Idag, 03:43
Bannlyst
Svenskar och invandrare som vill Sverige ska vara mångkulturellt där invandrare svenskar blandas med varandra

Hur tycker ni att uppemot 1 miljon invandrare som bor i utsatta områden och skuggsamhällen ska blandas med svenskar bli en del av det svenska samhället?

Ska svenskar flytta till dessa utsatta områden och skuggsamhällen blandas med invandrare?

Eller ska invandrare som bor i utsatta områden och skugga samhällen flytta till områden där det bor svenskar?

Ska en halv miljon invandrare som saknar giltiga skäl, saknar angivet skäl, få stanna?

Bör fler invandrare återvandra?

https://jarvaveckan.se/wp-content/uploads/2023/05/Fakta-for-forandring-%E2%80%93-Sveriges-61-utsatta-omraden.pdf

Citat:
Man kan sammanfatta statistiken med att det finns2 543 420 personer i Sverige med utländsk bakgrund.411 741 av dem – eller 16,2 procent – bor i utsattaområden. Av alla i Sverige med svensk bakgrund borbara 1,9 procent i ett utsatt område.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/xmBVnG/skuggsamhallet-lika-stort-som-uppsala

Citat:
Så mycket stod klart som att det finns uppemot 185 000 personer i Sverige som saknar personnummer eller samordningsnummer.

Det är väldigt många människor. Det är, som jag påpekade inledningsvis, ungefär lika många som bor i Uppsala. Och då är det ändå rikets fjärde största stad vi pratar om.

https://www.fokus.se/aktuellt/hundratusentals-osynliga-i-statistiken-ingen-vet-vad-de-gor-i-sverige/

Citat:
Men rapportförfattarna konstaterade också att över hälften – omkring 360 000 personer – saknade ett angivet skäl till varför de befinner sig i Sverige. Dessa återfinns i kategorin ”Oklar anledning”. Denna grupp är folkbokförd i Sverige, men man vet alltså inte vad de sysslar med eller om de fortfarande befinner sig här. Den nationella siffran är förmodligen ännu högre, då rapporten endast omfattar de tre storstadsregionerna och endast under elva år.
Citera
Idag, 05:49
Medlem
kyrkstockens avatar
Behövs det statistik för att förstå att jorden är rund?

Det tog 100 år att integrera Irländare och Italienare (antagligen från södra Italien) in i den amerikanska kulturen (negrer är fortfarande dåligt integrerade).

Dessa Irländare och Italienare var ändå kristna. Vi delade värdegrund.

Hur djävla dum måste man vara om man tror att man kan integrera smutsfolk med lägre IQ och ännu mer bisarr kultur?

Dessutom är väl inte syftet att integrera utan att det skall vara mångkultur?
Det finns inte en enda människa som tänk här.

Problemet är inte invandrarna utan att sängvätare som Goullou, Gudrun Schyman, Greta Thunberg utan några som helst meriter får vara med vid vuxenbordet.
Problemet är att vuxenvärlden svikit och låter omogna barn ligga på marken och skrika sig hesa.
Senast redigerad av kyrkstocken Idag kl. 05:53.
Citera
Idag, 07:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Det tog 100 år att integrera Irländare och Italienare (antagligen från södra Italien) in i den amerikanska kulturen (negrer är fortfarande dåligt integrerade).

Hur djävla dum måste man vara om man tror att man kan integrera smutsfolk med lägre IQ och ännu mer bisarr kultur?

Problemet är inte invandrarna utan att sängvätare som Guillou, Gudrun Schyman, Greta Thunberg utan några som helst meriter får vara med vid vuxenbordet.
Problemet är att vuxenvärlden svikit och låter omogna barn ligga på marken och skrika sig hesa.
Du är något på spåren där!

Tog mig friheten att redigera in Guillou i ditt inlägg, hoppas du inte misstycker. (Hoppas den gamle KGB spionen läser det)
Citera
Idag, 08:36
Medlem
Det blir något för sossarna och andra politiker att bita i. Miljonprogrammet och massinvandring från Mellanöstern och Afrika har förstås lett till denna situation, och jag har själv fått äran att växa upp i dessa mångkulturella utopier.
Citera
Idag, 09:45
Medlem
Var det ett givande utbyte av kunskaper och livsvisdom?

Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det blir något för sossarna och andra politiker att bita i. Miljonprogrammet och massinvandring från Mellanöstern och Afrika har förstås lett till denna situation, och jag har själv fått äran att växa upp i dessa mångkulturella utopier.
Citera
Idag, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitResistens
Var det ett givande utbyte av kunskaper och livsvisdom?
Ja verkligen! Jag fick lära mig spännande fraser som "Knulla din mamma" och "svennejävel", blev hotad med vapen för att jag inte kunde öppna en låst dörr, att mina saker inte tillhörde mig egentligen, att jag var rasist som lyssnade på Metallica, att jag var rasist eftersom jag var "en jävla svenne" med mera med mera. Det var en fantastisk uppväxt! 10/10 kameler.
Citera
Idag, 10:00
Medlem
LKKINGENs avatar
Är inte detta vad som kallas en icke fråga då svaret är givet för alla som inte är woke, hbtqxxx certifierade, vänster eller andra i allmänhet som är i behov av tvångsvård och tung medicinering av psykofarmaka.
Citera
Idag, 10:15
Medlem
Trevligt! Påminner en hel del om min uppväxt: blev en gång misshandlad för att jag var "svennejävel" fast jag är finne, men antagligen räckte det med att jag var vit.

Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja verkligen! Jag fick lära mig spännande fraser som "Knulla din mamma" och "svennejävel", blev hotad med vapen för att jag inte kunde öppna en låst dörr, att mina saker inte tillhörde mig egentligen, att jag var rasist som lyssnade på Metallica, att jag var rasist eftersom jag var "en jävla svenne" med mera med mera. Det var en fantastisk uppväxt! 10/10 kameler.
Citera
Idag, 13:17
Medlem
I min barndom i Lund var det lagom mängd invandrare och MENA var en minoritet. (80-talet)
Det var glad stämning, folk var glada och trevliga mestadels och majoriteten av invandrarna var européer vad jag minns.

Idag är Lund nerlusat med zigenare och muslimer och jag vill inte dit längre.
Citera
Idag, 13:44
Medlem
Är en människa korkad bara för att den kommer till ett nytt land? Haha
Du verkar ett roligt troll att trycka till. Ska se vad jag kan skriva till dig framöver. Smuts ska ju lyftas fram som du själv skriver =)

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Problemet är inte invandrarna utan att sängvätare som Goullou, Gudrun Schyman, Greta Thunberg utan några som helst meriter får vara med vid vuxenbordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in