2026-07-17, 19:57
Medlem
Skuggvarelses avatar
Som palestinsk kvinna i koncentrationslägret Gaza eller i krigszonerna i övriga Palestina: jag hade fött flera barn åt en eller flera (äkta) palestinska män, de dör som flugor så jag hade förmodligen haft flera makar. Flera av mina barn hade dött. Jag hade självklart hatat Israel med hela min själ eftersom de dödat mina barn. Går ej att förlåta. Jag hade skapat en youtubekanal och försökt nå internationell publik.

Som judisk kvinna i Israel hade jag varit en europid mix med tydlig judisk admixture alt en ultraortodox mot staten Israel och folkmordet i Palestina. Förmodligen det senarenämnda (mer sympatiskt imo). Hade jag varit en ashkenazi-jude i Israel hade jag stöttar fantasierna om ett Storisrael, det hade ju gynnat mina barn att sträva efter fortsatt världsherravälde.

Som europeisk kvinna är jag såklart emot sionisterna i Israel och USA som destabiliserar MÖ genom aktiv krigföring som eller till miljontals flyktingar till våra vita europeiska lebensraum. Bättre palestinierna mfl stannar i sina områden för fred på jorden och allt det där. Som nazist är jag ju mest sympatisk, vänlig och omhändertagande med stort hjärta och stor hjärna. Inga barn ska behöva lida eller fara illa, vi har alla våra naturliga habitat att leva inom och palestinier har inte utmärkt sig på något negativt sätt. En medelhavsgrupp med stora likheter med libaneser och syrier, stor kristen närvaro, med anspråk på det heliga landet. Bäst såklart om kristna tar kontroll över området och ser till att muslimer, kristna och judar får besöka heliga platser vid behov. Israel som stat är inte nödvändig eller ens försvarbar särskilt inte efter deras upprepade folkmord under hela 1900-talet och nu in på 2000-talet inför öppen ridå.
Citera
2026-07-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Som palestinsk kvinna i koncentrationslägret Gaza

Jag är helt säker på att samtliga fångar i de nazistiska koncentrationslägren hade bytt plats med Gazaborna om de fått chansen. Men du verkar mena att även det omvända gäller, dvs att Gazaborna lika gärna hade kunnat byta plats med fångarna i Birkenau? Förklara gärna hur du tänker när du kallar Gaza koncentrationsläger.
Citera
2026-07-17, 21:49
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag är helt säker på att samtliga fångar i de nazistiska koncentrationslägren hade bytt plats med Gazaborna om de fått chansen. Men du verkar mena att även det omvända gäller, dvs att Gazaborna lika gärna hade kunnat byta plats med fångarna i Birkenau? Förklara gärna hur du tänker när du kallar Gaza koncentrationsläger.

Du verkar ju helt efterbliven. Tyskarna garanterade fångarna en viss standard som sen blev undermålig till följd av det intensiva krig som utspelade sig på den europeiska kontinenten. Tiotisentals, hundratusentals tyska civila svalt ihjäl eller dog av sjukdomar som tyfys, eller dog av brandbomber från judiskstyrda länder. Många dog i fångläger till följd av detta, om resurserna inte ens finns till det egna folket kommer fångarna sist i rangordningen. I Palestina svälter inte befolkningen för att den judiska diasporan i Israel svälter, tvärtom lever judarna där i överflöd av krigsskadestånd från Tyskland och av amerikanska skattepengar. Krigsfångar i Tyskland och Polen hade tillgång till bibliotek, sjukhus, pool och t.o.m bordeller. Nu säger jag inte att det inte finns prostituerade i Gaza eller böcker att läsa men det bombas helt urskillningslöst och det finns inga säkra zoner. I arbetsläger 1942 brann man inte inne på ett sjukhus, inte ens främmande makt bombade där, låg man inne låg man inne. I Gaza bombas sjukhus, kyrkor, skolor, flyktingläger m.m. det slapp fångarna under Nazityskland. Det är på alla vis bättre att vara en judisk fånge hos en nazitysk officer än att vara en kristen palestinier fångad hos en jude i Israel. Har du inte fattat det har du inte fattat något alls.
Citera
2026-07-17, 22:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nu säger jag inte att det inte finns prostituerade i Gaza eller böcker att läsa men det bombas helt urskillningslöst och det finns inga säkra zoner.

