2026-07-19, 12:58
Medlem
Till er som ingått, eller rent av ingår, i förhållande med en feministisk kvinna, hur går/gick det? Jag menar inte en kvinna som bara ville passa in och kallade sig feminist när det var populärt att göra det runt förra årtiondet, utan en "riktig" feminist, som läser feministisk litteratur och gör små uppror mot patriarkatet till vardags osv?

Kände du lycka? Kände du attraktion? Varför tog förhållandet slut?

Önskar helst av allt svar från män som inte själva är feminister men som liksom haft överseende med hennes åsikter mest på grund av sexualdriften.
Senast redigerad av mrs.greddelin 2026-07-19 kl. 13:02.
2026-07-19, 13:06
Medlem
Belters avatar
Du är fullkomligt okunnig som ställer den här frågan. Alla tjejer och kvinnor med ett uns av självrespekt är feminist. Det är ren självbevarelse drift.
2026-07-19, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.greddelin
Till er som ingått, eller rent av ingår, i förhållande med en feministisk kvinna, hur går/gick det? Jag menar inte en kvinna som bara ville passa in och kallade sig feminist när det var populärt att göra det runt förra årtiondet, utan en "riktig" feminist, som läser feministisk litteratur och gör små uppror mot patriarkatet till vardags osv?

Kände du lycka? Kände du attraktion? Varför tog förhållandet slut?

Önskar helst av allt svar från män som inte själva är feminister men som liksom haft överseende med hennes åsikter mest på grund av sexualdriften.
Tvivlar på att radikala feminister är ihop med män.
2026-07-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus

Jo det finns faktiskt, mysteriet är ju snarare varför vissa män kan tänka sig att parbilda med dessa galningar till kvinnor.
2026-07-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.greddelin
Jo det finns faktiskt, mysteriet är ju snarare varför vissa män kan tänka sig att parbilda med dessa galningar till kvinnor.
Självplågare?
2026-07-19, 13:15
Medlem
Citat:
Självplågare?

Det är faktiskt helt möjligt. Men jag skulle som sagt gärna vilja ha svar från någon med egen erfarenhet.
2026-07-19, 13:15
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Du är fullkomligt okunnig som ställer den här frågan. Alla tjejer och kvinnor med ett uns av självrespekt är feminist. Det är ren självbevarelse drift.
Då är det många som saknar självrespekt.
2026-07-19, 13:20
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Nej, de är i ett lesbiskt förhållande med varandra
2026-07-19, 13:26
Medlem
halaltarzans avatar
Hade en för typ 25 år sen och vad jag kommer ihåg så var det en härlig kvinna. Men feminismen kanske har ändrat sig något sen dess, vad vet jag? Men hur som helst så tror jag i alla fall att feministerna bara jävlas med män som de inte tänder på, tänder de däremot på mannen så är ideologin som bortblåst och de spinner som en katt och mer än gärna svankar upp och lyfter på svansen?
Senast redigerad av halaltarzan 2026-07-19 kl. 13:35.
2026-07-19, 13:42
Medlem
Man behöver knappast läsa feministisk litteratur för att kalla sig för feminist.
Inte heller är man per definition feminist bara för att man protesterar mot patriarkat.
2026-07-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter

Snarare feminister som saknar självrespekt. De anser ju att kvinnor är så svaga och inkapabla att kvinnor behöver en massa stöd, hjälp och samhällsinsatser för att kunna konkurrera med män.

Då har antifeministiska kvinnor en betydligt bättre kvinnosyn.
2026-07-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hade en för typ 25 år sen och vad jag kommer ihåg så var det en härlig kvinna. Men feminismen kanske har ändrat sig något sen dess, vad vet jag?
Nu är vi i och för sig inne på den s k tredje vågens feminism - den som bärs upp av halvgamla kvinnor med psykisk ohälsa. De som driver tesen att det finns oändligt antal kön/men att kvinnor är överlägsna, att det inte är någon skillnad mellan män och kvinnor/förutom att kvinnor är överlägsna, att högern tenderar att skapa ett strikt övervakningssamhälle/därför måste vänstern skapa ett jääättestrickt övervakningssamhälle.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in