2026-07-18, 22:34
Medlem
Här finns en "rabatt räknare"
https://val2026.sd.se/straffrabatt/
Citera
2026-07-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Alla är inte Muhammed och hans kumpaner även om de allra flesta gängkriminella är. Vi har även pundarLasse och knarkarDaniel som stjäl för att få ihop till sin dagliga dos. DVS. Livsstilskriminella som direkt börjar om på samma kula dagen efter de frigivits från sitt 6 månader - 1 åriga straff för att baxat skit för 95 te gången.

Du missar min poäng. Det är inte det att verktygen och lagarna i sig skulle vara dåliga.

Men om man anser att vänsterns politik gjort skada under deras tid vid makten, så kan ju det slå tillbaks med alla dessa övervakningsverktyg och lagar man vill införa.

Liksom, hur många i Epsteinklassen har och kommer man få fast genom mer övervakning? Makten granskar ju inte sig själv, utan det som händer är att pöbeln får mer och mer panik men totalt missar bollen. Gång på gång.
Citera
2026-07-21, 04:01
Medlem
semen.12s avatar
Det är skamligt att en person som redan har förbrukat sin rätt att gå ibland oss andra gör ännu ett grovt brott och det knappt märks, jag är för att vi ska ha klara regler.

Lås in de som vägrar att följa lagar som 95% av befolkningen följer. Är man sjuk ska man tvångsvårdas är man frisk men inte vill leva lagligt ska man låsas in.
Citera
2026-07-21, 04:41
Medlem
Xtramarls avatar
Lär man sig inte efter fjärde gången man begår ett brott så kanske man helt enkelt inte hör hemma ute i samhället. Då är det dags att låsa in personen på riktigt istället för att släppa ut honom gång på gång.

Jag tycker det här är helt rätt, men jag hade gärna sett ännu hårdare straff, särskilt för gängkriminella. Gör som Danmark och ge dubbla straff för den som begår brott med koppling till ett kriminellt gäng.

Folk som ändå ska sitta 20+ år kan lika gärna avtjäna straffet i ett billigare land. Varför ska svenska skattebetalare stå för en dyr hotellvistelse? Lägg pengarna på laglydiga medborgare istället.

Folk gråter alltid över "stackars pundaren som bara snodde fem cyklar". Men det är just den inställningen som gjort att vi hamnat där vi är idag. Om återfallsförbrytare och småkriminella faktiskt fick kännbara straff skulle många tänka om innan de begår nästa brott. På sikt skulle både vardagsbrotten och antalet pundare minska, eftersom det helt enkelt inte längre skulle vara värt risken.

Hur S fortfarande kan ha så många väljare är för mig helt obegripligt. Samma sak gäller MP och V. Enligt mig sätter de inte Sveriges eller svenskarnas intressen först. De jagar röster på arabiska och driver en politik som jag anser försvagar landet och den traditionella familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in