2026-07-19, 17:08
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.greddelin
Gör du nånting annat än att sitta på forumet och kalla folk för diverse saker, din efterblivna jävla nolla? Har läst din posthistorik, man skulle kunna tro att du är en tonåring. Håll käften.
En feminist är en person som strävar efter, eller en ideologi som förespråkar, att alla människor ska ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter oavsett kön. Syftet är att uppnå ett helt jämställt samhälle och utmana könsdiskriminering och patriarkala strukturer.

Det är allt jag har att säga i ämnet.
Om jag ska hålla käften eller ej, bestämmer jag själv. Vi har yttrandefrihet i det här landet men du verkar ju vara någon som vill ändra på det.
2026-07-19, 17:11
Medlem
Svavelbryggas avatar
Jag har varit ihop med ett par feminister. Det har gått lite varierat. Det har inte varit feminismen som varit problemet.
2026-07-19, 17:14
Medlem
När det är mörkt o man gått o lagt sig är de som andra brudar-
de kräver inte att få ligga överst som man kan tro
2026-07-19, 17:15
Medlem
KonungHonungs avatar
Spontant så tänker jag att de borde lukta?
2026-07-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.greddelin
Jag tänker mer på det senare. I övrigt har vi redan "lika lön för lika arbete".

Edit: med små uppror menar jag symbolhandlingar som är av obefintlig betydelse, t.ex att insistera på att få köra bilen hem från parmiddagen bara "för att".

Det stämmer tyvärr inte, se SCB. Jobbar förövrigt själv på en kvinnodominerad arbetsplats och jag har av någon anledning runt 4-5000 högre lön än kvinnor med liknande roller och erfarenhet. Notera att jag har inte bytt arbete för att höja min lön. Aldrig riktigt fattat varför det är så.

https://www.scb.se/pressmeddelande/lonegapet-mellan-konen-storst-bland-hogavlonade/

Vad är det du anser är konstigt med att kvinnor vill köra bil? Jag och min fru brukar dela på det, även om jag kör lite mer så känns det viktigt att vi båda får underhålla vår körvana. Låter mer som att du vill köra bil ”bara för att”. Har du reflekterat på vad du har för liknande vanor?

Vidare, är du i en relation just nu eller har du varit i en lång fungerande relation?
Senast redigerad av Undermedvetenh3t 2026-07-19 kl. 17:38.
2026-07-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
En feminist är en person som strävar efter, eller en ideologi som förespråkar, att alla människor ska ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter oavsett kön. Syftet är att uppnå ett helt jämställt samhälle och utmana könsdiskriminering och patriarkala strukturer.

Om jag ska hålla käften eller ej, bestämmer jag själv. Vi har yttrandefrihet i det här landet men du verkar ju vara någon som vill ändra på det.

Vad är det för rättigheter som kvinnor saknar i Sverige?
2026-07-19, 17:40
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Tvivlar på att radikala feminister är ihop med män.

Feminism är lesbisk groomning.
2026-07-19, 17:46
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Det är väl väldigt få radikala feminister som är ihop med män.

I de fall det existerar så är de männen oattraktiva med låga testosteronnivåer samt att de röstar på V & MP, dvs de är lika skeva i huvudet som de radikala feministerna de är ihop med.

En normal människa skulle inte stå ut antar jag.
2026-07-19, 17:47
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Det stämmer tyvärr inte, se SCB. Jobbar förövrigt själv på en kvinnodominerad arbetsplats och jag har av någon anledning runt 4-5000 högre lön än kvinnor med liknande roller och erfarenhet. Notera att jag har inte bytt arbete för att höja min lön. Aldrig riktigt fattat varför det är så.

https://www.scb.se/pressmeddelande/lonegapet-mellan-konen-storst-bland-hogavlonade/

Vad är det du anser är konstigt med att kvinnor vill köra bil? Jag och min fru brukar dela på det, även om jag kör lite mer så känns det viktigt att vi båda får underhålla vår körvana. Låter mer som att du vill köra bil ”bara för att”. Har du reflekterat på vad du har för liknande vanor?

Vidare, är du i en relation just nu eller har du varit i en lång fungerande relation?

Är man och kör alltid bilen. Sitta vid sidan om och titta som en pajas är beta.

Förväntar mig inte att du ska förstå detta.

Ca 25-årig relation. Min hustru har generellt tjänat mer än jag pga betydligt bättre betalt jobb, jag gick förbi henne med hjälp av investeringar och trade för ca tio år sedan.
2026-07-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter

Vilket redan är fallet. Nämn en enda rättighet, skyldighet eller möjlighet som män har i Sverige som inte kvinnor har.
2026-07-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t

Du glömmer just det där med "lika arbete". Män arbetar mer än kvinnor.

Nu kommer vi OT, men bilkörning var bara ett exempel. Jag kör för i övrigt inte särskilt mycket bil, endast när det behövs.

Vad gäller det sista så letar du efter en ursäkt att avfärda vad jag skriver, ungefär som att det jag skriver vore mindre viktigt om jag inte hade en långvarig relation. Jag tycker du borde sluta mäta ditt värde i huruvida du har en kvinna vid din sida. Svaret är för i övrigt ja.
2026-07-19, 17:56
Medlem
lugna ner digs avatar
De flesta har väl varit mer eller mindre feminister men en jag var ihop med var uttalat icke-feminist. Av mina ex är det den jag haft minst respekt för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in