, blatte, muslim- eller negerjävel och plockar till sig stålarna så jag tar stålarna själv och ger dom till en skicklig gatumusikant som spelar musik på gatan och som sprider musik och glädje till förbipasserande.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in