2026-07-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexIT
Nått med ost eller mkt sås då det blir mindre torrt likt falafel utan eller med lite sås och sallad.

Det finns så jävla många sjyssta såser i kyldisken på din lokala matbutik. Några av dom passar till nästan allt.

Jag gillar Thai cube från Kitchen Joy. Där de står i frysdisken så finns det liknande från ICA oxå. Flera av dom är helt okej.

Sen tillsätter man den sås man vill ha själv.
Citera
2026-07-16, 12:36
Medlem
Airwave92s avatar
Lasagne eller pasta alfredo
Citera
2026-07-16, 12:44
Medlem
Dafgårds (Mannerströms-serien) Lyxlasagne.

Den är den absolut bästa!
Citera
2026-07-16, 12:50
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Nu skall vi med detta inlägg spräcka bilden av oss själva som Haute Cuisine Fine Dining finsmakare å konnossörer.

HisStory: Ett par ggr om året när Lidl har kampanj på sina egna frysta rätter så vall färdar vi (tänk som rätt troende till Kabba-helgedomen) till mat-templet på Sibyllegatan snett mittemot T-Östermalmstorgs norra uppgång. En gång gamla C00P Ö-malmtorgs lokaler, där Hansa var Kingen.

Där, ur Lidl's vägg-frysdisk inhandlar vi enbart smaken Cordon Bleu SchnitZel.

Den har en lätt syntetisk men hyggligt fyllig och lätt rund, småsöt smak som vi går igång på till en lätt kyld Chianti.

Tänk, som industrikonditor Hägges smaktillsats-späckade Ambrosiakaka, innan den förbjöds i Sverige. Aficionado-tips: Den säljs ännu av danske Rimi-kedjan i (en gång i historien Sveriges tredje stora stad) Tallinn.

Kul med Hansa, gammal bekant till mig.
Citera
2026-07-16, 12:51
Medlem
pn222jws avatar
ICA Basics 8-pack vegetariska vårrullar är goda (med söt chilisås). Saftiga inuti och krispiga utanpå.
Citera
2026-07-16, 12:55
Medlem
Dafgårds bästa, som man blir mätt på, är i mitt tycke Kålpudding, Grekisk färsbiff och Farmarbiff.
Citera
2026-07-16, 13:09
Medlem
HBTKuks avatar
Säkraste kortet är att skita i frysmat helt.

Fryst mat som ofta är bra: dumplings, vårrullar och panerad fisk.
Citera
2026-07-16, 13:45
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ah! Frysta rätter. Flashbackarens basföda!

FB har sen gammalt enats om att Karins lasagne är godast.

Läs olika betyg här (FB) Betygsätt frysta rätter (Dafgård, Viktväktarna, Findus, Billys, Ica, Coop, med flera)
Citera
2026-07-16, 14:23
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Eller så lär du dig laga mat? Karins Lasagne är ok. Det får du leva på "IT"-killen.
Nu hatar jag frys rätter men Karins lasagne är den enda frys rätten jag kan äta

TS: laga riktigt mat, köp inte frysta skit produkter, det mesta innehåller enbart skit
Citera
2026-07-16, 14:36
Medlem
Thai-cube helt ok. Karins Lasagne helt ok. Felix gulaschsoppa är helt ok. Men det bästa är att laga mat själv.
Citera
2026-07-16, 14:59
Bannlyst
Dafgård lyxlasagne av den där kocken köper jag alltid
Citera
2026-07-16, 15:00
Medlem
exoticspices avatar
Jag tycker soppan med broccoli är god. Perfekt under höst och vinter när man vill ha ngt varmt och mättande tillsammans med ostsmörgåsar.

Svårt att göra soppan själv. Inte särskilt dyr heller, 37 kronor ca.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in