2026-07-19, 11:38
Avstängd
Det finns miljoner rödgrönt röstande svenskar som VILL ha korta straff
som inte avskräcker det kriminella packet ett dugg, utan bara lockar och uppmuntrar till mera brott.

Men vilka är egentligen problemen med lång inlåsning ?
Som jag ser det så är det enda "problemet" det att sossevänsterpacket och deras älsklingar dvs de kriminella packet blir ledsna och griniga och bölar, hatar och klagar på oss normala.
Kostnader ?
Billigare än all jävla kriminalitet i alla fall, och sen så behöver väl kåkarna inte vara så jävla mysiga
plus att man kan bygga och hyra i Baltikum och Polen.

Kommer ni på nåt annat problem ( "problem") än att de kriminella och de kriminellas fan club
dvs S,V,C och MP blir hysteriska och börjar grina, klaga och kalla oss för nazister, fascister och högertroll etc ?

Sen en sak till:
Jag vet att det kommer bli jidder om det här med att NÄR FÅNGARNA SLÄPPS UT IGEN TILL SAMHÄLLET blablabla....
MÅSTE de få komma tillbaka ? Som jag skrivit i en av mina trådar så kan de bo på landet efter muck där de blir tvugna att ägna sig åt att fixa dricksvatten, odla mat, ta bort ogräs, jaga etc.
Vettig obligatorisk livsviktig sysselsättning som tar så mycket av deras tid att de inte hinner ens tänka på gangsterfasoner.
Citera
2026-07-19, 11:52
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Det finns miljoner rödgrönt röstande svenskar som VILL ha korta straff
som inte avskräcker det kriminella packet ett dugg, utan bara lockar och uppmuntrar till mera brott.

Men vilka är egentligen problemen med lång inlåsning ?
Som jag ser det så är det enda "problemet" det att sossevänsterpacket och deras älsklingar dvs de kriminella packet blir ledsna och griniga och bölar, hatar och klagar på oss normala.
Kostnader ?
Billigare än all jävla kriminalitet i alla fall, och sen så behöver väl kåkarna inte vara så jävla mysiga
plus att man kan bygga och hyra i Baltikum och Polen.

Kommer ni på nåt annat problem ( "problem") än att de kriminella och de kriminellas fan club
dvs S,V,C och MP blir hysteriska och börjar grina, klaga och kalla oss för nazister, fascister och högertroll etc ?

Sen en sak till:
Jag vet att det kommer bli jidder om det här med att NÄR FÅNGARNA SLÄPPS UT IGEN TILL SAMHÄLLET blablabla....
MÅSTE de få komma tillbaka ? Som jag skrivit i en av mina trådar så kan de bo på landet efter muck där de blir tvugna att ägna sig åt att fixa dricksvatten, odla mat, ta bort ogräs, jaga etc.
Vettig obligatorisk livsviktig sysselsättning som tar så mycket av deras tid att de inte hinner ens tänka på gangsterfasoner.
Menar du alla kriminella nu?

Tänkte mest på att du själv är kriminell. Så var drar du gränsen?

Och hur många likadana trådar ska du dra igång?
Citera
2026-07-19, 11:52
Medlem
Det är väldigt dyrt, och inte säker att det är speciellt mycket dyrare än fria kriminella. Nog svårt att räkna på.

Kan ju dock tycka att vi kanske behöver göra om systemet i hur mycket frihet fångarna har och vad det faktiskt kostar. Till exempel sätta dom i ett annat land
Citera
2026-07-19, 12:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Menar du alla kriminella nu?

Tänkte mest på att du själv är kriminell. Så var drar du gränsen?

Och hur många likadana trådar ska du dra igång?

De som begår de farligaste brotten.
De som fullständigt skiter i vår hälsa och vår existens.
Citera
2026-07-19, 12:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Det är väldigt dyrt, och inte säker att det är speciellt mycket dyrare än fria kriminella. Nog svårt att räkna på.

Kan ju dock tycka att vi kanske behöver göra om systemet i hur mycket frihet fångarna har och vad det faktiskt kostar. Till exempel sätta dom i ett annat land

Det kan vara billigt om vi vill.
De behöver inte ha lyxmat varje dag, och inte heller massa annat som kostar pengar.
Vi själva bestämmer om det är dyrt eller inte.
Citera
2026-07-19, 12:07
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
De som begår de farligaste brotten.
De som fullständigt skiter i vår hälsa och vår existens.
Synd, jag anser nämligen att vi ska låsa in ALLA kriminella.
Citera
2026-07-19, 12:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Synd, jag anser nämligen att vi ska låsa in ALLA kriminella.

Självklart, men jag syftar på långa straff för såna som förtjänar långa straff.
Men det finns alltid folk i Sverige som skyddar de allra farligaste.
År efter år.
Och jag misstänker att inget dåligt hade hänt om de värsta fick det de förtjänar istället för överdrivet korta straff och till och med villkorligt.
Det enda "dåliga" som hade hänt vore att vänsterpacket började gråta för att deras älsklingar satt inne.
Citera
2026-07-19, 12:18
Moderator
Sun Rulers avatar
Ca 1% av befolkningen står för ca 63% alla dömda våldsbrott.

Skulle dessa låsas in på verklig livstid, då skulle våldsbrotten minska kraftigt.
Citera
2026-07-19, 12:20
Medlem
Citat:
Det kan vara billigt om vi vill.
De behöver inte ha lyxmat varje dag, och inte heller massa annat som kostar pengar.
Vi själva bestämmer om det är dyrt eller inte.

Ja och nej, nu är det jättedyrt - går säker att dra ner på det så det blir billigare än idag, men det kommer fortfarande vara rätt dyrt
Citera
2026-07-19, 12:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Ja och nej, nu är det jättedyrt - går säker att dra ner på det så det blir billigare än idag, men det kommer fortfarande vara rätt dyrt

Varför ?

Vafan då för? Vad vore så jävla dyrt ?
Citera
2026-07-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Ca 1% av befolkningen står för ca 63% alla dömda våldsbrott.

Skulle dessa låsas in på verklig livstid, då skulle våldsbrotten minska kraftigt.

Hur många av dessa förstagångs förbrytare när de döms? Eller är alla återfalls förbrytare i våldsbrott? Det jag funderar över är hur många procent som går att förhindra med den tanken
Citera
2026-07-19, 12:23
Medlem
Citat:
Varför ?

Vafan då för? Vad vore så jävla dyrt ?

Personal, fastigheter och ett rättsystem som ska dömma alla och sedan underhålla det är svindyrt. Sen mat, sjukvård, sysselsättningar osv ovanpå det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in