2026-07-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Beror väl på vad det är för feminist tänker jag.
Om man är för jämlikhet och att tjejer ska ha samma möjligheter som killar, ja då är det väl inte svårt? Om det är en sån som hatar män så är det ju lite mer av en, hmm utmaning. 🤔🤣 Vissa män är ju helt kuvade under såna kvinnor. Läskigt. Man förstår att det inte håller. Som man och kvinna ska man samarbeta, vara rara och omtänksamma mot varandra. Man ska inte utmåla det andra könet som en fiende. Varför är man (kvinna) inte lesbisk och singel då i såna fall?
Kvinnor som har döttrar och lär dem att män är onda (efter en grisig skilsmässa där det i de flesta fall inte bara är ens fel) är ju rätt onda själva. Sluta ställ kvinnor o män mot varandra vilket för övrigt gäller en del män också.

En fd arbetskamrat bytte efternamn till (typ) Katarinadotter. 😂 Jag frågade lite försiktigt om hon hade ett jobbigt förhållande till sin pappa, om han hade varit taskig mot henne? - nä inte alls det var bara att det var en sån patriarkal struktur att heta typ Persson 🤣

Hahahha!

Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Inte min grej, vill ha någon som matchar ens värderingar, nån som har ett socialt liv utanför förhållandet och lite framtidsutsikter.

Okej, var och en har ju rätt till sin åsikt. Vi övriga skulle nog oroa oss för det där med "socialt liv utanför förhållandet" ... (!)
2026-07-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.greddelin
Hahahha!

Okej, var och en har ju rätt till sin åsikt. Vi övriga skulle nog oroa oss för det där med "socialt liv utanför förhållandet" ... (!)

Vilka "vi"? Varför skulle man oroa sig för ett socialt liv utanför förhållandet? Att inte lita på sin partner och vara orolig för vänsterprassel är såklart en sak, men bortsett det så är det väl OK att vissa intressen och sociala sammanhang inte tvångsmixas.
2026-07-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Vilka "vi"? Varför skulle man oroa sig för ett socialt liv utanför förhållandet? Att inte lita på sin partner och vara orolig för vänsterprassel är såklart en sak, men bortsett det så är det väl OK att vissa intressen och sociala sammanhang inte tvångsmixas.

Som jag skrev innan, var och en har rätt till sin åsikt. Tillit i all ära, men det finns en gräns när tillit övergår till ren idioti.
2026-07-19, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.greddelin
Som jag skrev innan, var och en har rätt till sin åsikt. Tillit i all ära, men det finns en gräns när tillit övergår till ren idioti.

Jaså. Den gränssättningen är jag nyfiken på.
2026-07-19, 19:27
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Du är fullkomligt okunnig som ställer den här frågan. Alla tjejer och kvinnor med ett uns av självrespekt är feminist. Det är ren självbevarelse drift.

Du vill inte ens kännas vid att olika folk menar olika saker med "feminism"?

När flickor rekryteras till feminismen brukar det heta "feminism betyder bara att kvinnor ska ha samma rättigheter som män, det håller du väl med om"?
Sedan när man säger ja och går på mötena, så märker man att alla är kortklippta och att smink är förbjudet, och att det handlar om att hata det motsatta könet.

Newsflash: kvinnor gillar män och sex. Och män gillar kvinnor och sex. Så könen står på samma sida egentligen. Mot de som vill ha könskrig.
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2026-07-19, 19:30
Moderator
Ej feminism
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem