Citat:
Ursprungligen postat av
Alibabbla
Om klockan har en riktig sömnsensor så visar den ganska rätt. Jag jobbade treskift en gång i tiden och många smartklockor visade att jag sov på natten när jag jobbade och var vaken när jag sov på dagen. En dag så köpte jag en $20 klocka som faktiskt visade rätt varje gång som jag arbetade på natten och sov på dagtid. Jag kollade igenom testerna på FCC och där stod det att klockan har en avancerad sömnsensor.
Citat:
Ursprungligen postat av
tjanska
Liknade här, tittar jag på en film så tror den jag sovit, beror nog på att armen/klockan är i vågrätt läge samt små rörelser.
Min kan regga sömn när jag är vaken och ser på en film eller spelar spel på xboxen. Har kommit fram till att det nog är för att jag dels blir stillasittande men också för att pulsen droppar och då tror den att man sover.
För övrigt tror jag att man kan hyfsat lite på de. Som en sa, de kanske visar fel på puls, sömn, steg etc men fel marginalen är alltid detsamma. Alltså kan man lita på att värdet alltid är lika rätt eller fel. Såklart man ska ta det med en nypa salt men man kan ändå utläsa och se ett mönster i från det.
Har en galaxy watch 8 så är en av de större märkena och skulle tro att just de större märkena som Apple, Samsung, Garmin etc är mer pålitlig än billiga mer okända märkena. En klocka från temu kan du nog inte alls lita på.