Israel har dödat färre än 0,1 palestinier per använd bomb. Och dödade 3,42 palestinier per timme. Vilket är betydligt färre än vad som föddes per timme. Tycker du det låter som "urskiljningslöst bombande"? Man måste ställa sig lite frågande till din verklighetsuppfattning isf.
Citera
2026-07-17, 23:17
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Jaha, en förintelseförnekare. Klart du stöttar araberna då. Testa vårdval 1177.

Som en kristen europeisk kvinna är jag för mitt folks överlevnad, men inte för slakt av andra människor. Som sionist och duktig goy förstår jag att du tycker att vita människor ska brinna för judarnas skull. Fräscht.
Citera
2026-07-17, 23:22
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Israel har dödat färre än 0,1 palestinier per använd bomb. Och dödade 3,42 palestinier per timme. Vilket är betydligt färre än vad som föddes per timme. Tycker du det låter som "urskiljningslöst bombande"? Man måste ställa sig lite frågande till din verklighetsuppfattning isf.

Den israeliska regimen har begått folkmord i Palestina och bombat skolor, sjukhus och kyrkor. Den har kidnappat tiotusentals läkare, journalister och barn och förvarar dom i tortyrfängelser utan åtal eller dom. Den har dödat tiotusentals kristna och muslimska barn. Lite lustig kuriosa är att den israeliska regimen har dödat fler journalister än andra länder i krig under 1900talet, om man nu bryr sig särskilt om just den yrkeskategorin, men kriget påminner inte om andra krig. Det påminner egentligen mest om ren etnisk slakt av alla andra än judar. Din verklighetsuppfattning, om du nu inte själv är jude, är beklaglig.
Citera
2026-07-18, 04:22
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Det är väl klart att Israel förstör civil infrastruktur i Gaza eftersom den används av Hamas. Det går inte att besegra Hamas på något annat sätt än att förstöra dess möjligheter att föra krig i bebyggelse. Lyckligtvis har Israel en vana att först evakuera de områden som skall stridas i. Man ringer upp folk och säger att de skall lämna, skickar SMS, fäller flygblad osv. Allt görs enligt regelboken.

"Allt görs enligt regelboken."? Sjukaste kommentaren jag läst på länge!

Tycker du att det är rimligt av Israel att mörda över 70 000 civila i Gaza som reaktion på att Hamas mördade runt 1 200 personer?

Läs gärna på https://tidningensyre.se/2025/24-juni-2025/doden-i-gaza/ där bl a följande står:

"I en FN-rapport över situationen i Gaza konstateras att sedan kriget började fram till 30 april 2024 så beräknas 34 535 döda och 77 700 ha skadats. FN hade i september 2024 verifierat uppgifterna om 8 119 personer som dödats i Gaza.

Nästan 70 procent av de dödade var kvinnor och barn. Barn i åldern fem till nio år utgjorde den största åldersgruppen av dödade, följt av barn i åldrarna tio till fjorton år, och därefter barn upp till och med fyra år.

Rapporten slår fast att det är civila som drabbats hårdast av attackerna i Gaza. Sedan FN-rapporten har alltså ytterligare drygt 20 000 människor dödats."
Citera
2026-07-18, 07:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Den israeliska regimen har begått folkmord i Palestina

Hur kan det vara folkmord om det är färre döda per timme än födslar? Är IDF världens sämsta militär menar du? Sämre att sikta än Stormtroopers?
Citera
2026-07-18, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Tänk er att födas och växa upp i världens största utomhusfängelse. Där gränserna systematiskt koncentreras till en allt mindre yta, så att man lever i ett koncentrationsläger.

Där barn blir skjutna i huvudet av prickskyttar. Där din kompis barn blir mördad av drönare om denne skulle leka på fel sida av gränsen.

Där ingen fri rörlighet råder. Där inflyttade invandrare från USA och Europa illegalt bosätter sig på din familjs mark där man bott i hundratals år.

Detta är vardag för folket i Gaza och Västbanken.

