2026-07-21, 11:50
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Om du hittar en peng på gatan, tar du den då till dig själv , lämnar till polisen, låter ligga kvar, eller vad gör du med den?

Jag tänker "dum fan varför hade han kontanter?" Om sedel så tar jag upp och behåller om mynt låter jag ligga
Citera
2026-07-21, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Om du hittar en peng på gatan, tar du den då till dig själv , lämnar till polisen, låter ligga kvar, eller vad gör du med den?
Dottern hittade 40 dollar när vi var i NYC. Hon köpte en souvenir hon gärna ville ha för mindre än hälften av pengarna. Resten gav hon till en ung tjej som satt och tiggde utanför vårt hotell som hon tyckte synd om.
Citera
2026-07-21, 16:16
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Finders keepers!
Losers weepers.
Citera
2026-07-21, 17:42
Medlem
Ganonitos avatar
Hittade en tia på skolgården när jag var liten. Efter att ha berättat om den för fröken så fick jag behålla den eftersom det var så lite pengar.

I vuxen ålder har jag hittat en tjuga på en tågperrong. Den behöll jag.

Sedan har jag hittat lite andra småpengar på fotbollsplaner och dylikt. Dessa har jag också behållt.

Har även tappat pengar. När jag pluggade och innan jag började betala med kort så hade jag precis tagit ut mitt studiebidrag på 2500 kr. Väl på tåget tillbaka till skolan tappade jag plånboken med alla pengar i. Kom på det precis när jag klev av tåget, men precis då så stängdes dörrarna och fast jag signalerade till konduktören vägrade han öppna. Plånboken kom sedan till rätta några veckor senare, men pengarna var borta. Satt några unga killar på sätet mittemot mig. Var säkert de som tog dem. Min morfar ersatte mig dock för de förlorade pengarna.
Citera
2026-07-21, 17:43
Medlem
talcsofts avatar
Tack, jag behöver varje tillskott jag kan få.

Blöt utekväll (alkohol) i februari för minst 10 år sen, lite slask men inget snötäcke, på promenad på en gata med knappt något folk runtomkring. en 500 lapp ligger på gatan. Tack, den tog jag.

Provar en jacka på second hand, stoppar handen i jackfickan, också 500ring, tackar, tackar.
Två tillfällen där originalägare är omöjlig att återfinna, tyvärr. Denna nyckfullhet finns i kontanter.

Fick också en felaktig löneinsättning av ett gammalt sommarjobb sommaren efter, tror det var 15 tusen kr, jag satte tillbaka allt, hörde ingenting sen...
Citera
2026-07-21, 18:49
Medlem
Jag hittade ett 50 kronors mynt i förra veckan. Ska jag lämna den till Polisen?
Citera
2026-07-21, 20:50
Medlem
norther1s avatar
Jag hade tagit pengarna och haft i åtanke att jag givetvis skall lämna in dessa till polisstationen så fort de öppnar nästkommande vardag. Men detta skulle jag också bekvämt glömma bort så fort ytterdörren stängts, varpå de förs över till min privata pengabinge. Det är en större IKEA-låda fylld med sedlar av blandade valörer och valuta. Kan sitta ner i den, men det är väldigt tight och i det ståndet når det upp till bröstvårtorna. Skulle uppskatta att det haft ett värde runt 30.000:-, men säkerligen är många sedlar inte giltiga längre. Tänkte det kunde vara ett judespa, men det är varken bekvämt eller hygieniskt. Mest en kul grej idag.

//norther1
Citera
2026-07-21, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla

Ja
Citera
2026-07-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Absolut. Du borde inte ens ha ställt frågan.
Citera
2026-07-21, 21:23
Medlem
.
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Sedlar är spårbara via sedelnumret. Så om någon har tappat en sedel, så kan hon/han få den tillbaka om hon/han uppger rätt nummer.
Så tänker jag också. Kollar alltid upp och noterar numret.
Citera
2026-07-21, 21:38
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Nån mer än jag som hittat en tusenlapp? True story.

Var ju en kille som hittade 700000:- i en plastpåse. Västra Berga i Helsingborg.

Lämnade in pä hittegodset. Ingen saknade degen.

Han fick rubbet.
Citera
2026-07-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Var ju en kille som hittade 700000:- i en plastpåse. Västra Berga i Helsingborg.

Lämnade in pä hittegodset. Ingen saknade degen.

Han fick rubbet.

Skojar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in