Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Att fyra domare hade en annan uppfattning visar att det finns juridisk diskussion, vilket är helt normalt i internationella rättsfrågor. Men det innebär inte att majoritetens beslut kan avfärdas, eller hur?
Klart den kan avfärdas. Om jag hade stått åtalad för olaga integritetskränkande behandling i debatt av begåvningshandikappade Flashbackare och det i panelen sitter kända Hamasvänner som tillbringar hela dagarna med att hata judar i forumet, ja då är den domen ogiltig pga jäv. Det satt för bövelen en domare från Libanon, som befinner sig i krig med Israel, i panelen. Hela domstolen är ett jävla skämt och det är inte juridik den sysslar med, utan politik. Inte för att jag bryr mig. Hela FN-systemet ligger i händerna på diktaturerna. Ni får väl ägna dagarna åt att diskutera internationell rätt, som skapats för att retroaktivt klämma dit Israel, så kan Israel ägna sig åt att bygga land i Judéen. För hela den här diskussionen är inte vatten värd. Efter att araberna gick ifrån fredsförhandlingarna är tvåstatslösningen borta från bordet. Nu har Israel ett intresse och det är att bygga säkerhet för judar och sen kan domstolar, muslimer, islamister, kommunister och nynazister tillsammans med en och annan begåvningshandikappad säga vad ni vill.