Om ni hade fötts i Palestina, hade ni accepterat er lott i livet, eller hade ni gjort uppror mot Israel?
Troligen eftersom man sen födseln då indoktrinerats i offerrollen, att alla judar måste dö och tro på den påhittade palestinska staten.
Citera
2026-07-18, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Allt du behöver göra idag är att fråga en AI. Varför inte utbilda dig lite mer i ämnet

Du hade ingen källa alltså. Ok
Citera
2026-07-18, 22:19
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
nja, visa regionnamn överlevde , inte de "stater" som mandattområderna delades in i av mandathållarna, så tvärtom i det franska mandatet mot det britiska med transjordanien i plaestinamandatet . sen var det ju en viss skillnad när faisal utropade "arab kingdom of syria" (som inkludera bla libanon, dagens jordanien, israel mm, åkte på pisk, och fick se nationerans förbund formalisera det som vinnarna av ww1 hade kommit övrens om sinsemellan.

Ja, namnet israel valde det judiska folket för sitt hemland, det omfattade inte heller hela det britiska palestinamandatet då transjordanien redan förklarats självständigt 1946.

Att judarna valde namet Israel för sitt återupståndna hemland, bland lite olika alternativ , så som Judea, zion och eretz israel" eller för den delen Palestina, har flera förklaringar, utöver då att "Syria Palaestina" är ett väst-kolonialt/imperialistiskt tilldelat namn, det har som bekant , aldrig funnits något "palestina" eller, några "palestiner".
Palestinier är beteckningen på den arabiska befolkning som historiskt levt i Palestina. Oavsett hur eller när en palestinsk nationell identitet utvecklades är det inte ovanligt att nationella identiteter formas över tid. Detsamma gäller många andra stater i Mellanöstern. Syrien, Irak och Jordanien skapades som moderna stater under 1900-talet, och deras nuvarande nationella identiteter utvecklades successivt. Trots det ifrågasätter få deras rätt att existera som stater. Inte ens Israel gör det. Om andra moderna nationalstater inte behöver ha existerat i århundraden för att anses legitima, varför skulle just en palestinsk stat bedömas efter ett annat kriterium?

Var konsekvent.
Citera
2026-07-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Palestinier är beteckningen på den arabiska befolkning som historiskt levt i Palestina.

Inte ens Aids-arafat, hög på hiv och kokain, var så judhatanden när han svamlande om "det palestinska folket"...

men visst, "palestiner" finns inte, och har aldrig funnits, om man nu inte menar de britiska "undersåtar" som storbritanien skötte om under det britiska palestina mandatets tid. (de var dock mer som aids-arafats version av "palestiner", än dina särpräglade fantasi-palestiner)

Citat:
Oavsett hur eller när en palestinsk nationell identitet utvecklades är det inte ovanligt att nationella identiteter formas över tid.

kan man lungt säga, din krockar ju med den formella deklaration av den "palestinska" identiteten, men visst, den är lika fånig som alla de andra.

Citat:
Detsamma gäller många andra stater i Mellanöstern. Syrien, Irak och Jordanien skapades som moderna stater under 1900-talet, och deras nuvarande nationella identiteter utvecklades successivt.
lol. ja, det är ju gamla ottomanska omgjorda mandat, det är inte så enkelt för er efterblivna att förstå, ni kan ju inget, så då blir det ju svårt, men det är klan först, nationella identiter sen, och där är ju ISIS lika vettigt som "babelstanismen"...

Citat:
Trots det ifrågasätter få deras rätt att existera som stater. Inte ens Israel gör det. Om andra moderna nationalstater inte behöver ha existerat i århundraden för att anses legitima, varför skulle just en palestinsk stat bedömas efter ett annat kriterium?

för att de inte har några förutsättningar för att ha något nationellt självbestämmande. det är vi ju alla överrens om, men kanske i framtiden (hur lång tid tar det att avradikalisera ett såpass inavlat folk?, 100 år, 1000år? (nåja, inte de efterblivna hamas kramarna, vilket man på sätt och vis kan förstå, då hamas inte är intreserade av "en stat", annat än att utplåna den judiska staten.

står här
https://docs.un.org/en/S/RES/2803(2025))

Citat:
until such time as the Palestinian Authority (PA) has satisfactorily completed its reform
program, as outlined in various proposals, including President Trump’s peace plan in
2020 and the Saudi-French Proposal, and can securely and effectively take back
control of Gaza. After the PA reform program is faithfully carried out and Gaza
redevelopment has advanced, the conditions may finally be in place for a credible
pathway to Palestinian self-determination and statehood.

Citat:
Var konsekvent.
Alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in