Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Det kanske verkar så om du läser vänsterpressen men i verkligheten så är palestinierna den grupp som står för den överlägset största delen av brotten på Västbanken, precis som de gör i så många andra platser i världen. Om du tittar på Danmark så är palestinierna en av de absolut mest överrepresenterade etniciteterna bland brottslingar, i princip alla palestinier i Danmark är med i belastningsregistret. Och det är så i hela världen. Men av någon anledning tror du att palestinierna på Västbanken är fredliga som lamm.
Är ett jäkla svammel från dig. Det bor i runda slängar 50 000 palestinier i Danmark. I princip alla de finns inte belastningsregistret. Men jag vet vad du refererar till. 1992 kom det 321 statslösa palestinier från Libanon till Danmark och dessa och deras barn har det gjorts en långtidsstudie om. Och nej, det har verkligen inte gått bra. Mycket skit där som jag inte har någon som helst sympati för.
Du vill ju dock beskriva palestinier som mer benägna till kriminalitet i egenskap av deras etnicitet och det funkar inte.
Invandrare från Mellanöstern är tyvärr generellt överrepresenterade i kriminalitet vilket är illa och som jag heller inte sympatiserar med.
Oavsett så har allt detta inte ett skit med Israel/Palestinia att göra. Det ger inte Israel rätt att uppföra sig som de gör.
Och nej, jag tror inte alla palestinier på Västbanken är fredliga lamm. Finns nog en del vidriga personer där också. På samma sätt som jag menar att extrema judiska bosättare är vidriga. Inte i egenskap av att de är judatr men för deras beteende.