2026-07-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Du är fullkomligt okunnig som ställer den här frågan. Alla tjejer och kvinnor med ett uns av självrespekt är feminist. Det är ren självbevarelse drift.

Jag tycker att kvinnor är skyddsvärda som inte skall behövas tvingas in fronten i ett krig. Jag visste inte att kvinnor med självrespekt inte tyckte så
2026-07-19, 15:27
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Du är fullkomligt okunnig som ställer den här frågan. Alla tjejer och kvinnor med ett uns av självrespekt är feminist. Det är ren självbevarelse drift.
Lol, vilket trams. Jag är uppvuxen med massor av så kallade "starka kvinnor" runt mig, och de har då aldrig haft behovet att kalla sig något särskilt för den sakens skull.

Jämställdhet är alla vid sunda vätskor för, feminism är kvinnopolitik som i dag mest är en bra snuttefilt för yngre tonåringar innan de växer upp och börjar använda hjärnan.
2026-07-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Min fru är feminist och jag själv faktiskt.
På så sätt att vi tycker att människor skall behandlas lika oavsett kön.
och att det är framförallt, men inte enkom, kvinnor som är mest diskriminerade.
men vi är båda dessutom maskulinister och ser även de områden där män är diskriminerade vilket en rödögd feminist inte vill erkänna.
Så vi kanske inte kan kallas för varre sig feminister eler maskulinister utan människoister
Kanske rättvisenrurotiker. Är ni i 14-års åldern?
2026-07-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Var ihop med två stycken för en tjugo år sedan precis efetr varandra.

Den första slutade det illa med, hon var helt öppet otrogen utan att skämmas för att "jag inte ägde henne" trots att vi var ihop. Hon ville operera bort brösten och lajvade lesbisk och hittade kvinnofötryck i de mest obskyra saker.

Den andra var en lite mildare version men även hon var väldigt neurotisk och hittade kvinnoförtryck på de mest oväntade ställen.

Okej, tack för att du delade med dig. Jag beklagar att det blev som det blev.

Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Då har svenska tjejer ingen självrespekt. Färre och färre som kallar sig feminister.

Svenska tjejer upprepar för det mesta bara det som medierna säger att de ska upprepa. Ungefär som papegojor.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Att ha sex med en man är förtryck. Man kan inte per definition vara feminist och ha sex med män.

Läs Adrienne Rich. OG feminist.

Jag håller med henne.

https://en.wikipedia.org/wiki/Compulsory_heterosexuality

Såklart du håller med, eftersom du är dum i huvudet. Jag tycker synd om dina föräldrar.

Citat:
Ursprungligen postat av trickshift
Jag tycker att kvinnor är skyddsvärda som inte skall behövas tvingas in fronten i ett krig. Jag visste inte att kvinnor med självrespekt inte tyckte så

Kallar du dig själv feminist? I så fall bör väl de tvingas ut i fronten precis som männen?
2026-07-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.greddelin
Till er som ingått, eller rent av ingår, i förhållande med en feministisk kvinna, hur går/gick det? Jag menar inte en kvinna som bara ville passa in och kallade sig feminist när det var populärt att göra det runt förra årtiondet, utan en "riktig" feminist, som läser feministisk litteratur och gör små uppror mot patriarkatet till vardags osv?

Kände du lycka? Kände du attraktion? Varför tog förhållandet slut?

Önskar helst av allt svar från män som inte själva är feminister men som liksom haft överseende med hennes åsikter mest på grund av sexualdriften.

Kan du utveckla vad du anser är uppror i vardagen? Inser att jag inte kom på så bra exempel men tror att du hänger med.

Handlar det om kvinnor som:

• vill att deras lön är densamma som män som har samma tjänst och rimliga löner och arbetslön inom kvinnodominerande arbetsplatser (tänk vård, skola, omsorg), säger till när man blir utsatt för sexuella trakasserier.

Eller syftar du mer på kvinnor som:

• matlådor för att de innehåller kött, predikar om diverse saker, inte kan ha samtal med kollegor pga att de dragit ett milt opassande skämt, dvs extremt långsint?
2026-07-19, 16:23
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Till er som ingått, eller rent av ingår, i förhållande med en feministisk kvinna, hur går/gick det? Jag menar inte en kvinna som bara ville passa in och kallade sig feminist när det var populärt att göra det runt förra årtiondet, utan en "riktig" feminist, som läser feministisk litteratur och gör små uppror mot patriarkatet till vardags osv?

Kände du lycka? Kände du attraktion? Varför tog förhållandet slut?

Önskar helst av allt svar från män som inte själva är feminister men som liksom haft överseende med hennes åsikter mest på grund av sexualdriften.

För ca 25 år sedan. Höll några månader.

- Från Norrland
- Vänster
- Feminist.

Total idiot.
2026-07-19, 16:25
Medlem
Citat:
Kallar du dig själv feminist? I så fall bör väl de tvingas ut i fronten precis som männen?

Nej jag kallar mig inte feminist, för att jag inte tycker att man skall tvinga ner kvinnor i skyttegravar vid fronten där de i bästa fall riskerar att bli våldtagna om de inte riskerar att dödas.
2026-07-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Kan du utveckla vad du anser är uppror i vardagen? Inser att jag inte kom på så bra exempel men tror att du hänger med.

Handlar det om kvinnor som:

• vill att deras lön är densamma som män som har samma tjänst och rimliga löner och arbetslön inom kvinnodominerande arbetsplatser (tänk vård, skola, omsorg), säger till när man blir utsatt för sexuella trakasserier.

Eller syftar du mer på kvinnor som:

• matlådor för att de innehåller kött, predikar om diverse saker, inte kan ha samtal med kollegor pga att de dragit ett milt opassande skämt, dvs extremt långsint?

Jag tänker mer på det senare. I övrigt har vi redan "lika lön för lika arbete".

Edit: med små uppror menar jag symbolhandlingar som är av obefintlig betydelse, t.ex att insistera på att få köra bilen hem från parmiddagen bara "för att".
Senast redigerad av mrs.greddelin 2026-07-19 kl. 16:58.
2026-07-19, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickshift
Nej jag kallar mig inte feminist, för att jag inte tycker att man skall tvinga ner kvinnor i skyttegravar vid fronten där de i bästa fall riskerar att bli våldtagna om de inte riskerar att dödas.

Okej, förståeligt i och för sig.
2026-07-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
För ca 25 år sedan. Höll några månader.

- Från Norrland
- Vänster
- Feminist.

Total idiot.

Okej, vill du utveckla? Jag menar det vore intressant att få lite exempel.
2026-07-19, 16:59
Medlem
Belters avatar
Citat:
Hahah! Du är gammal märker jag.
Ps. självbevarelsedrift stavas det, hur var det med närvaron i grundskolan egentligen?
Nu var ju du väldigt duktig. Tycker du i alla fall själv. Du är nog väldigt ensam om det.
2026-07-19, 17:01
Medlem
Citat:
Nu var ju du väldigt duktig. Tycker du i alla fall själv. Du är nog väldigt ensam om det.

Gör du nånting annat än att sitta på forumet och kalla folk för diverse saker, din efterblivna jävla nolla? Har läst din posthistorik, man skulle kunna tro att du är en tonåring. Håll käften.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in